Pagina 1 van 1
XC70 D5 of 2.5t
Geplaatst: 13.12.2020 - 14:34
door S7025D
Zouden jullie kiezen voor een XC70 2.5t. of een D5 uit 2007? Qua kilometers is een diesel niet nodig. Zou voor de diesel gaan omdat deze een Geartronic met 6 versnellingen heeft. Deze benzine ziet er wel mooi uit
https://www.autoscout24.nl/aanbod/volvo ... aign=share
XC70 D5 of 2.5t
Geplaatst: 13.12.2020 - 15:15
door t5power
Ik zou voor benzine gaan, de techniek erachter is simpeler en met veel kms kun je voor een paar dure reparaties komen te staan met D5 (injectoren, egr, dpf).
XC70 D5 of 2.5t
Geplaatst: 13.12.2020 - 15:47
door OGA244
Met 'n 2007 D5 mag je 'n aantal steden zomaar niet meer in...
XC70 D5 of 2.5t
Geplaatst: 13.12.2020 - 19:43
door Jers3n
OGA244 schreef: ↑13.12.2020 - 15:47
Met 'n 2007 D5 mag je 'n aantal steden zomaar niet meer in...
In NL? Ben benieuwd welke.
XC70 D5 of 2.5t
Geplaatst: 13.12.2020 - 20:02
door Jers3n
t5power schreef: ↑13.12.2020 - 15:15
Ik zou voor benzine gaan, de techniek erachter is simpeler en met veel kms kun je voor een paar dure reparaties komen te staan met D5 (injectoren, egr, dpf).
DPF, injectoren en EGR zijn geen gekende probleem onderdelen bij het type D5 in een MY07 XC70. Wervelklep stangetje, dat mogelijk los schiet, is wel een mogelijk euvel. Maar dat is iets wat voor aanschaf hersteld kan worden (en anders is daar een fix voor).
@S7025D, ik zou zeggen ga vooral met beide rijden, ik heb het genot gehad een jaar of 8 met een XC70 MY07 D5 summum, weliswaar met H6 ipv GT6 te mogen rijden. De D5 is een heerlijke motor voor deze XC70. T5 heb ik geen ervaring mee in deze XC, maar zal omdat het een benzine (minder Nm’s) met een GT5 is stukje onrustiger rijden.
Mocht je er een aanschaffen, ik heb nog een CFE (classic), Volvo sunblinds (set van 5), hoge plastic bescherm bak voor in kofferbak van de XC liggen. En mocht je er een met 3-delige achterbank kopen, ook nog een originele Volvo 12V koelbox-middenarmsteun. Liggen eigenlijk beetje in de weg....
XC70 D5 of 2.5t
Geplaatst: 13.12.2020 - 20:17
door OGA244
Euro 4 is in Amsterdam inmiddels exit..
Kijk je naar 'n 2.5T kijk je ook naar 'n XC70/295, die was er tot 2007, de D5 variant daarvan is 'n euro 4
XC70 D5 of 2.5t
Geplaatst: 13.12.2020 - 20:17
door Oceanracer
Hij is inmiddels niet meer beschikbaar... Heb jij hem al gekocht? Ik prefereer zelf de 2.5T boven de D5. Omdat ik geen dieselliefhebber ben, omdat je de km's niet maakt dus doe je jezelf tekort als je een diesel koopt en omdat de 2.5T een heerlijke motor is. Soepel, ook bij lage toeren en lekker stil. Meestal hebben de benzine-modellen ook minder km's gemaakt als je hem gebruikt aanschaft, dus is er ook minder kans op kosten na aankoop ivm defecten en/of slijtage.
XC70 D5 of 2.5t
Geplaatst: 13.12.2020 - 21:12
door DB200
Als overtuigd #dieseldrammer: benzine, in jouw geval.
Diesel rijdt geweldig maar als je (te) weinig kilometers maakt, is dat vragen om onderhoudsellende.
Daarnaast wordt op afzienbare tijd de roettest bij de APK strenger. De verwachting is dat met name oudere diesels dan door de mand vallen.
Herstel om alsnog door de APK te komen, kan dan een aardige kostenpost worden.
XC70 D5 of 2.5t
Geplaatst: 13.12.2020 - 21:59
door lint
Als het qua kilometers niet nodig is om een diesel te rijden dan is een 2.5T een hele fijne motor. Ik heb ervaring met beide motoren is een XC70 en het zijn beide prima motoren maar vandaag de dag is een diesel wel wat anders dan een aantal jaren geleden.
XC70 D5 of 2.5t
Geplaatst: 14.12.2020 - 08:53
door Jers3n
Dat laatste is inderdaad wel waar, diesel zit wel aardig in het verdomhoekje. En mocht ik nu in de markt zijn voor een XC70 MY07, zou ik ook waarschijnlijk voor een benzine gaan. We rijden niet veel km’s, al zou het qua rit-type nog best passen (hoofdzakelijk langere ritten, dicht bij huis gaat zoveel mogelijk op de fiets). XC70 MY07 op benzine zijn volgens mij wel vrij schaars, heb er bij de zoektocht naar een opvolger van de D5 nog wel naar gekeken. Maar uit eindelijk toch voor de huidige V70 T5 gegaan. Geen AWD en wel 254 pk op de voorwielen was wel ff wennen...
