S80 (2004) Problemen met centrale vergrendeling en electronica
Geplaatst: 25.09.2020 - 10:55
Hallo,
Met regelmaat, vooral na het doen van lange autoritten, blijkt mijn S80 vreemde kuren te krijgen.
Deze week had ik het terug voor, na een periode van 1 à 2 maand ertussen.
Ik had een lange rit achter de rug, en ging gaan tanken, tijdens het tanken gaat het alarm op bepaalde moment actief ( XX minuten achter sluiten bestuurdersportier), dat is dus normaal.
Maar ik vergrendel dan de wagen omdat ik nog iets diende te gaan kopen, toen ik echter terug kwam en de wagen wou open doen, reageerde er niks op de afstandsbediening.
Bestuurdersportier kon ik na 2 keer proberen dan met sleutel open doen, en proberen om zo te starten, bij radiostand was alle verlichting zeer gedimd en bij starten ging het alarm af.
Heb de wagen dan terug uitgezet, en heb dan gedaan wat ik altijd dien te doen om dit voorlopig op te lossen, en dat is via sleutel de koffer opendoen, en de - pool van de accu afhalen voor 4 sec. Want het alarm gaat dan ook af uiteraard. En dan kan ik vreemd genoeg via de afstandsbediening de wagen terug volledig openkrijgen, en normaal starten. Ook de verlichting was dan terug normaal.
Paar maanden terug had ik dit 2 dagen na elkaar. Deze week maar 1 keer, dag erna geen problemen gehad. Paar maanden geleden dacht ik dat het met de extreme warmte te maken had, maar vermits het nu kouder is, kan dat niet meer 1 van de redenen zijn.
Bij het uitlezen met Vida krijg ik deze storingscodes:
CEM-1A23 ( Stroomkring x-voedings relais signaal ontbreekt )
CEM-1A25 (Relais Ext X2-Voeding signaal te laag)
CEM-1D07 ( Regeleenheid Interne storing )
CEM-1A27 ( Relais, 15i spanningvoeding Signaal te laag)
CEM-1D0C ( Regeleenheid interne storing)
CEM-6A01 Portier ontgrendeld, links achter Signaal te hoog
En dan heb ik nog een CEM-1A59 & REM-4F42 foutmelding, maar dat komt omdat er een andere radio inzit dan een Volvo OEM.
Wat ik nog eens heb gehad, is dat ik een rit van ong. 1uur gedaan had, en ik naar de winkel ging. ECC staat op automatisch dus ventilatie gaat sowieso uit als motor uitstaat.
Echter kom ik terug, en blijkt dat mijn ventilatie van de ECC staat te draaien, ik bedoel dan de interieuraanjager. Deze ging terug uit als ik het contact en motor aanzette.
Ik merk ook dat de auto-functie voor het beneden doen van de passagier ruit niet meer werk ( knoppenmodule bestuurder), als je blijft induwen echter wel.
En dat de handgreepknop van de koffer, ook niet meer werkt. ik krijg de koffer enkel nog open via de afstandsbediening of manueel via de sleutel.
Hopend dat hier mensen zijn die hier raad met weten. Alvast bedankt.
Met regelmaat, vooral na het doen van lange autoritten, blijkt mijn S80 vreemde kuren te krijgen.
Deze week had ik het terug voor, na een periode van 1 à 2 maand ertussen.
Ik had een lange rit achter de rug, en ging gaan tanken, tijdens het tanken gaat het alarm op bepaalde moment actief ( XX minuten achter sluiten bestuurdersportier), dat is dus normaal.
Maar ik vergrendel dan de wagen omdat ik nog iets diende te gaan kopen, toen ik echter terug kwam en de wagen wou open doen, reageerde er niks op de afstandsbediening.
Bestuurdersportier kon ik na 2 keer proberen dan met sleutel open doen, en proberen om zo te starten, bij radiostand was alle verlichting zeer gedimd en bij starten ging het alarm af.
Heb de wagen dan terug uitgezet, en heb dan gedaan wat ik altijd dien te doen om dit voorlopig op te lossen, en dat is via sleutel de koffer opendoen, en de - pool van de accu afhalen voor 4 sec. Want het alarm gaat dan ook af uiteraard. En dan kan ik vreemd genoeg via de afstandsbediening de wagen terug volledig openkrijgen, en normaal starten. Ook de verlichting was dan terug normaal.
Paar maanden terug had ik dit 2 dagen na elkaar. Deze week maar 1 keer, dag erna geen problemen gehad. Paar maanden geleden dacht ik dat het met de extreme warmte te maken had, maar vermits het nu kouder is, kan dat niet meer 1 van de redenen zijn.
Bij het uitlezen met Vida krijg ik deze storingscodes:
CEM-1A23 ( Stroomkring x-voedings relais signaal ontbreekt )
CEM-1A25 (Relais Ext X2-Voeding signaal te laag)
CEM-1D07 ( Regeleenheid Interne storing )
CEM-1A27 ( Relais, 15i spanningvoeding Signaal te laag)
CEM-1D0C ( Regeleenheid interne storing)
CEM-6A01 Portier ontgrendeld, links achter Signaal te hoog
En dan heb ik nog een CEM-1A59 & REM-4F42 foutmelding, maar dat komt omdat er een andere radio inzit dan een Volvo OEM.
Wat ik nog eens heb gehad, is dat ik een rit van ong. 1uur gedaan had, en ik naar de winkel ging. ECC staat op automatisch dus ventilatie gaat sowieso uit als motor uitstaat.
Echter kom ik terug, en blijkt dat mijn ventilatie van de ECC staat te draaien, ik bedoel dan de interieuraanjager. Deze ging terug uit als ik het contact en motor aanzette.
Ik merk ook dat de auto-functie voor het beneden doen van de passagier ruit niet meer werk ( knoppenmodule bestuurder), als je blijft induwen echter wel.
En dat de handgreepknop van de koffer, ook niet meer werkt. ik krijg de koffer enkel nog open via de afstandsbediening of manueel via de sleutel.
Hopend dat hier mensen zijn die hier raad met weten. Alvast bedankt.