Pagina 1 van 3
V60 Occassion
Geplaatst: 22.12.2020 - 16:04
door no11
Goedendag allemaal,
Ik ben opzoek naar een V60 occassion in verband met gezinsuitbreiding. Een occassion uit 2013/2014 vind ik prima. We rijden nu een polo dus we gaan er sowieso goed op vooruit wat betreft comfort etc. We zijn geen sportieve rijders en maken dagelijks ritjes van 30/40km en in het weekend van 150km 1/2x per maand gemiddeld.
We gaan er denk ik 20.000km per jaar mee rijden. Nu denk ik dat dat je met deze km’s beter een benzine kan kopen. Echter overweeg ik ook een diesel en deze dan ‘op te rijden’. Ik wil minimaal vijf jaar in de auto rijden, maar om een op te rijden moet ik er misschien langer in rijden? Een automaat is niet nodig.
Ik zag deze occassions voorbij komen. Wat vinden jullie hiervan?
https://www.autotrack.nl/a/volvo-v60-di ... 4-50269256 (te weinig PK’s?)
https://www.autotrack.nl/a/volvo-v60-di ... 3-47778868
https://www.autotrack.nl/a/volvo-v60-di ... 5-50603328
V60 Occassion
Geplaatst: 22.12.2020 - 16:12
door Arnold
Welkom! Als ik een tip mag geven: zoek er een met adaptieve cruise control, dat is heerlijk rijden.
https://www.autotrack.nl/a/volvo-v60-di ... 5-50565782
V60 Occassion
Geplaatst: 22.12.2020 - 16:37
door Summum
Allereerst welkom op het forum!
Leuk om op zoek te gaan naar een V60, het zijn erg fijne auto's. Dat gezegd hebbende zou mijn voorkeur persoonlijk niet uitgaan naar een D2. Die rijden redelijk zuinig, maar komen toch wat pit tekort. Alleen als je veel kilometers maakt op constante (snelweg)snelheid zou dat prima zijn. En de drie door jou genoemde auto's zijn allemaal in Kinetic uitvoering, zo'n beetje de meest karige.
Binnen een budget tot zo'n €15k zijn er bijna geen benzine-uitvoeringen te koop van het post-faceliftmodel. Maar binnen die prijs komen er wel al D5 of D6 plugin-hybrids in beeld (LET OP: die worden wel vaak met ex BTW prijs geadverteerd!). Dat zijn bijna altijd bomvolle auto's en bieden het beste van twee werelden: Super zuinig en stil (elektrisch) op korte ritten en een heerlijke vijfcilinder diesel voor de lange stukken. Het is wel een beetje afhankelijk van de vraag of je thuis een laadvoorziening kunt creëren. Zeker als je zonnepanelen zou hebben een aanrader!
Als je een auto "op" wilt rijden kun je overwegen te zoeken naar een model met de geïntegreerde zittingverhogers in de achterbankl. Ideaal voor kinderen als ze uit de maxicosi groeien. Parkeersensoren voor en achter of achteruitrijcamera is ook geen overbodige luxe. De koets is soms matig overzichtelijk bij parkeren. Veel zoekplezier!
V60 Occassion
Geplaatst: 22.12.2020 - 16:46
door teebee
Zou kijken of je een D3 uit 2012/2013 kan vinden. Is het ‘oude’ probleemloze 5-cylinderblok.
Fantastische motor welke zeer veel comfort biedt en heeeeel veel kms mee kan.
(Uiteraard mits goed onderhouden)
V60 Occassion
Geplaatst: 23.12.2020 - 08:54
door no11
Dank jullie wel allemaal voor de feedback. Ik ga even verder kijken en kan nu wat gerichter zoeken. Als ik wat heb zal ik het hier posten

V60 Occassion
Geplaatst: 23.12.2020 - 11:56
door Erik1982
Succes met de zoektocht!
De zoektocht vind ik zelf het leukste van een "nieuwe" auto kopen

V60 Occassion
Geplaatst: 23.12.2020 - 13:50
door Jeroen
Als ik zie wat jullie rijden dan zijn jullie de uitgelezen kandidaten voor de D6 / D5 Plug in Hybride. Doordeweeks elektrisch naar het werk en in het weekend de km's maken met een hele fijne dieselmotor.
