T2 motor
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Zoals je zelf al oppert, pedaal tegen de bodem trappen.
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5323
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Maar als je alles gewoon op een rijtje hebt, doe je dat toch nooit ? (met uitzondering van.... een noodsituatie)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Ik kan wel meer momenten bedenken om het te doen, maar als jij er geen behoefte aan hebt dan heb je waarschijnlijk de juiste auto gekozen.
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5323
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Helmaal goed, Jelmer......Jelmer de Jong schreef: ↑19.02.2022 - 16:22 Ik kan wel meer momenten bedenken om het te doen, maar als jij er geen behoefte aan hebt dan heb je waarschijnlijk de juiste auto gekozen.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2112
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Zoals Jelmer al aangaf, als je volgas gaat, dan zal een automaat de toerenbegrenzer opzoeken. Overigens lijkt het erop dat ook een T2 motor met meer toeren meer vermogen maakt:Hans Eilander schreef: ↑19.02.2022 - 12:33Nu kan het aan mij liggen, maar ik snap niet helemaal met wat @t5power precies bedoeld, met: een T2 met automaat in de toeren jagen. De automaat bepaald namelijk zelf, hoe de toeren oplopen. Tenzij je op handmatig schakelen overgaat, of even "kick down"gebruikt, met het gaspedaal.Jelmer de Jong schreef: ↑19.02.2022 - 10:38Inderdaad, koppelkromme zakt in elkaar doordat het softwarematig geknepen wordt. Technisch kan het blok 250NM leveren totaan 6000 toeren, maar ergens vanaf 3500 zakt het in waardoor de uitkomst van koppel x toeren vanaf 4000 toeren vlak is.
https://rica.nl/producten/chiptuning/?m ... riant=5255
Maximale vermogen bij 6000 toeren. Dus in principe zou de auto met hoge toeren de snelste stappen moeten maken.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Wel naar de stippellijn kijken.t5power schreef: ↑19.02.2022 - 18:56 Zoals Jelmer al aangaf, als je volgas gaat, dan zal een automaat de toerenbegrenzer opzoeken. Overigens lijkt het erop dat ook een T2 motor met meer toeren meer vermogen maakt:
https://rica.nl/producten/chiptuning/?m ... riant=5255
Maximale vermogen bij 6000 toeren. Dus in principe zou de auto met hoge toeren de snelste stappen moeten maken.
- flevodirk
- 3rd Gear member
- Berichten: 476
- Lid geworden op: 17.08.2015 - 16:53
- Locatie: Flevoland
Over Rica gesproken, mocht je daar heen gaan om de motor van de T2 bij te werken, neem dan aub de Geartronic behandeling ook erbij! Ik heb ook beide gedaan voor mijn T4, maar ben helemaal blij met de automaat sindsdien!!
Die is veel beter bij de les, schakelt sneller op of naar beneden indien nodig, niet meer dat eco/driveE software programma (in het hoogste verzet bij 50 km/u en een brommende motor) maar een heerlijke, logisch schakelende automaat. Ongeveer zoals ik zelf zou schakelen! Roel had me omgepraat om ook de motor tune erbij te doen, maar de aanpassing van de geartronic is echt datgene wat het meeste verschil maakte voor mij. Nog elke dag geniet ik van die keuze.
Van de website:
•Optimized shiftpoints for better acceleration in part throttle
•Optimized gear shift strategy in all available drive modes
•Keep Shift maps in cold and hot mode stock
•Optimized heavy trailer shift map
•Higher Torque Limits per gear
•Faster up and downshifts
Die is veel beter bij de les, schakelt sneller op of naar beneden indien nodig, niet meer dat eco/driveE software programma (in het hoogste verzet bij 50 km/u en een brommende motor) maar een heerlijke, logisch schakelende automaat. Ongeveer zoals ik zelf zou schakelen! Roel had me omgepraat om ook de motor tune erbij te doen, maar de aanpassing van de geartronic is echt datgene wat het meeste verschil maakte voor mij. Nog elke dag geniet ik van die keuze.
