Bobines T6
Geplaatst: 16.07.2020 - 12:06
Laatst stotterde de auto bij veel gas. Uitlezen gaf een storing op cylinder 5. Dealer heeft toen de bobine van cylinder 4 en 5 gewisseld. Probleem ging toen naar cylinder 4.
Cylinder 4 vernieuwd en ok. Nu zijn we zo'n 2000 km verder en auto stottert weer bij veel gas. Uitlezen geeft weer probleem op cylinder 5!
Dat is een 'oude' bobine dus kan die natuurlijk ook stuk zijn maar wel toevallig dat het weer 5 is. Zou er iets kunnen zijn wat de bobines van cylinder 5 stuk maakt of is het toeval?
Cylinder 1 heeft een bobine van Denso. De andere 5 hebben er een van FoMoCo (FordMotorCompany). Die van cylinder 1 moet voor mijn tijd vervangen zijn. Dat is dus al zeker 50.000 km geleden. Toeval dat er nu zo snel na elkaar twee stuk zijn? Voor de zekerheid allemaal vervangen? Orgineel of iets goedkopers?
Wat zijn jullie ideeën, meningen en ervaringen?
Cylinder 4 vernieuwd en ok. Nu zijn we zo'n 2000 km verder en auto stottert weer bij veel gas. Uitlezen geeft weer probleem op cylinder 5!
Dat is een 'oude' bobine dus kan die natuurlijk ook stuk zijn maar wel toevallig dat het weer 5 is. Zou er iets kunnen zijn wat de bobines van cylinder 5 stuk maakt of is het toeval?
Cylinder 1 heeft een bobine van Denso. De andere 5 hebben er een van FoMoCo (FordMotorCompany). Die van cylinder 1 moet voor mijn tijd vervangen zijn. Dat is dus al zeker 50.000 km geleden. Toeval dat er nu zo snel na elkaar twee stuk zijn? Voor de zekerheid allemaal vervangen? Orgineel of iets goedkopers?
Wat zijn jullie ideeën, meningen en ervaringen?