Hotspot - automatisch aanzetten iPhone

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Reinier007
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 27.02.2021 - 15:14

Reinier007 schreef: 11.12.2021 - 18:13 OPGELOST :-)
Blijkbaar heb ik de hotspot niet nodig. Het gaat erom dat je in de auto aangeeft dat de Bluetooth verbinding óók gebruikt moet worden voor internettoegang. Dat zit bij Instellingen - Communicatie - Bluetooth. Daar de optie "Bluetooth-internetaansluiting" aanvinken.
De auto maakt automatisch via Bluetooth verbinding met je telefoon, zoals die normaal ook al deed. Alleen nu wordt ook de internettoegang via je telefoon aangezet en verschijnt het wereldbolletje.

En dan is het verstandig om de WiFi via hotspot bij de AUTO-instellingen uit te zetten.
De eerste zin kan voor verwarring zorgen. Hotspot-functionaliteit op je telefoon moet blijkbaar wel AAN staan. Die wordt door de Bluetooth geactiveerd. In de instellingen van de auto hoef je dus niet met een hotspot via WiFi te verbinden. Hoop dat u het nog begrijpt :-D
Gebruikersavatar
Yngwie
1st Gear member
Berichten: 38
Lid geworden op: 21.01.2011 - 18:52
Locatie: Brielle

Ik heb mijn iPhone nu ook zo ingesteld dat ik het wereldbolletje op de middenconsole actief heb. Er stonden wat updates klaar voor een aantal kaarten van de navigatie. Ik ben nu de meest recente Benelux kaart aan het downloaden. Gaat niet heel erg snel. Is het niet verstandiger om bij een onderhoudsbeurt updates door de dealer te laten installeren?
S60 T4 R-Design MY 2020 Osmium Grey Polestar Optimisation
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3042
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

Ja, door dealer laten doen is uiteraard sneller en handiger.
Bij jaarlijks onderhoud meestal inbegrepen, tussentijdse updates doe ik zelf.
Met USB is veiliger, heel Europa duurt lang, alleen Benelux zou relatief snel moeten gaan.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
-KJ-
4th Gear member
Berichten: 950
Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22

Heel Europa gaat sneller dan 1 land of regio. Bijzonder maar waar!
Gebruikersavatar
RdR
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 08.01.2022 - 19:47

Reinier007 schreef: 11.12.2021 - 18:13 OPGELOST :-)
Blijkbaar heb ik de hotspot niet nodig. Het gaat erom dat je in de auto aangeeft dat de Bluetooth verbinding óók gebruikt moet worden voor internettoegang. Dat zit bij Instellingen - Communicatie - Bluetooth. Daar de optie "Bluetooth-internetaansluiting" aanvinken.
De auto maakt automatisch via Bluetooth verbinding met je telefoon, zoals die normaal ook al deed. Alleen nu wordt ook de internettoegang via je telefoon aangezet en verschijnt het wereldbolletje.

En dan is het verstandig om de WiFi via hotspot bij de AUTO-instellingen uit te zetten.

Ik ben ook bezig om te proberen (zie mijn andere posting: viewtopic.php?p=1744124#p1744124 )

Als je bluetooth (BT) aanzet op je telefoon en aangeeft in het communicatiescherm dat de auto verbinding maakt via BT dan deelt de telefoon de eigen WIFI verbinding via BT. De restrictie is dan de BT snelheid. ik vind die erg traag, Spotify is veel aan het bufferen en opstarten verkeersinfo etc in de kaart gaat ook vrij traag. Het enige voordeel is dat het automatisch gaat.

Ook ik heb geen manier kunnen vinden om de auto automatisch te laten verbinden met de hotspot van mijn telefoon zoadat de verbinding via WIFI gaat waarvan ik de indruk heb dat het een stuk sneller is (op het verbinding maken na dan...). Om elke keer het Hotspot scherm van mijn iPhone te openen om verbinding te maken is vrij irritant, dat is alleen zinvol op lange ritten bijvoorbeeld vakantie., voor dagelijks gebruik te omslachtig.

Ik ben aan het kijken naar een alternatief, of via automodem en een kaartje van KPN (2G werkt nog tot ergens 2023) of een MIFI die via 4G of 5G een wifi hotspot maakt waar de auto op aan kan sluiten. Het is toch wel erg fijn als je er niet meer aan hoeft te denken en gewoon een snelle verbinding hebt.
V90 Inscription D5 AWD uit 2017, gekocht met 73.000 km op de teller.

Ex VW fan...Voorheen Passat C3 (2005) vanaf 2009 van 145.000 naar 509.000 km gereden.
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3042
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

RdR,
Kijk nog even hierboven, automatisch via Hotspot op telefoon zou moeten lukken.
WiFi verbinding wel uitzetten.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
Gebruikersavatar
RdR
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 08.01.2022 - 19:47

PGV90 schreef: 06.06.2022 - 13:45 RdR,
Kijk nog even hierboven, automatisch via Hotspot op telefoon zou moeten lukken.
WiFi verbinding wel uitzetten.
Die automatische hotspot koppeling via wifi krijg ik helaas maar niet voor elkaar met een iPhone. Alleen een verbinding via Bluetooth. Ik overweeg sterk een dongle met een 4G/5G sim kaart KPN. Dan is de ontvangst snel en de doorkoppeling met wifi intern in de auto hopelijk ook....
V90 Inscription D5 AWD uit 2017, gekocht met 73.000 km op de teller.

Ex VW fan...Voorheen Passat C3 (2005) vanaf 2009 van 145.000 naar 509.000 km gereden.
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Zolang de iPhone nog verbonden is met wifi in huis zal de automatische hotspot schakeling niet altijd werken. Oplossing is thuis geen gebruik van wifi maken of de auto verder weg parkeren. :D
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”