Van een V60 T4 Rdesign naar een V60T5 Inscription Polestar Tuning
Geplaatst: 06.08.2020 - 00:01
Twee jaar geleden een V60 T4 Rdesign geïmporteerd met 15k op de teller, paar weken geleden bij Nieuwenhuijse Apeldoorn ingeruild op deze V60 T5 Inscription met Polestar Tuning, bouwjaar 01/2019 met 18k op de teller, import uit Zweden.
Verschil met de nieuwprijs en de huidige aankoop bedroeg ruim 18 mille, dat is dus een afschrijving van 1€ per km, hoop dat hiermee de kop er wel af is, haha.
De V60 is redelijk volgeladen, ik "mis" eigenlijk alleen een open dak, maar wegklapbare trekhaak zit er wel weer op, helaas geen bakkie en / of caravan, maar wie weet.
Ten opzichte van de vorige V60 mis ik dan wel weer een standkachel en verwarmd stuur, maar met de opwarming van onze wereldbol zijn dat overkomelijke zaken. Bovendien ben ik met pensioen en hoef dus niet meer voor dag en dauw te krabben.
Hoe rijdt dat nu vergeleken met de "oude" V60 (die overigens binnen een ruime week al weer verkocht was)?
Veel en veel soepeler, nu 8 ipv 6 versnellingen, ruim 60 pk meer vermogen, 400 NM trekkracht, soepelere vering, pilot assist en alle moderne internet achtige toepassingen: van een Nokia naar een IPhone, ik noem het schertsend wel een rijdende iPad.
Verbruik valt me alleszins mee, ik weet niet hoe zwaar de voet van sommige autojournalisten is, maar ik scoor afwisselend lange stukken met gemiddeld 100 km en kleinere ritten in het Heuvelland zo'n 7.5 liter per 100 km en vind dat netjes. Mijn eerste auto, een Kever (ja opa vertelt) verbruikte ruim 10 liter per 100 km en woog de helft, andere verschillen daargelaten.
O ja mijn rijtje Volvo's: 850 GLT sedan (introductie model destijds, heerlijke wagen), 850 GLE Estate, S70 2.5 20 klepper, C30 1.6 D (lease) en nu de tweede V60. Tussendoor van alles gereden, van Honda tot Audi en een aantal BMW's. Funauto is een BMW Z4 E89 2.5 zescilinder, die mag in de garage staan.
We gaan ervan genieten!
Verschil met de nieuwprijs en de huidige aankoop bedroeg ruim 18 mille, dat is dus een afschrijving van 1€ per km, hoop dat hiermee de kop er wel af is, haha.
De V60 is redelijk volgeladen, ik "mis" eigenlijk alleen een open dak, maar wegklapbare trekhaak zit er wel weer op, helaas geen bakkie en / of caravan, maar wie weet.
Ten opzichte van de vorige V60 mis ik dan wel weer een standkachel en verwarmd stuur, maar met de opwarming van onze wereldbol zijn dat overkomelijke zaken. Bovendien ben ik met pensioen en hoef dus niet meer voor dag en dauw te krabben.
Hoe rijdt dat nu vergeleken met de "oude" V60 (die overigens binnen een ruime week al weer verkocht was)?
Veel en veel soepeler, nu 8 ipv 6 versnellingen, ruim 60 pk meer vermogen, 400 NM trekkracht, soepelere vering, pilot assist en alle moderne internet achtige toepassingen: van een Nokia naar een IPhone, ik noem het schertsend wel een rijdende iPad.
Verbruik valt me alleszins mee, ik weet niet hoe zwaar de voet van sommige autojournalisten is, maar ik scoor afwisselend lange stukken met gemiddeld 100 km en kleinere ritten in het Heuvelland zo'n 7.5 liter per 100 km en vind dat netjes. Mijn eerste auto, een Kever (ja opa vertelt) verbruikte ruim 10 liter per 100 km en woog de helft, andere verschillen daargelaten.
O ja mijn rijtje Volvo's: 850 GLT sedan (introductie model destijds, heerlijke wagen), 850 GLE Estate, S70 2.5 20 klepper, C30 1.6 D (lease) en nu de tweede V60. Tussendoor van alles gereden, van Honda tot Audi en een aantal BMW's. Funauto is een BMW Z4 E89 2.5 zescilinder, die mag in de garage staan.
We gaan ervan genieten!