Adblue meting werkt niet

De plaats om te praten over de voor- en nadelen van benzine, diesel en gas als brandstof.
"Gas is om op te koken" en "Diesel is voor tractoren"
Maar ook over alle andere noodzakelijke olieën voor de auto. Voor bi-fuelrijders is er een aparte rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Amazon1966$
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 15.07.2020 - 14:37

Heb een XC40 D3 geartronic sinds een aantal maanden.....De tankinhoud van de Adblue kan je elektronisch aflezen op de middenconsole. De inhoud ervan bleef altijd op het maximum staan en kon er na verloop van tijd toch 6 liter bijvullen aan de adblue pomp....Nadien bewoog de tankinhoud nog niet. Ben in totaal 5 maal naar de garage moeten teruggaan en zelfs Zweden is moeten tussenkomen om het opgelost te krijgen. Is volgens hen een probleem met een soort van elektronische vlotter die de inhoud moet weergeven, maar een optisch probleem heeft wanneer de tank te veel gevuld zou zijn....Heb de tank nochtans niet zelf gevuld wanneer ik de wagen in ontvangst nam. Nog mensen met hetzelfde probleem?
Gebruikersavatar
vankol
4th Gear member
Berichten: 606
Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26

Ik weet niet hoe het met Volvo is maar bij andere merken mag je pas bijvullen wanneer dat wordt aangegeven, tussentijd bijvullen mag dus niet ivm storingen.
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 20404
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Herkenbaar.

Bij de vorige werkgever had ik een zakelijke Vito met het zelfde probleem: indicatie was zinloos want dat waren maar 2 blokjes. Maar wees gerust, de auto geeft vanzelf aan wanneer je mag bijvullen. En als je dat negeert gaat hij na een paar 100 km gewoon in noodloop en kun je de ANWB bellen.
Mark


Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Arthur C. Clarke

Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Plaats reactie

Terug naar “Over alle vloeistoffen”