XC40: Nieuwe T2 of een T5 occassion
Geplaatst: 08.07.2020 - 12:25
Lang geleden dat ik actief was op dit forum. Ik wil mijn V60PIH uit 2013 gaan inruilen. Na de V60PIH had ik een Tesla Model S aangeschaft voor mezelf en daar ben ik heel tevreden over. De V60 hebben wij er naast gehouden.
De V60 wordt een dagje ouder en wij willen dus iets nieuws. De XC40 is een grote kansmaker. Van de V60PIH viel mij de snelheid van afschrijving van de auto vies tegen (Na de 0% bijtellingsperiode is zo'n auto niets waard, daarom maar gehouden.). Bij de volgende auto wil ik iets beter opletten op de snelheid van afschrijving, helemaal omdat ik deze dan prive koop. Hopelijk kunnen jullie mij een klein beetje helpen met keuze maken.
Ik kan voor ongeveer hetzelfde bedrag een XC T2 met de belangrijkste opties bestellen (50K EUR) of juist een jong occassions (2018) T5 AWD full-option met 50.000km op de teller. Van de T5 was de cataluguswaarde met opties iets van 75K EUR. De reden hiervoor is dat de inruil waarde van mijn V60 hoger zal zijn bij het kopen van een nieuwe auto. Dus onder de streep beide iets van 35k EUR.
Wat is de slimste keuze? Een splinternieuwe auto of de occassion in dit geval? Met slimme keuze doel ik zowel op de inhoudelijke verschillende (verschil in opties en vermogen - daar staat nieuw/tweedehands tegenover) als het financiele verhaal.
Met de V60PIH en Tesla Model S zijn we allebei gewend aan veel vermogen en snelheid. Ik ben dus bang dat zo'n T2 toch vies gaat tegenvallen. Mensen die ervaring hebben met zo'n stap terug? Is het een kwestie van wennen of went minder vermogen nooit?
De V60 wordt een dagje ouder en wij willen dus iets nieuws. De XC40 is een grote kansmaker. Van de V60PIH viel mij de snelheid van afschrijving van de auto vies tegen (Na de 0% bijtellingsperiode is zo'n auto niets waard, daarom maar gehouden.). Bij de volgende auto wil ik iets beter opletten op de snelheid van afschrijving, helemaal omdat ik deze dan prive koop. Hopelijk kunnen jullie mij een klein beetje helpen met keuze maken.
Ik kan voor ongeveer hetzelfde bedrag een XC T2 met de belangrijkste opties bestellen (50K EUR) of juist een jong occassions (2018) T5 AWD full-option met 50.000km op de teller. Van de T5 was de cataluguswaarde met opties iets van 75K EUR. De reden hiervoor is dat de inruil waarde van mijn V60 hoger zal zijn bij het kopen van een nieuwe auto. Dus onder de streep beide iets van 35k EUR.
Wat is de slimste keuze? Een splinternieuwe auto of de occassion in dit geval? Met slimme keuze doel ik zowel op de inhoudelijke verschillende (verschil in opties en vermogen - daar staat nieuw/tweedehands tegenover) als het financiele verhaal.
Met de V60PIH en Tesla Model S zijn we allebei gewend aan veel vermogen en snelheid. Ik ben dus bang dat zo'n T2 toch vies gaat tegenvallen. Mensen die ervaring hebben met zo'n stap terug? Is het een kwestie van wennen of went minder vermogen nooit?
