d5 automaat aankoop vs bifuel
Geplaatst: 25.10.2006 - 02:33
Ik heb vorige week m'n v40, 2.0 lpi automaat total gereden en moet nu wat anders. Ik was er erg tevreden over, maar wil nu eigenlijk geen v40 meer kopen, er is weinig aanbod van jongere autos.
Ik ben erg verknocht aan automaat rijden, anders was een v50 diesel een optie geweest. Ik geef niet zoveel geld uit dat de huidige v50 d5 geartronic in het plaatje past. ( ik heb erin gereden, de d5 sleurt je vooruit)
Dus met een station wens kom ik dan op de v70. Ik rijd zo'n 35000 per jaar dus lpg of diesel. Ik heb veel lpg greden oa in een s40 en v40. Ben daar heel tevreden over. Ik heb een v40 diesel ingeruild op een gas auto, omdat ik me zo stoorde aan de herrie van de (oude type) diesel.
Bovendien was ie ook nog eens sloom.
Dan zijn er een paar mogelijkheden, een 140pk met < 100.000 km ombouwen naar lpg, inclusief inbouw, bpm kan dat met een 2003 auto voor 20k klaar zijn.
Een d5 diesel is een andere mogelijkheid. die zie ik met gewone automaat en geartronic. Het tiptronic schakelen van de geartronic zit ik niet op te wachten, rijden die als automaat identiek?
Kan ik dezelfde ervaring van een 2002 d5 automaat verwachten als de v50 d5 180 k? Ik snap dat het 20 pk minder zijn maar de gasrespons vond ik wel goed.
Ik heb een a4 2.5 tdi proefgereden, die wachte eerst een seconde voordat er wat gebeurde als je gas geeft. Die viel daarom af.
Is een d5 een auto die ook de beroemde volvo 400.000 km probleemloos rijdt? Of waren dat alleen de oude 740/850?
Zo een heleboel vragen, en ja, ik heb al heel wat gezocht/gelezen hier.
Ik ben erg verknocht aan automaat rijden, anders was een v50 diesel een optie geweest. Ik geef niet zoveel geld uit dat de huidige v50 d5 geartronic in het plaatje past. ( ik heb erin gereden, de d5 sleurt je vooruit)
Dus met een station wens kom ik dan op de v70. Ik rijd zo'n 35000 per jaar dus lpg of diesel. Ik heb veel lpg greden oa in een s40 en v40. Ben daar heel tevreden over. Ik heb een v40 diesel ingeruild op een gas auto, omdat ik me zo stoorde aan de herrie van de (oude type) diesel.
Bovendien was ie ook nog eens sloom.
Dan zijn er een paar mogelijkheden, een 140pk met < 100.000 km ombouwen naar lpg, inclusief inbouw, bpm kan dat met een 2003 auto voor 20k klaar zijn.
Een d5 diesel is een andere mogelijkheid. die zie ik met gewone automaat en geartronic. Het tiptronic schakelen van de geartronic zit ik niet op te wachten, rijden die als automaat identiek?
Kan ik dezelfde ervaring van een 2002 d5 automaat verwachten als de v50 d5 180 k? Ik snap dat het 20 pk minder zijn maar de gasrespons vond ik wel goed.
Ik heb een a4 2.5 tdi proefgereden, die wachte eerst een seconde voordat er wat gebeurde als je gas geeft. Die viel daarom af.
Is een d5 een auto die ook de beroemde volvo 400.000 km probleemloos rijdt? Of waren dat alleen de oude 740/850?
Zo een heleboel vragen, en ja, ik heb al heel wat gezocht/gelezen hier.