Van de website:
•Optimized shiftpoints for better acceleration in part throttle
•Optimized gear shift strategy in all available drive modes
•Keep Shift maps in cold and hot mode stock
•Optimized heavy trailer shift map
•Higher Torque Limits per gear
•Faster up and downshifts
Volvo S60 2.0T Drivers Edition 2007 sept 2015 - maart 2021 @348.000 km (bijna 6 jaar gehad)
V70 T4 2016 GT Inscription edition +Rica update
Actueel verbruik:
Vorige auto-S60 verbruik
V70 T4 2016 GT Inscription edition +Rica update
Actueel verbruik:
Vorige auto-S60 verbruik
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5323
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Ik heb net even naar Rica gekeken. Het is voor mij nog redelijk aan te rijden naar Wateringen. En zelfs al zou ik motor en automaat laten tunen, ben je met € 1000,- altijd nog goedkoper uit, dan een zwaardere motor te nemen (T3 of T5) Maar ja, mijn Volvo is nog nooit in de buurt van 6000 t/m geweest hoor. Dan krijg je meer het F16 of Euro-fighter gevoel achter het stuur. En dat bij een max snelheid in Holland van 100 km/u?? Ik moet er nog diep over nadenken..... (Obbe of Rica)t5power schreef: ↑19.02.2022 - 18:56 Zoals Jelmer al aangaf, als je vol gas gaat, dan zal een automaat de toerenbegrenzer opzoeken. Overigens lijkt het erop, dat ook een T2 motor met meer toeren meer vermogen maakt: Maximale vermogen bij 6000 toeren. Dus in principe zou de auto met hoge toeren de snelste stappen moeten maken.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20672
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Wacht maar tot je er een 1500 kg-caravan aanhangt ...
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2112
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Verrek, ja, die is wel wat minder. Dan moet je niet boven de 5000 toeren komen. Wel apart dat het zo inkakt. Mijn vorige turbo geblazen motor was meer gevalletje tafelberg: https://rica.nl/producten/chiptuning/?m ... variant=38
Even mijn huidige checken... https://rica.nl/producten/chiptuning/?m ... ariant=235, is minder vlak dan de T5.
Hans, de driveability van auto met turbo motor na tuning is echt stuk beter, ik kan het iedereen aanraden. Mijn huidige Volvo zit aan de max voor de automaat, daarbij heeft de motor geen turbo. Weinig winst te halen.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5323
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Ik heb dus wél een turbo, (geblazen? ) T2, en kan na tuning, van 129 naar 190 pk. Dus wel de moeite. Maar ik twijfel nog. Ik ben met het verbruik, en het vermogen best tevreden. En voor dat geld, heb je een setje nieuwe Michelin banden, voor de volgende, pakweg 50-60.000 kmt5power schreef: ↑19.02.2022 - 21:42 Mijn vorige turbo geblazen motor was meer gevalletje tafelberg: Even mijn huidige checken..., is minder vlak dan de T5. Hans, de driveability van auto met turbo motor na tuning is echt stuk beter, ik kan het iedereen aanraden. Mijn huidige Volvo zit aan de max voor de automaat, daarbij heeft de motor geen turbo. Weinig winst te halen.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5323
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Vraag aan @OGA244, Als ik een nieuwe Volvo XC40 wil samenstellen via de configuratie, zie ik nergens meer de keuze voor een T2 motor. Het begint gelijk met een B3 á € 50.995,-
Is de T2 uit het programma, en dus niet meer verkrijgbaar? Weet jij dat misschien?
Is de T2 uit het programma, en dus niet meer verkrijgbaar? Weet jij dat misschien?
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 2792
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Check de My2024 prijslijst idd, ook daar ontbreekt de T2.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Geheel in lijn met het beleid om geen verbrandingsmotoren meer te verkopen, overal zit een batterij bij.
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5323
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Okee, bedankt in ieder geval. ik keek er van op. Ben in ieder geval blij, dat ik er nog eentje heb.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 12278
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
is exit idd.Hans Eilander schreef: ↑29.10.2022 - 21:47 Vraag aan @OGA244, Als ik een nieuwe Volvo XC40 wil samenstellen via de configuratie, zie ik nergens meer de keuze voor een T2 motor. Het begint gelijk met een B3 á € 50.995,-
Is de T2 uit het programma, en dus niet meer verkrijgbaar? Weet jij dat misschien?
Je hebt momenteel een V60 B3 met std navigatie voor minder geld dan een Xc40 B3
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 448
- Lid geworden op: 24.05.2014 - 10:40
- Locatie: Amersfoort
Ik heb echt mazzel gehad met de laatste VEA T6 en 8 traps automaat. Wat een souplesse, rust en comfort. De eerstvolgende zal dan een volledig elektrisch Volvo worden. Of wellicht waterstof? Het zal nog drukker worden In de occasionmarkt van de brandstofauto ……..
| Volvo S80 D5 | Volvo V70 2.5T | Volvo C30 1.6D | Volvo V70 2.4 | Volvo C30 D5 | Volvo S80 D5 | Volvo C30 2.0D | Volvo V40 D4 | Volvo V70 2.5 | Volvo S80 D5 | Volvo C30 D2 R-Design | Volvo S80 3.2 Kinetic | Volvo V70 D2 (VEA) Dynamic | Volvo V90 Inscription Electric Silver Metallic D4 Full Option | Volvo S90 D3 Momentum | Volvo S60 T6 (8) Summum Flame Metallic Red | Volvo S90 T5 Inscription Electric Silver Metallic | Volvo XC40 Recharge ER Ultimate 2024 | Volvo EX30 Ultra ER |