Pagina 1 van 1

Dubbele uitlaat altijd open?

Geplaatst: 10.11.2020 - 09:21
door Stekkerbak
Gister zag ik mijn V60 wegrijden bij de koude start. Alleen uit de linkerkant kwam de koude start condens rook uit de uitlaat.
Rechts was dus dicht, wat eigenlijk dus niet mooi was.

Nu zag ik het volgende topic over de vorige V60 Polestar.
https://forums.swedespeed.com/showthrea ... e15bf78218
Er zijn diverse verschillende uitlaatklep standen en je kunt de kleppen vast zetten door op het juiste moment bepaalde stekkers los te maken.

Heeft iemand dit al op de huidige generatie toegepast?

Dubbele uitlaat altijd open?

Geplaatst: 10.11.2020 - 09:57
door Walter
bij de Polestar zit het met die klep meer in het extra geluid dan in rook uit twee kanten.

Dubbele uitlaat altijd open?

Geplaatst: 10.11.2020 - 10:03
door Stekkerbak
Voor het geluid zal het niet zoveel extra brengen. Het blijft maar een 4 cilinder.

Bijgaand een foto met volgens mij de positie van de klep bij de T8P.
$_57.jpg

Dubbele uitlaat altijd open?

Geplaatst: 12.11.2020 - 10:17
door J33Bee
Stekkerbak schreef: 10.11.2020 - 09:21 Gister zag ik mijn V60 wegrijden bij de koude start. Alleen uit de linkerkant kwam de koude start condens rook uit de uitlaat.
Rechts was dus dicht, wat eigenlijk dus niet mooi was.

Nu zag ik het volgende topic over de vorige V60 Polestar.
https://forums.swedespeed.com/showthrea ... e15bf78218
Er zijn diverse verschillende uitlaatklep standen en je kunt de kleppen vast zetten door op het juiste moment bepaalde stekkers los te maken.

Heeft iemand dit al op de huidige generatie toegepast?
Zover ik weet is met een koude start maar 1 uitlaat open (de linkse inderdaad) om de auto sneller op temperatuur te krijgen. Geen idee of dat van invloed is als je zelf met kleppen gaat stoeien :-)