Pagina 1 van 1

v50 2.4i 2005 stottert tot 1800 tpm in 2/3 na grote beurt

Geplaatst: 05.12.2020 - 20:48
door TomasV502.4i
Goedenavond,

Rij sinds een half jaar V50 2.4i uit 2005. 2018 bij 161k LPG ingebouwd. Momenteel 230k op de teller.

Storingslampje brandt (sinds inbouw LPG volgens vorige eigenaar).
ECM 250-A Adaptieve lambda regeling - ondergrens
ECM 2600 Brandstofdruksensor - signaal te hoog

Motor loopt (of liep..) echter zeer netjes zonder problemen. Tot na de grote beurt afgelopen week uitgevoerd.

Het probleem: motor stottert (kort/snel achter elkaar) onder de 1800 tpm in 2e en 3e versnelling. Op LPG én op benzine, op benzine wel iets minder.

Heb het forum al even doorgezocht maar kon geen vergelijkbare post vinden.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn?

Er zaten eerder bougies in van 5 euro per stuk, nu bougies geschikt voor LPG van 15 euro p stuk. Zou dat het kunnen zijn?

dank alvast.

groet Tomas

v50 2.4i 2005 stottert tot 1800 tpm in 2/3 na grote beurt

Geplaatst: 05.12.2020 - 23:36
door trabbit
Kan veel oorzaken hebben. Slecht MAF sensor, vacuümlekkage ergens etc. Overigens lijkt mij niet normaal dat je op lpg altijd een foutmelding hebt, ik heb nog nooit een lampje bij mij zien branden op lpg (zelfde motor maar dan in een V70). Bougies kan je gewoon de originele Volvo bougies gebruiken, 5 voor nog geen 30 euro op internet.

v50 2.4i 2005 stottert tot 1800 tpm in 2/3 na grote beurt

Geplaatst: 07.12.2020 - 09:54
door corsa_gsi
LPG bougies zijn onzin, die heb ik nog nooit gebruikt in mijn LPG auto's.
Bij mijn T5 met LPG gaan er ook gewoon NGK normale bougies in.
En een foutmelding bij LPG hoort niet, dat is een fout denk ik bij de inbouw van het LPG.

Maar dat verklaart nog niet het stotteren op zowel benzine als LPG.

v50 2.4i 2005 stottert tot 1800 tpm in 2/3 na grote beurt

Geplaatst: 09.12.2020 - 21:31
door HbTps
Probleem met de brandstofdruksensor is een bekend probleem bij deze types. Kan het niet echt rijmen in combinatie met het rijden op LPG maar daar in tegen...die moderne LPG systemen gebruiken tegenwoordig een groot gedeelte van het bestaande (benzine) brandstofsysteem.

Advies, bestel deze via Autodoc, scheelt je 100 euro.

v50 2.4i 2005 stottert tot 1800 tpm in 2/3 na grote beurt

Geplaatst: 23.01.2021 - 22:06
door gose91
Yes dit gebok heb ik ook gehad. Het begon met af en toe een dippie, werd steeds meer en na verloop van tijd (te eigenwijs te lang doorgereden) gestrand. Na vervangen brandstofdruk sensor was alles verholpen. Deze sensoren schijnen niet al te best te zijn.

v50 2.4i 2005 stottert tot 1800 tpm in 2/3 na grote beurt

Geplaatst: 24.01.2021 - 19:47
door V70R^2
Eerst maar eens die storingen wegwerken., sowieso is het altijd lonend die periodiek te vervangen (zeg, elke 10 jaar +/- 150.000km, scheeld bij oude volvo's al snel een hoop problemen en kan het verbruik ook enorm doen afnemen).

Daarnaast komen er slechte adviezen m.b.t. de bougies. Haal ze bij de dealer en origineel, of je nu op LPG rijd of niet, dat zijn de ENIGE die er in moeten. Ja het monteren van zoals gezegd simpelweg een NGK bougie kan voor sputteren zorgen, komt dagelijks voor bij de Volvo's bij universele eigenwijze garages, met een hoop slechte troubleshoot diagnoses en dure onderzoeken tot gevolog.

v50 2.4i 2005 stottert tot 1800 tpm in 2/3 na grote beurt

Geplaatst: 24.01.2021 - 20:10
door WYD
Ik weet in de tijd dat ik een 850 T-5 reed, dat je inderdaad de bougies bij de dealer moest halen. Alle andere, ook A-merken, gaven problemen.