Pagina 1 van 1

d5 automaat aankoop vs bifuel

Geplaatst: 25.10.2006 - 02:33
door pauldaytona
Ik heb vorige week m'n v40, 2.0 lpi automaat total gereden en moet nu wat anders. Ik was er erg tevreden over, maar wil nu eigenlijk geen v40 meer kopen, er is weinig aanbod van jongere autos.
Ik ben erg verknocht aan automaat rijden, anders was een v50 diesel een optie geweest. Ik geef niet zoveel geld uit dat de huidige v50 d5 geartronic in het plaatje past. ( ik heb erin gereden, de d5 sleurt je vooruit)
Dus met een station wens kom ik dan op de v70. Ik rijd zo'n 35000 per jaar dus lpg of diesel. Ik heb veel lpg greden oa in een s40 en v40. Ben daar heel tevreden over. Ik heb een v40 diesel ingeruild op een gas auto, omdat ik me zo stoorde aan de herrie van de (oude type) diesel.
Bovendien was ie ook nog eens sloom.
Dan zijn er een paar mogelijkheden, een 140pk met < 100.000 km ombouwen naar lpg, inclusief inbouw, bpm kan dat met een 2003 auto voor 20k klaar zijn.
Een d5 diesel is een andere mogelijkheid. die zie ik met gewone automaat en geartronic. Het tiptronic schakelen van de geartronic zit ik niet op te wachten, rijden die als automaat identiek?
Kan ik dezelfde ervaring van een 2002 d5 automaat verwachten als de v50 d5 180 k? Ik snap dat het 20 pk minder zijn maar de gasrespons vond ik wel goed.
Ik heb een a4 2.5 tdi proefgereden, die wachte eerst een seconde voordat er wat gebeurde als je gas geeft. Die viel daarom af.
Is een d5 een auto die ook de beroemde volvo 400.000 km probleemloos rijdt? Of waren dat alleen de oude 740/850?

Zo een heleboel vragen, en ja, ik heb al heel wat gezocht/gelezen hier.

Geplaatst: 11.11.2006 - 19:07
door eaarsen
Sorry voor de late reactie.

Ik heb zelf een D5, handgeschakeld.
Mijn volgende wordt zeker weer een D5 maar dan een automaat, dit rijdt veel fijner met het hoge koppel.
Met jou km. per jaar zou ik geen LPG nemen. Neem een diesel.
Kun je jaren mee rijden zonder problemen.
LPG is veel storingsgevoeliger is mijn ervaring.

Geplaatst: 12.11.2006 - 11:25
door Oceanracer
Ik onthoud mij in dit topic maar even van commentaar over mijn mening over LPG. Voor wat betreft de D5 automaat lees ik hier geregeld dan hij (vooral als ie nog koud is) ook de door jouw gemelde 1 seconde bedenktijd nodig heeft. Ik rijdt zelf ook 35.000 per jaar. Gewoon op benzine. Storingsvrij en heerlijk stille motor. Geen extra hoge investering bij aankoop. Blijft natuurlijk een moeilijke keus, maar ik blijf nog jaren zo rijden.

Geplaatst: 16.11.2006 - 20:51
door pauldaytona
het is een d5 automaat geworden, met 95k op de teller, dus die kan weer een tijdje mee.

Geplaatst: 16.11.2006 - 21:18
door Oceanracer
Dat wordt dus genieten de komende jaren!

Geplaatst: 16.11.2006 - 21:19
door NOS
foto's!

Geplaatst: 17.11.2006 - 01:08
door pauldaytona
Ok fotos dan

Geplaatst: 17.11.2006 - 16:42
door NOS
Ziet er goed uit!

Geplaatst: 17.11.2006 - 16:57
door V70R-obert
Een D5 met maar 95.000 km moet je zoeken met een lampje. Gefeliciteerd met je aankoop, mooie auto.

Geplaatst: 17.11.2006 - 17:09
door Ben
pauldaytona schreef:met 95k op de teller
Rustig inrijden hoor :D

Geplaatst: 17.11.2006 - 20:14
door NOS
weet je wel heeeel zeker dat die stand juist is?

Geplaatst: 17.11.2006 - 21:23
door pauldaytona
eerste eigenaar, heeft hem ingeruild op een nieuwe saab, dus ik heb hem van de saab garage. Bij Bluekens waar ie oorspronkelijk vandaan komt klopt alles. De man vliegt nu meer de wereld over als dat ie auto rijd.

Geplaatst: 18.11.2006 - 16:50
door Sytse
zo'n nieuwe saab 9-5 is echt vreselijk lelijk geworden met die nieuwe koplampen. Ik ga er vanuit dat het een 9-5 is gezien hij eerst een V70 had.

Maar de V70 ziet er zeeeer mooi uit hoor.
Veel plezier ermee.

ps heb je nog foto's van het interieur???

Geplaatst: 18.11.2006 - 21:08
door pauldaytona
hij heeft een 9-5 gekocht idd. Ach niet zo lelijk als de 9-7, die is echt erg.
>ps heb je nog foto's van het interieur???
nee. is grijs:-)

Geplaatst: 19.11.2006 - 10:03
door Sytse
Grapjas :-)