Van Sensus Touch naar Apple CarPlay

Plaats reactie
Hotse
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 30.03.2019 - 14:18

vankol schreef: 16.03.2023 - 18:06
Hotse schreef: 16.03.2023 - 17:13 Dat ga ik doen, maar ik heb hem daar niet aangeschaft maar bij motrade.nl en die weet geen oplossing. Wel zonde van die paar honderd euro. Volgende keer bestel ik wel in China of Amazon. Zelfde service ;)
Probeer eens een andere telefoon evt met android, dan kan je uitsluiten of het aan de telefoon ligt
Dat heb ik al geprobeerd. Meerdere kabels, meerdere smartphones. Vreemde is dat het display prima werkt, kan er dus gewoon doorheen scrollen alleen de verbinding zowel met draad als bluetooth komt niet tot stand. Bij aanzetten contact laadt de telefoon even op, dus er is verbinding al is het maar even. Ook een usb drive met mp3 wordt even gezien en is daarna verdwenen. Het is ook de vraag of een firmware update wel lukt wanneer de drive niet gezien wordt.
Hotse
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 30.03.2019 - 14:18

Hoi,
De oude via motrade is blijkbaar overleden. Aangezien het wel heel behelpen is met het traditionele volvosysteem heb ik inmiddels de versie van Swedesolutions er in gezet. Ideaal het touchscreen. Van de kant van de leverancier blijft het echter al een week stil. (Reageert niet op mails en tickets) Daarom een paar vragen hier.

- De vorige versie die ik had liet bij het veranderen van de stoeltemperatuur kort het volvoscherm zien. Is dat een instelling of komt dat bij een firmware update in beeld?
- Swedesolutions spreekt over een blauwe box voor de 2023 versie en firmware updates. Die van mij is goudkleurig hoe kan ik zien welke versie ik heb?
- Hoe gaat het bellen bij jullie? Gebelden spreken over een forse echo.
Gebruikersavatar
OsmiumV40
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 18.01.2023 - 20:14
Locatie: Hilversum

Hotse schreef: 02.04.2023 - 11:35 Hoi,
De oude via motrade is blijkbaar overleden. Aangezien het wel heel behelpen is met het traditionele volvosysteem heb ik inmiddels de versie van Swedesolutions er in gezet. Ideaal het touchscreen. Van de kant van de leverancier blijft het echter al een week stil. (Reageert niet op mails en tickets) Daarom een paar vragen hier.

- De vorige versie die ik had liet bij het veranderen van de stoeltemperatuur kort het volvoscherm zien. Is dat een instelling of komt dat bij een firmware update in beeld?
- Swedesolutions spreekt over een blauwe box voor de 2023 versie en firmware updates. Die van mij is goudkleurig hoe kan ik zien welke versie ik heb?
- Hoe gaat het bellen bij jullie? Gebelden spreken over een forse echo.
- Bij de nieuwste firmware update komen de temperatuurinstellingen in beeld als je aan de knoppen draait. Alleen de stoelverwarming helaas ook niet bij mij.
- Vond ik ook verwarrend, maar ze bedoelen de kartonnen doos waarin het product zat. Mijn doos was inderdaad blauw, zag op internet mensen met een witte doos.
- Bellen gaat bij mij erg goed. Betere kwaliteit dan het originele Volvo systeem lijkt wel.
Volvo V40 T4 Business Sport 2017 met eigen aanpassingen: Carplay, Chrome Delete: blacked out grill en window trim.
Gebruikersavatar
OsmiumV40
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 18.01.2023 - 20:14
Locatie: Hilversum

Heeft iemand een oplossing voor de rode 'demo software' text in de hoek rechts onder (zoals op de foto)? Ook na de software update blijft deze staan.
IMG_4905.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V40 T4 Business Sport 2017 met eigen aanpassingen: Carplay, Chrome Delete: blacked out grill en window trim.
Hotse
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 30.03.2019 - 14:18

OsmiumV40 schreef: 03.04.2023 - 12:16
Hotse schreef: 02.04.2023 - 11:35 Hoi,
De oude via motrade is blijkbaar overleden. Aangezien het wel heel behelpen is met het traditionele volvosysteem heb ik inmiddels de versie van Swedesolutions er in gezet. Ideaal het touchscreen. Van de kant van de leverancier blijft het echter al een week stil. (Reageert niet op mails en tickets) Daarom een paar vragen hier.

