Mijn V70
Geplaatst: 30.12.2020 - 15:42
Hallo Allemaal!
Het probleem met de mijn auto een V70 was de EGR klep en EGR Cooler.
Kosten nw.EGR KLEP! kosten 750,- euro en 1 jaar daarna de EGR Cooler die ook dicht zat.
De EGR heb ik via Tunning uit laten zetten, dus deze doet niet meer mee! dit scheelt aanzienlijk in de kosten. (steeds een terugkomend probleem) mijn auto V70 D4 2.0 133 kw 181 pk dieselmotor. afgezien van zijn belachellijke olieverbruik (0 W20) waarvan ik denk dat de beste oplossing om hier overmaatse zuigers met andere zuigerveren in te zetten! waarvan ik denk dat de cilinders misschien wel gekotterd moeten worden om dit veel voorkomend euvel zoals olieverbruik op te lossen.
Voor de rest is het een.....heerlijke auto!!!!
Om een andere dikkere olie te gaan gebruiken geeft dan gelijk weer een probleem met de sensoren dus dat is helemaal geen optie.
Dus een behoorlijke ingreep! en uiteraard geeft dit wel een behoorlijke onkosten uitgave!
De veel te dunne olie 0 W20 vervliegt in de verbrandingsruimtes als water iets wat mij toch erg tegenvalt van deze auto, doordat er veel te dunne en lichte zuigerveren in zitten.
Bovenstaand euvel zal wel bekend zijn door velen onder jullie die dit zullen erkennen?
Het probleem met de mijn auto een V70 was de EGR klep en EGR Cooler.
Kosten nw.EGR KLEP! kosten 750,- euro en 1 jaar daarna de EGR Cooler die ook dicht zat.
De EGR heb ik via Tunning uit laten zetten, dus deze doet niet meer mee! dit scheelt aanzienlijk in de kosten. (steeds een terugkomend probleem) mijn auto V70 D4 2.0 133 kw 181 pk dieselmotor. afgezien van zijn belachellijke olieverbruik (0 W20) waarvan ik denk dat de beste oplossing om hier overmaatse zuigers met andere zuigerveren in te zetten! waarvan ik denk dat de cilinders misschien wel gekotterd moeten worden om dit veel voorkomend euvel zoals olieverbruik op te lossen.
Voor de rest is het een.....heerlijke auto!!!!
Om een andere dikkere olie te gaan gebruiken geeft dan gelijk weer een probleem met de sensoren dus dat is helemaal geen optie.
Dus een behoorlijke ingreep! en uiteraard geeft dit wel een behoorlijke onkosten uitgave!
De veel te dunne olie 0 W20 vervliegt in de verbrandingsruimtes als water iets wat mij toch erg tegenvalt van deze auto, doordat er veel te dunne en lichte zuigerveren in zitten.
Bovenstaand euvel zal wel bekend zijn door velen onder jullie die dit zullen erkennen?