Turtle Wax Flex met grafeen

Hier alles over de verzorging van de auto. Wassen, poetsen, zuigen, borstelen, kortom alles wat de auto mooier kan maken of houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4083
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

De nieuwe Turtle Wax Hybrid Solutions Pro Graphene Flex Wax (mond vol) belooft een revolutionair product te zijn dat het in topconditie houden van je lak een stuk makkelijker maakt. Het is eigenlijk wax en sealen in een. Je kan het op een droge auto aanbrengen, je kan het op een natte aut aanbrengen en direct drogen/buffen en je kan het op een natte auto sprayen, auto afspoelen en dan drogen.

Je hebt erg weinig nodig, wat ook een voordeel is.

Heeft iemand ervaring met dit product en weet iemand waar het te koop is ? Ik zou het graag proberen...
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Gebruikersavatar
RZA
4th Gear member
Berichten: 730
Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08

Begreep uit video van Pan the Advertiser eh..Organizer (zijn video's zijn top trouwens) dat introductie in Europa later volgt dan US/Canada. Heb 'm bij Carclean nog niet gezien in elk geval. Ga deze ook proberen zodra ie beschikbaar is. Heb nu Turtle Hybrid Ceramic spraywax, goed spul maar lastiger te verwerken.
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003

Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
Gebruikersavatar
RZA
4th Gear member
Berichten: 730
Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08

Zag dat o.a. Carclean en Bol nu de Turtle graphene To The Max wax verkopen, hopelijk een indicatie dat de Flex Wax ook snel volgt..

Ben bijna door m'n Turtle Hybrid Ceramic was heen dus zou mooi zijn.
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003

Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4083
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

Ja, ik zag het ook. Vreemd dat ze de Flex Wax dan niet hebben. Zal mogelijk aan levering liggen door Turtle Wax, ik denk dat ze de vraag naar de Flex Wax niet kunnen bijhouden. Allemaal de schuld van Pandelis Moschopoulos, aka Pan.

Zaterdag komen de zomerwielen erop en ga ik de winterwielen een glasscoating geven. Ik heb Avalon King ArmorShield IX besteld, ben benieuwd...
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4083
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

Ik heb inmiddels de Flex Wax in huis en een eerste keer gebruikt als drying aid (als topper voor de Avalon King coating).

Resultaat is qua glans erg goed, beading en sheeting nog niet kunnen beoordelen, nog niet in de regen gereden sinds de behandeling. De verwerking was heel eenvoudig : 2 zuinige sprays per paneel op de natte auto en dan met de droogdoek erover. Geen streaking, wat ik met Beadmaker soms wel een klein beetje had.

Ben benieuwd hoe dit op termijn gaat, maar eerste ervaring is alvast erg positief.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Gebruikersavatar
RZA
4th Gear member
Berichten: 730
Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08

Ah goed om te lezen! Hybrid ceramix wax van Turtle werkt erg goed maar geeft veel strepen, mooi dat ze daar dus van lijken te hebben geleerd. Ik heb nog tankje Beadmaker maar binnenkort ook maar eens proberen.
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003

Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
Gebruikersavatar
Gilbert 20
3rd Gear member
Berichten: 420
Lid geworden op: 21.04.2019 - 16:47

Heb me laten verleiden , net bij Bol.com besteld. Eens benieuwd of het echt zijn geld waard is.
Gebruikersavatar
Arnold
5th Gear member
Berichten: 1356
Lid geworden op: 17.06.2007 - 14:47
Locatie: Veluwe
Contacteer:

Ook besteld, eens kijken wat het doet. Fotootje volgt.
2023: XC60 T8-AWD-Recharge Ultimate Dark. 2020: XC60 T8 Twin Engine AWD Inscription - Polestar engineered
2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D / 2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 2.4D D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
Gebruikersavatar
Vapeti
2nd Gear member
Berichten: 181
Lid geworden op: 22.05.2021 - 15:17

Benieuwd, ga de reacties van de ervaren poetsers even afwachten...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4083
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

Arnold schreef: 12.07.2021 - 21:04 Ook besteld, eens kijken wat het doet. Fotootje volgt.
Ik vergeet meestal foto's te nemen en ga er vanuit dat het anderen geen hol boeit hoe schoon mijn auto is. Het verschil tussen product A en product B is ook heel moeilijk op foto vast te leggen. Het gaat niet enkel over het resultaat op zich, maar ook over hoe makkelijk of moeilijk je ertoe gekomen bent. En dat viel me dus enorm mee omdat ik de indruk had dat ik minder moest uitwrijven voor een streeploos resultaat dan met Beadmaker (wat ik ook als drying aid gebruikte).

Mocht je met Flex Wax wat strepen hebben, dan adviseren ze om er met een vochtige microvezeldoek over te gaan. Vermoedelijk heb je dan wat teveel product gebruikt. Je hebt echt weinig nodig, wat de prijs van zo'n flacon dan weer relativeert.