- De vorige versie die ik had liet bij het veranderen van de stoeltemperatuur kort het volvoscherm zien. Is dat een instelling of komt dat bij een firmware update in beeld?
- Swedesolutions spreekt over een blauwe box voor de 2023 versie en firmware updates. Die van mij is goudkleurig hoe kan ik zien welke versie ik heb?
- Hoe gaat het bellen bij jullie? Gebelden spreken over een forse echo.
- Bij de nieuwste firmware update komen de temperatuurinstellingen in beeld als je aan de knoppen draait. Alleen de stoelverwarming helaas ook niet bij mij.
- Vond ik ook verwarrend, maar ze bedoelen de kartonnen doos waarin het product zat. Mijn doos was inderdaad blauw, zag op internet mensen met een witte doos.
- Bellen gaat bij mij erg goed. Betere kwaliteit dan het originele Volvo systeem lijkt wel.
Helder dank!
Blueone
2nd Gear member
Berichten: 96
Lid geworden op: 04.12.2019 - 13:49

Ik heb ook de unit van swedesolutions.com, de kwaliteit is echter slecht, de unit valt constant uit, tot nu toe komt er nauwelijks reactie van de support. Hopelijk komt er nog een reactie maar tot nu toe is het geen aanrader.
Gebruikersavatar
Kick
4th Gear member
Berichten: 617
Lid geworden op: 23.01.2011 - 15:43
Locatie: Amsterdam

Blueone schreef: 04.04.2023 - 09:59 Ik heb ook de unit van swedesolutions.com, de kwaliteit is echter slecht, de unit valt constant uit, tot nu toe komt er nauwelijks reactie van de support. Hopelijk komt er nog een reactie maar tot nu toe is het geen aanrader.
Die heb ik ook en ik heb nog nooit gehad dat-ie uitvalt. Zou het een slecht contact van een kabel kunnen zijn?
XC60 2017 T5 Luminous Sand Polar+ Luxury Edition Automaat
V70 2016 Seashell Metallic T4 Dynamic Edition Automaat
V70 2006 Magic Pearl Blue 170pk Sport Edition II Automaat
S70 2.5 105 pk LPG/G3 Automaat
940 2.4 LPG/G3 Automaat
740 GL 2.5 diesel
244 LPG Automaat
240 GL 2.4 Automaat
240 superauto! Saved my life!
Gebruikersavatar
OsmiumV40
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 18.01.2023 - 20:14
Locatie: Hilversum

OsmiumV40 schreef: 03.04.2023 - 12:18 Heeft iemand een oplossing voor de rode 'demo software' text in de hoek rechts onder (zoals op de foto)? Ook na de software update blijft deze staan.

IMG_4905.jpg
Opgelost! Na een mailtje naar Swedish Solutions nieuw stukje software gekregen en 'demo software' is verdwenen :)
Heel blij met de unit, werkt super.
Volvo V40 T4 Business Sport 2017 met eigen aanpassingen: Carplay, Chrome Delete: blacked out grill en window trim.
vandenhove
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 17.03.2023 - 20:18

Ik zie dat verschillende mensen inmiddels de module van Kremersino of Swedesolutions ingebouwd hebben.

Ik heb me hier in verdiept en ben er inmiddels wel van overtuigd dat ik zo'n module aan ga schaffen. Ik kan er echter niet achter komen waar jullie de module uiteindelijk geplaatst hebben? In de gebruikershandleiding van de module wordt geadviseerd om deze in het handschoenenkastje te plaatsen, maar is dit in de praktijk een goede oplossing? Of hebben jullie de module ergens volledig uit het zicht kunnen plaatsen?
Gebruikersavatar
reinberto
2nd Gear member
Berichten: 70
Lid geworden op: 22.09.2013 - 17:38

vandenhove schreef: 12.04.2023 - 12:05 Ik zie dat verschillende mensen inmiddels de module van Kremersino of Swedesolutions ingebouwd hebben.