XC70 D5 of 2.5t
Geplaatst: 15.12.2020 - 06:02
door S7025D
Dank voor alle reacties. De XC70 die te koop stond is niet door mij gekocht.
Aanbod 2.5t is inderdaad schaars. In diesels is er een ruimer aanbod. Ook de uitvoeringen zijn mooier.
De XC70 is niet voor mij, maar voor mijn vader. Het zal, gezien de toekomst, inderdaad wel verstandiger zijn om een benzine te kopen. Ik zal een diesel één in de week mee kunnen nemen voor een lange rit, zodat die niet vervuild.
XC70 D5 of 2.5t
Geplaatst: 15.12.2020 - 08:04
door moos v40
Omdat een diesel nu uit de gratie raakt door alle negatieve berichten in de media, kun je vaak wel een goede deal sluiten. Vaak heb je een mooiere diesel dan een benzine uitvoering met gelijke portemonaie. Vergeet niet dat de moderne benzine (vooral direct ingespoten, deze roeten nl ook) ook wel de nodige problemen en onderhoud kent. En EGR kun je dichtzetten, als die al niet door de vorige eigenaar is dichtgezet.
XC70 D5 of 2.5t
Geplaatst: 15.12.2020 - 13:00
door BlackcurrantV70
Die schrik voor onderhoudskosten bij diesels die weinig km doen valt ook wel mee, onze C70 D3 is een 5 cyl uit 2011 en heeft na bijna 10 jaar 115.000km gelopen en buiten de normale onderhoudsbeurten nog geen enkel probleem gehad.
De auto doet 3 x per week 17km woon/werk enkele rit en dit dus al meer dan 9 jaar.
In de zomer periode komt er in het weekend wel eens een langere rit bij tijdens het weekend.
Mijn schoonvader heeft een XC70 My14 gehad, 7 jaar mee gereden en had 67.000km, ook geen enkel probleem.
XC70 D5 of 2.5t
Geplaatst: 15.12.2020 - 16:08
door Fredhead
Met het Nederlandse belastingstelsel en weinig kilometers is het zonde om een diesel te kopen en die stil te zetten.
Euro normen lig ik zelf niet wakker van, ik heb ook nog een Euro 4.
Een stad zoals Amsterdam blijf ik wel uit met de auto, die zetten we dan wel in de buurt en verder met het OV.
Bespaard een hoop ergernis daar in het centrum.
XC70 D5 of 2.5t
Geplaatst: 22.12.2020 - 10:24
door Ferrari
OGA244 schreef: ↑13.12.2020 - 20:17
Euro 4 is in Amsterdam inmiddels exit..
Kijk je naar 'n 2.5T kijk je ook naar 'n XC70/295, die was er tot 2007, de D5 variant daarvan is 'n euro 4
Uuuuhhh, nee hoor:
https://www.milieuzones.nl/personen-en-bestelautos
Met een euro4 diesel mag je in Nederland alle steden en milieuzones in, vanaf 1 januari 2025 kan (en zal) dat inderdaad wel strenger worden.
In België is het sinds begin dit jaar wel exit voor euro4 diesels in enkele steden (o.a. Antwerpen en Gent). Vanaf 1 januari zelfs voor euro5.
XC70 D5 of 2.5t
Geplaatst: 22.12.2020 - 11:58
door Msuidgeest
Ik blijf dat raar vinden. Niet zo lang geleden kon je nog met je Q7 V12 TDI elke stad in terwijl opa met z'n 190D die er ook zuinig op is en wel 1 op 20 loopt, bijna nergens meer welkom is.
XC70 D5 of 2.5t
Geplaatst: 22.12.2020 - 15:37
door Ferrari
Ferrari schreef: ↑22.12.2020 - 10:24
OGA244 schreef: ↑13.12.2020 - 20:17
Euro 4 is in Amsterdam inmiddels exit..
Kijk je naar 'n 2.5T kijk je ook naar 'n XC70/295, die was er tot 2007, de D5 variant daarvan is 'n euro 4
Uuuuhhh, nee hoor:
https://www.milieuzones.nl/personen-en-bestelautos
Met een euro4 diesel mag je in Nederland alle steden en milieuzones in, vanaf 1 januari 2025 kan (en zal) dat inderdaad wel strenger worden.
In België is het sinds begin dit jaar wel exit voor euro4 diesels in enkele steden (o.a. Antwerpen en Gent). Vanaf 1 januari zelfs voor euro5.
Laatste zin: 1 januari moet 1 januari 2025 zijn......
XC70 D5 of 2.5t
Geplaatst: 22.12.2020 - 15:54
door Fredhead
Msuidgeest schreef: ↑22.12.2020 - 11:58
Ik blijf dat raar vinden. Niet zo lang geleden kon je nog met je Q7 V12 TDI elke stad in terwijl opa met z'n 190D die er ook zuinig op is en wel 1 op 20 loopt, bijna nergens meer welkom is.
Maar toch is de uitstoot van die V12 TDi iets minder vervuilend dan die 190D