Voorstellen Volvo XC70 modeljaar 2014
Geplaatst: 09.01.2021 - 10:39
Bij deze wil ik mij even voorstellen (dank voor de tip Edwin) Mijn naam is Ronald, ik ben sinds December 2020 in het bezit van een XC70 T6. Het is nogal een bijzondere aanschaf in meerdere opzichten. Het is een prachtige uitvoering, heeft de eerste 5 jaar in Zweden gereden en de laatste 2 jaar in Nederland. Ik heb hem bij Harrie Arendsen gekocht. Het is een Summum uitvoering met Inscription pakket, Dynaudio, Polestar en FourC. Prachtige wagen, heel keurig onderhouden, van binnen en van buiten.
Ik heb vroeger verschillende Volvo's gehad, S60 en V70 T5, de laatste laten tunen bij SCT Tuning in Kungälv naast Göteborg. Later nog twee XC90's gehad, 6 cilinders. In 2018 ben ik van een Audi Q7 diesel weer naar Volvo overgestapt en dat is mij helaas niet bevallen. In eerste instantie een nieuwe XC90 T5, hiervan is de versnellingsbak na 17.000 km vervangen. Daarna een nieuwe XC90 T8, maar ook die 4 cilinder kon mij niet bekoren. Werkelijk prachtige auto's, de T8 een Inscription met B&W audio, maar die 4 cilinders rijden voor mijn gevoel zo enorm bonkig en niet soepel, dat ik er niet met plezier in reed. De T8 reed eigenlijk alleen lekker als je volledig op de accu reed.
In eerste instantie zag ik een XC90 V8 bij Harrie Arendsen staan en op het laatste moment deze XC70 T6, waar al verschillende andere ook hun oog op hadden laten vallen. De XC70 is toch weer een generatie moderner dan de XC90 V8 en na een proefrit was ik meteen verkocht. Prachtige wagen, uitvoering en wat een fijne 6 in lijn met Turbo. Ondanks dat dit soort veranderingen altijd kostbaar zijn, wil ik ook Harrie Arendsen bedanken voor de keurige medewerking.
Op de foto zien jullie de wagen met Leda winterwielen en voor de zomer heb ik de Erakir. Origineel was deze wagen met de Zephyrus geleverd, maar die zijn een beetje verweerd, dus die sla ik voorlopig op.
Ik lees met interesse jullie verhalen en hoop nog lang plezier te hebben van deze Volvo!
Ronald
Ik heb vroeger verschillende Volvo's gehad, S60 en V70 T5, de laatste laten tunen bij SCT Tuning in Kungälv naast Göteborg. Later nog twee XC90's gehad, 6 cilinders. In 2018 ben ik van een Audi Q7 diesel weer naar Volvo overgestapt en dat is mij helaas niet bevallen. In eerste instantie een nieuwe XC90 T5, hiervan is de versnellingsbak na 17.000 km vervangen. Daarna een nieuwe XC90 T8, maar ook die 4 cilinder kon mij niet bekoren. Werkelijk prachtige auto's, de T8 een Inscription met B&W audio, maar die 4 cilinders rijden voor mijn gevoel zo enorm bonkig en niet soepel, dat ik er niet met plezier in reed. De T8 reed eigenlijk alleen lekker als je volledig op de accu reed.
In eerste instantie zag ik een XC90 V8 bij Harrie Arendsen staan en op het laatste moment deze XC70 T6, waar al verschillende andere ook hun oog op hadden laten vallen. De XC70 is toch weer een generatie moderner dan de XC90 V8 en na een proefrit was ik meteen verkocht. Prachtige wagen, uitvoering en wat een fijne 6 in lijn met Turbo. Ondanks dat dit soort veranderingen altijd kostbaar zijn, wil ik ook Harrie Arendsen bedanken voor de keurige medewerking.
Op de foto zien jullie de wagen met Leda winterwielen en voor de zomer heb ik de Erakir. Origineel was deze wagen met de Zephyrus geleverd, maar die zijn een beetje verweerd, dus die sla ik voorlopig op.
Ik lees met interesse jullie verhalen en hoop nog lang plezier te hebben van deze Volvo!
Ronald