Ik heb me hier in verdiept en ben er inmiddels wel van overtuigd dat ik zo'n module aan ga schaffen. Ik kan er echter niet achter komen waar jullie de module uiteindelijk geplaatst hebben? In de gebruikershandleiding van de module wordt geadviseerd om deze in het handschoenenkastje te plaatsen, maar is dit in de praktijk een goede oplossing? Of hebben jullie de module ergens volledig uit het zicht kunnen plaatsen?
Ik heb de module onder het tapijt kunnen plaatsen bij de bijrijders "voetensteun". Onder het dashboard kastje kun je die bekleding zo naar voren trekken en bij mij ligt het kastje daar aardig secuur. Vanaf daar heb ik wel de usb kabel omhoog naar het dashboard kastje lopen voor eventuele software updates.
Volvo S60 T4 Polestar optimised r-design 2020
Volvo S60 Summum D4 2015
Volvo V40 Momentum Business D4 2014
Volvo V40 Momentum D2 2013
vandenhove
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 17.03.2023 - 20:18

reinberto schreef: 12.04.2023 - 13:15
vandenhove schreef: 12.04.2023 - 12:05 Ik zie dat verschillende mensen inmiddels de module van Kremersino of Swedesolutions ingebouwd hebben.

Ik heb me hier in verdiept en ben er inmiddels wel van overtuigd dat ik zo'n module aan ga schaffen. Ik kan er echter niet achter komen waar jullie de module uiteindelijk geplaatst hebben? In de gebruikershandleiding van de module wordt geadviseerd om deze in het handschoenenkastje te plaatsen, maar is dit in de praktijk een goede oplossing? Of hebben jullie de module ergens volledig uit het zicht kunnen plaatsen?
Ik heb de module onder het tapijt kunnen plaatsen bij de bijrijders "voetensteun". Onder het dashboard kastje kun je die bekleding zo naar voren trekken en bij mij ligt het kastje daar aardig secuur. Vanaf daar heb ik wel de usb kabel omhoog naar het dashboard kastje lopen voor eventuele software updates.
Thanks! Ik ga eens kijken of ik daar wat ruimte kan vinden :-D. Ik vind het hoe dan ook mooier als de module helemaal niet zichtbaar is, los van een USB-kabel voor een eventuele software upgrade.
Gebruikersavatar
vankol
4th Gear member
Berichten: 606
Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26

Ik heb hem links bij bestuurderskant liggen gaat ook goed.
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
Blueone
2nd Gear member
Berichten: 96
Lid geworden op: 04.12.2019 - 13:49

ik heb ook achter de mat aan de passagierszijde zitten, je kan hem dan net achter de witte beugel van de CEM ("zekeringsmodule") schuiven en met een tywrap vast zetten, dan zit hij goed beschermd.
vandenhove
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 17.03.2023 - 20:18

Dank voor jullie tips! Ik heb gisteren de module van Swedesolutions, inclusief touchscreen ingebouwd.

Ik heb de module OP het dashboardkastje gelegd. Hier was ruim voldoende ruimte voor de module inclusief antennes + alle kabels waardoor je er niks van ziet. USB kabel heb ik via de achterzijde richting de transmissietunnel aan de passagierszijde geleid waardoor ik 'm daar kan updaten. Ik heb de module gisteren overigens niet meer kunnen updaten, maar ervaring van de eerste uren is fijn. Touchscreen vind ik een mooie toevoeging, zorgt ervoor dat er minder gescrolld hoeft te worden. Ik had het touchscreen overigens in eerste instantie ondersteboven geplakt, wat ervoor zorgde dat een aanraking rechtsboven, de knop links beneden activeerde... Met een paar dunne scheermesjes heb ik het scherm gelukkig nog los gekregen en andersom kunnen plakken...

Ik ervaar overigens wel dat Spotify en TuniIn stoppen met spelen als het scherm van Flitsmeister gebruikt wordt. Als ik Flitsmeister start en vervolgens Spotify start, dan krijg ik de gewenste muziek én dan blijft Flitsmeister gelukkig wel alle meldingen geven. Iemand hier dezelfde ervaringen mee en een idee hoe dit op te lossen? Wellicht dat de laatste update dit al oplost?