V60 Occassion
Geplaatst: 23.12.2020 - 16:11
door teebee
Jeroen schreef: ↑23.12.2020 - 13:50
Als ik zie wat jullie rijden dan zijn jullie de uitgelezen kandidaten voor de D6 / D5 Plug in Hybride. Doordeweeks elektrisch naar het werk en in het weekend de km's maken met een hele fijne dieselmotor.
Alleen geregeld de airco laten vervangen.... toch?
V60 Occassion
Geplaatst: 23.12.2020 - 18:16
door Gouwe
teebee schreef: ↑23.12.2020 - 16:11
Jeroen schreef: ↑23.12.2020 - 13:50
Als ik zie wat jullie rijden dan zijn jullie de uitgelezen kandidaten voor de D6 / D5 Plug in Hybride. Doordeweeks elektrisch naar het werk en in het weekend de km's maken met een hele fijne dieselmotor.
Alleen geregeld de airco laten vervangen.... toch?
Dat probleem is met de laatste 2.0 wissel definitief opgelost.
En ja de D6 is m.i. voor jullie gebruik ideaal!
Voorbeeld:
https://www.autowereld.nl/volvo/v60/2-4 ... tails.html
Veel plezier met zoeken.
V60 Occassion
Geplaatst: 23.12.2020 - 18:29
door teebee
Gouwe schreef: ↑23.12.2020 - 18:16
Dat probleem is met de laatste 2.0 wissel definitief opgelost.
Dan moet je er dus wel 1 treffen welke die wissel dan inmiddels heeft gehad....
V60 Occassion
Geplaatst: 23.12.2020 - 21:49
door Gouwe
Dat kun je dan controleren bij een dealer en anders heb je er nog steeds "recht" op en regelt Volvo dat gewoon netjes als je pomp een probleem heeft. Overigens heeft mijn broertje een V60 D6 van 2015 en daarvan is de pomp nog origineel. Het probleem was ook niet de pomp zelf, maar de methode van vervanging.
V60 Occassion
Geplaatst: 24.12.2020 - 11:34
door nielslu
Vervangt Volvo de aircopomp ook kosteloos als je een V60 uit Duitsland geïmporteerd hebt?
V60 Occassion
Geplaatst: 24.12.2020 - 12:33
door V60Driver
Ik meen ergens gelezen te hebben van niet. Deze pomp wordt ook niet onder coulance vervangen in andere landen. Dus wees met zelf importeren erg voorzichtig hiermee. Maar dat zou je bij Volvo NL moeten vragen.
V60 Occassion
Geplaatst: 24.12.2020 - 12:37
door lint
Je gaat 20.000 kilometer per jaar rijden, dan is een benzineversie aantrekkelijk. Probeer een V60 te vinden met leuke opties.
V60 Occassion
Geplaatst: 02.01.2021 - 22:21
door nielslu
Ik kaap even jouw topic omdat ik een beetje in hetzelfde vijver zit te vissen, ik wil ook dit jaar de overstap maken naar een V60 diesel (ik ben nu nog in het bezit van een V50 1.6D Drive). Ik rijd gemiddeld tussen 25k en 30k per jaar (afgelopen jaar wel een stuk minder (lees 19k) vanwege thuiswerk).
Ik lees her en der dat de D2 niet voldoende gemotoriseerd zou zijn. Als ik echter de specificaties bekijk dan komt dat redelijk overeen met mijn V50, daarmee vind ik de motor niet echt onder gemotoriseerd. Het is geen echte strepen trekker maar om nou te zeggen dat de auto daarmee een gevaar op de weg is, vind ik echt overdreven.
Ook de reacties dat PSA motoren niet betrouwbaar zouden zijn kan ik bestrijden, mijn V50 heeft zich al zolang ik deze in mijn bezit heb, rond 100k gereden km heel betrouwbaar gebleken, km-stand staat op dit moment op +/- 260K.
Ik overweeg dus juist een 1.6 D2 aan te schaffen, mede vanwege de zuinigheid en het gewicht van de auto, elke andere motor is ook duurder in MRB. Ook qua aanschafprijs is de D2 een stuk interessanter dan de andere motoren,. Ik verwacht dat diesel toch behoorlijk gaat afschrijven, dus elke andere motor met hogere aanschafwaarde zal denk ik meer gaan afschrijven.
