Geleverd: Volvo S60 B3 Insciption
Geplaatst: 12.01.2021 - 16:14
Inmiddels geleverd en al wat kilometers gereden. Het is mijn eerste Volvo en ik ben er blij mee. De kleur bepalen vooraf vanaf een staal was erg moeilijk. Eerst had ik zwart gekozen totdat ik de kleur pebble gray op internet voorbij zag komen. Ik vind de combinatie met het chrome aan de buitenzijde mooi uitkomen. De winterbanden zijn een optie net als de achteruitrijcamera. Tot slot heb ik gelaagde ruiten rondom. Dit leidt ertoe dat de auto praktisch geen windgeluiden rondom de A-stijl doorlaat. Alleen de winterbanden zijn goed te horen.
Eerste pro's:
-actieve cruisecontrol. De automaat schakelt keurig terug (indien nodig) en versnelt dan z.s.m. naar de opgegeven snelheid. De instelbare afstanden t.o.v. je voorganger zijn ook goed. Op 80 en 100 km wegen heb ik drie strepen.
-stoelen (goede zithouding gevonden).
-standaard geluidsinstallatie. Is voor mij verder niet belangrijk, maar ik ben positief verrast.
-de versnellingsbak zelf. Schakelt rustig en nagenoeg onmerkbaar. Beter dan de DSG vind ik. En Start/stop werkt super.
-de B3 motor. Vooraf geen proefrit kunnen maken maar ik ben erg positief verrast door deze motor. Ik vind deze echt voldoende en zie geen reden om een B4 of B5 te willen hebben. Ja meer pk's, maar dat is het volgens mij dan ook. "Sneller van 0-100"? Mwah lekker belangrijk. "Je hebt wat over". Kan je het verdelen dan?
-de 19" velgen. Vooraf enige kleine zorgen over comfort maar de zorgen zijn weg. Hobbels en alles worden keurig weggewerkt door het onderstel. Alleen de beruchte ribbels op de viaducten willen hard doorkomen, afhankelijk weer van de kwaliteit van de ribbels in het wegdek.
De vraagtekens:
-de rijinstellingen. Waarom? Voor mij even geen merkbare verschillen. En elke keer gaat de Volvo eerst weer automatisch naar Comfort. Waarom niet standaard de gewenste instelling opslaan?
-het groene stuurtje (Pilot Assist). Kan handig zijn op langere wegen met flauwe bochten. In bochtige wegen leidt dit tot veel correcties en doet het stuur onrustig aan. Kan een pro worden als ik het goed weet te gaan gebruiken.
-waar is dat kleine opbergvakje voor aan de bovenzijde van de middentunnel? Wie o wie? Pennenbakje?
Eerste con's:
-Ik moet ze nog tegenkomen. Geen trillingen of wat dan ook tot zover.
Tot zover. Een happy Volvo rijder.
Eerste pro's:
-actieve cruisecontrol. De automaat schakelt keurig terug (indien nodig) en versnelt dan z.s.m. naar de opgegeven snelheid. De instelbare afstanden t.o.v. je voorganger zijn ook goed. Op 80 en 100 km wegen heb ik drie strepen.
-stoelen (goede zithouding gevonden).
-standaard geluidsinstallatie. Is voor mij verder niet belangrijk, maar ik ben positief verrast.
-de versnellingsbak zelf. Schakelt rustig en nagenoeg onmerkbaar. Beter dan de DSG vind ik. En Start/stop werkt super.
-de B3 motor. Vooraf geen proefrit kunnen maken maar ik ben erg positief verrast door deze motor. Ik vind deze echt voldoende en zie geen reden om een B4 of B5 te willen hebben. Ja meer pk's, maar dat is het volgens mij dan ook. "Sneller van 0-100"? Mwah lekker belangrijk. "Je hebt wat over". Kan je het verdelen dan?
-de 19" velgen. Vooraf enige kleine zorgen over comfort maar de zorgen zijn weg. Hobbels en alles worden keurig weggewerkt door het onderstel. Alleen de beruchte ribbels op de viaducten willen hard doorkomen, afhankelijk weer van de kwaliteit van de ribbels in het wegdek.
De vraagtekens:
-de rijinstellingen. Waarom? Voor mij even geen merkbare verschillen. En elke keer gaat de Volvo eerst weer automatisch naar Comfort. Waarom niet standaard de gewenste instelling opslaan?
-het groene stuurtje (Pilot Assist). Kan handig zijn op langere wegen met flauwe bochten. In bochtige wegen leidt dit tot veel correcties en doet het stuur onrustig aan. Kan een pro worden als ik het goed weet te gaan gebruiken.
-waar is dat kleine opbergvakje voor aan de bovenzijde van de middentunnel? Wie o wie? Pennenbakje?
Eerste con's:
-Ik moet ze nog tegenkomen. Geen trillingen of wat dan ook tot zover.
Tot zover. Een happy Volvo rijder.