Qua werk vond ik het overigens reuze meevallen. 't is écht plug and play. Absoluut niet moeilijk. Gewoon rustig aan kijken, durven en doen.
Gebruikersavatar
wieldop
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 11.05.2007 - 13:22
Locatie: Fryslân

Vraagje: Je kan kiezen uit minicamera of kenteken plaat camera. Wat is verschil? Of betekent dit dat je die opties al op je auto moet hebben?
V60 AWD PIH D6, MY2015
V50 D2 sport, MY2011
V50-II 1.8 sport, MY2007
V40 1.9 D Europa nordic, MY2003
BX 1.9 TD (transport deluxe)
Gebruikersavatar
Rwin1984
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 07.07.2010 - 12:54
Locatie: Alkmaar

rwientjens schreef: 27.02.2023 - 14:37 Ik heb gisteren deze geinstalleerd:
Screenshot_20230226_193420_AliExpress.jpg

Het gaat nog niet zo goed. Ik heb de Sensus Connected Touch unit eruit gehaald (was achteraf ingebouwd bij de Volvo dealer).
Nu heb ik geen geluid.
En de knoppen op de center console werken niet met de display.
Weet iemand of je de Sensus Connected Touch nog softwarematig moet aangeven dat die weg is? (bij het inbouwen is deze met Vida 'aangemeld')

Het inbouwen ging verder wel goed en ik heb Android Auto op het scherm, maar het werkt nog niet naar behoren.
Heb je nog problemen gehad met het eruit halen van de Sencsus Connected Touch (SCT)? Deze werkt bij mij niet meer door de storing van "GPS update". Ben van plan om de box via Swedesolutions aan te schaffen en de SCT eruit te halen. Zodra ik nu op de knop "Media" druk krijg ik gelijk de SCT in beeld, gaat dit dan ook weg of zal ik langs de garage moeten om dit uit te schakelen?

Hoor het graag voor ik de nieuwe box ga inbouwen.
Mazda 626 2.0i GLX sedan MY1989
Nissan 100NX 1.6 SLX MY1992
Volkswagen Kever 1303 MY1974
Mitsubishi Galant sedan 2.0 GLSi MY1997
Volvo V50 2.0D Momentum MY2004
Volvo V40 D4 R-Design MY2014
Seat Leon 1.4 TFSI FR MY2015
Volvo V70 T4 R-Design MY2012
John_p
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 15.04.2023 - 20:00

Hoi Allemaal,

Ik heb er afgelopen weekend ook eentje in mijn V60 ingebouwd. Geen onoverkomelijke problemen tegengekomen. moest alleen de kabelboom een stukje openknippen om de optische kabel genoeg vrij te krijgen om hem weer in de radio terug te steken.

Verder is de handleiding van Volvosweden inderdaad handig want anders kom je er nooit achter dat je in de autoradio zelf de audio input op AUX moet zetten voordat je geluid van de Chineese player krijgt.

Bij de inbouw is google je beste vriend, ook op Youtube staan wel filmpjes hoe je de player in moet bouwen.
V60 D2 Momentum MY2018
lvaneil
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 25.06.2023 - 10:52

vandenhove schreef: 18.04.2023 - 08:40 Dank voor jullie tips! Ik heb gisteren de module van Swedesolutions, inclusief touchscreen ingebouwd.

Ik heb de module OP het dashboardkastje gelegd. Hier was ruim voldoende ruimte voor de module inclusief antennes + alle kabels waardoor je er niks van ziet. USB kabel heb ik via de achterzijde richting de transmissietunnel aan de passagierszijde geleid waardoor ik 'm daar kan updaten. Ik heb de module gisteren overigens niet meer kunnen updaten, maar ervaring van de eerste uren is fijn. Touchscreen vind ik een mooie toevoeging, zorgt ervoor dat er minder gescrolld hoeft te worden. Ik had het touchscreen overigens in eerste instantie ondersteboven geplakt, wat ervoor zorgde dat een aanraking rechtsboven, de knop links beneden activeerde... Met een paar dunne scheermesjes heb ik het scherm gelukkig nog los gekregen en andersom kunnen plakken...