Voor de behoorlijk hogere aanschafwaarde van benzine varianten, kun je behoorlijk wat maanden hogere MRB betalen, dus benzine is denk ik voor mij op dit moment nog niet interessant.
Kan iemand zijn ervaringen vertellen over de V60 met de D2 motor, hoe is het qua betrouwbaarheid, is de motor eventueel een beetje betrouwbaar te tunen enz enz?
V60 Occassion
Geplaatst: 02.01.2021 - 22:42
door teebee
Ik zeg.... op zoek naar een D3 van 2012/2013, dat is de onverwoestbare beroemde 5 pitter (zonder problemen met EGR etc)
V60 Occassion
Geplaatst: 02.01.2021 - 23:04
door OGA244
D2 is 'n prima blok, tunen kan de koppeling wat minder mee overweg
V60 Occassion
Geplaatst: 03.01.2021 - 08:25
door Gouwe
nielslu schreef: ↑24.12.2020 - 11:34
Vervangt Volvo de aircopomp ook kosteloos als je een V60 uit Duitsland geïmporteerd hebt?
Naar mijn ervaring wel (Zweedse import), ik zou wel zorgen dat de auto vernederlandst is (via de dealer ingevoerd is in het systeem van VCNL, kost je eenmalig 200,- en krijg je een jaar Volvo Assistance voor). Waarom ook niet? Het is een Volvo Cars probleem en niet een VCNL probleem. Wil je het zeker weten, bel een/je dealer.
V60 Occassion
Geplaatst: 03.01.2021 - 12:19
door Nyttland
no11 schreef: ↑22.12.2020 - 16:04
Goedendag allemaal,
Ik ben opzoek naar een V60 occassion in verband met gezinsuitbreiding. Een occassion uit 2013/2014 vind ik prima. We rijden nu een polo dus we gaan er sowieso goed op vooruit wat betreft comfort etc. We zijn geen sportieve rijders en maken dagelijks ritjes van 30/40km en in het weekend van 150km 1/2x per maand gemiddeld.
We gaan er denk ik 20.000km per jaar mee rijden. Nu denk ik dat dat je met deze km’s beter een benzine kan kopen. Echter overweeg ik ook een diesel en deze dan ‘op te rijden’. Ik wil minimaal vijf jaar in de auto rijden, maar om een op te rijden moet ik er misschien langer in rijden? Een automaat is niet nodig.
Ik zag deze occassions voorbij komen. Wat vinden jullie hiervan?
https://www.autotrack.nl/a/volvo-v60-di ... 4-50269256 (te weinig PK’s?)
https://www.autotrack.nl/a/volvo-v60-di ... 3-47778868
https://www.autotrack.nl/a/volvo-v60-di ... 5-50603328
Gezien je eerste zin "gezinsuitbreiding", kijk vooral ook naar een V70 als je ruimte wilt. Zelf al 5jr een V60 D3 maar qua ruimte houdt het niet over en zeker niet praktische ruimte... En zelf zou ik voor een benzine gaan als je maar 100.000km gaat doen in 5jr...
Veel succes en plezier met zoeken!
V60 Occassion
Geplaatst: 03.01.2021 - 14:09
door teebee
Eens met de opmerking dat een V70 meer ruimte biedt; echter, dat maakt de V60 niet ‘te’ klein noch ongeschikt. Ik heb een aantal jaren met heel veel genoegen een V60 D3 gereden, en met het gezin er altijd voldoende ruimte in gehad, zowel op de achterbank (2 kids <10jr) als in de kofferruimte. Wintersport (met dakkoffer voor de ski’s), zomervakantie kamperen (met kleine dakkoffer voor ‘gewoon handig’). Indien je zelf een beetje praktisch ingesteld bent, zal je versteld staan wat je allemaal in de kofferruimte kwijt kan (een auto ‘maximaal’ inpakken is op zich best een kunst).
Ik heb voor de V60 een Espace gereden (om redenen van 7 volwaardige zitplaatsen), en daarbij vergeleken is ook de ruimte van een V70 een lachertje, maar is geen vergelijk. Ergo, het kan altijd groter / ruimer.
Ondanks de overvloed aan ruimte in die Espace was ik meer dan tevreden met de ruimte welke de V60 mij bood.