Ik ervaar overigens wel dat Spotify en TuniIn stoppen met spelen als het scherm van Flitsmeister gebruikt wordt. Als ik Flitsmeister start en vervolgens Spotify start, dan krijg ik de gewenste muziek én dan blijft Flitsmeister gelukkig wel alle meldingen geven. Iemand hier dezelfde ervaringen mee en een idee hoe dit op te lossen? Wellicht dat de laatste update dit al oplost?

Qua werk vond ik het overigens reuze meevallen. 't is écht plug and play. Absoluut niet moeilijk. Gewoon rustig aan kijken, durven en doen.

Beste,

Ik heb ook de module van Swedesolutions met touchscreen gekocht. Ik wil aan de inbouw beginnen maar zie heel veel verschillende filmpjes op internet. Welke handleiding/instructie adviseren jullie me? Ik vertrek a.s. vrijdag op vakantie. Ik zou hem nog graag inbouwen maar ben een beetje bang voor onverwachte tegenslag, waardoor ik wellicht helemaal geen functionaliteit in mijn beeldscherm meer heb. Terecht?
Gebruikersavatar
OsmiumV40
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 18.01.2023 - 20:14
Locatie: Hilversum

lvaneil schreef: 26.06.2023 - 09:15
vandenhove schreef: 18.04.2023 - 08:40 Dank voor jullie tips! Ik heb gisteren de module van Swedesolutions, inclusief touchscreen ingebouwd.

Ik heb de module OP het dashboardkastje gelegd. Hier was ruim voldoende ruimte voor de module inclusief antennes + alle kabels waardoor je er niks van ziet. USB kabel heb ik via de achterzijde richting de transmissietunnel aan de passagierszijde geleid waardoor ik 'm daar kan updaten. Ik heb de module gisteren overigens niet meer kunnen updaten, maar ervaring van de eerste uren is fijn. Touchscreen vind ik een mooie toevoeging, zorgt ervoor dat er minder gescrolld hoeft te worden. Ik had het touchscreen overigens in eerste instantie ondersteboven geplakt, wat ervoor zorgde dat een aanraking rechtsboven, de knop links beneden activeerde... Met een paar dunne scheermesjes heb ik het scherm gelukkig nog los gekregen en andersom kunnen plakken...

Ik ervaar overigens wel dat Spotify en TuniIn stoppen met spelen als het scherm van Flitsmeister gebruikt wordt. Als ik Flitsmeister start en vervolgens Spotify start, dan krijg ik de gewenste muziek én dan blijft Flitsmeister gelukkig wel alle meldingen geven. Iemand hier dezelfde ervaringen mee en een idee hoe dit op te lossen? Wellicht dat de laatste update dit al oplost?

Qua werk vond ik het overigens reuze meevallen. 't is écht plug and play. Absoluut niet moeilijk. Gewoon rustig aan kijken, durven en doen.

Beste,

Ik heb ook de module van Swedesolutions met touchscreen gekocht. Ik wil aan de inbouw beginnen maar zie heel veel verschillende filmpjes op internet. Welke handleiding/instructie adviseren jullie me? Ik vertrek a.s. vrijdag op vakantie. Ik zou hem nog graag inbouwen maar ben een beetje bang voor onverwachte tegenslag, waardoor ik wellicht helemaal geen functionaliteit in mijn beeldscherm meer heb. Terecht?
Het geheel loopt parallel aan het originele Volvo Sensus syteem en is plug & play, je knipt dus geen kabels door en brengt geen blijvende schade aan. Bij een eventuele tegenslag (de ik overigens niet verwacht) is het kwestie van stekkertjes terugprikken in de originele unit en alles werkt weer als voorheen.
Ik heb een uitgebreid fotoverslag voor de V40 in het V40 forum staan. Bij de V60 (ik neem aan dat je die hebt) zijn er wel een paar stappen (in het loshalen van het scherm, front enz) anders.
Volvo V40 T4 Business Sport 2017 met eigen aanpassingen: Carplay, Chrome Delete: blacked out grill en window trim.
lvaneil
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 25.06.2023 - 10:52

Bedankt! Foto's zijn heel verhelderend. Loshalen van front e.d. lijkt me bij V60 zelfs eenvoudiger dan bijd de V40. Met deze foto's ga ik er wel uitkomen.
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”