Hobbypoetsers zoals ik maken soms de fout te veel product op te brengen, waardoor je op je lak wat aanlading krijgt die tot strepen kan leiden bij het uitpoetsen. Je moet eigenlijk ook aan de verleiding kunnen weerstaan om bij elke wasbeurt opnieuw een sealant aan te brengen. Daar zit dan ook nog wat voordeel van de Flex Wax : die zou langer op je lak blijven dan bijvoorbeeld Beadmaker, dus wederom spaarzamer (Beadmaker is op zicht natuurlijk wel veel goedkoper, maar je hebt er meer van nodig en de levensduur is niet lang).
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Gebruikersavatar
BraboFrits
4th Gear member
Berichten: 999
Lid geworden op: 21.04.2014 - 16:39
Locatie: Tilburg

Interessant onderwerp! Blijf ik zeker volgen.

Ik ken Turtle Wax eigenlijk alleen van de goedkope(re) flesjes die je bij bijv. benzinestations of automateriaalzaken kunt kopen. Tegenwoordig gebruik ik een goede shampoo van een van de forumsponsors, 2 keer per jaar kleien en dan gebruik ik daarna deze wax:
Collinite wax.jpg
Hoewel de laatste een heel goede ( en niet goedkope) wax is is het geen sealant. Zou die Turtle wax daarom beter zijn? Ik ben heel benieuwd naar jullie bevindingen...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Voorheen FritsieV70

Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
Gebruikersavatar
Gilbert 20
3rd Gear member
Berichten: 420
Lid geworden op: 21.04.2019 - 16:47

Fulaks schreef: 13.07.2021 - 10:41
Arnold schreef: 12.07.2021 - 21:04 Ook besteld, eens kijken wat het doet. Fotootje volgt.
Wel een goede tip om er op te wijzen van niet teveel van het product te gebruiken. Ik ben behoor namelijk ook tot het clubje die al eens wat meer durft aan te brengen. Zal dus voorzichtig zijn met de spray.




Ik vergeet meestal foto's te nemen en ga er vanuit dat het anderen geen hol boeit hoe schoon mijn auto is. Het verschil tussen product A en product B is ook heel moeilijk op foto vast te leggen. Het gaat niet enkel over het resultaat op zich, maar ook over hoe makkelijk of moeilijk je ertoe gekomen bent. En dat viel me dus enorm mee omdat ik de indruk had dat ik minder moest uitwrijven voor een streeploos resultaat dan met Beadmaker (wat ik ook als drying aid gebruikte).

Mocht je met Flex Wax wat strepen hebben, dan adviseren ze om er met een vochtige microvezeldoek over te gaan. Vermoedelijk heb je dan wat teveel product gebruikt. Je hebt echt weinig nodig, wat de prijs van zo'n flacon dan weer relativeert.

Hobbypoetsers zoals ik maken soms de fout te veel product op te brengen, waardoor je op je lak wat aanlading krijgt die tot strepen kan leiden bij het uitpoetsen. Je moet eigenlijk ook aan de verleiding kunnen weerstaan om bij elke wasbeurt opnieuw een sealant aan te brengen. Daar zit dan ook nog wat voordeel van de Flex Wax : die zou langer op je lak blijven dan bijvoorbeeld Beadmaker, dus wederom spaarzamer (Beadmaker is op zicht natuurlijk wel veel goedkoper, maar je hebt er meer van nodig en de levensduur is niet lang).
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4083
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

@BraboFrits : die Collinite is zeker een prima wax. Carnauba geeft een diepe warme glans (sealants geven een minder "warme" glans wordt gezegd). Je kan wax wel toppen met een sealant, waardoor je een langere standtijd krijgt. Nog een verschil is dat het aanbrengen van een vloeibare sealant (zeker in een spuitflacon) sneller gaat, zeker als je die gebruikt als drying aid, wat met Flex Wax en Beadmaker kan (niet elke sealant is daarvoor geschikt).

Het gebruik van ph-neutrale shampoo laat wax en/of sealant langer meegaan. Wegblijven uit de wasstraat helpt ook, daar worden immers sterkere chemicaliën gebruikt die de aanwezige lakbescherming versneld afbreken (los van het feit dat de borstels swirls kunnen veroorzaken).

Turtle Wax heeft verschillende productlijnen. Op de bekende goedkope groene flesjes wordt door detailers wat neergekeken. Echter hebben ze nu ook de Hybrid Solutions-lijn en de Hybrid Solutions Pro-lijn, en dat zijn recent ontwikkelde producten die erg goed scoren. Zeker de Pro-lijn in de zwarte verpakking (waar de Flex Wax deel van uitmaakt), wordt bejubeld.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
7th Gear member
Berichten: 9872
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

Ik zie soms door de bomen het bos niet meer vwb aanbod 'detail items'. Carnaubawax gebruik ik ook af en toe en moetzeggen donders goed resultaat. Maar ja dat heb ik met de rest ook..... Om na ieder was beurt een sealent aan te brengen is me wat te veel. Ze kijken me nu al in de straat aan met een blik die vent spoort niet...... Ha ha ha
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4083
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

Hans oet Twent schreef: 13.07.2021 - 15:44Om na ieder was beurt een sealent aan te brengen is me wat te veel.
Fulaks schreef: 13.07.2021 - 10:41Hobbypoetsers zoals ik maken soms de fout te veel product op te brengen, waardoor je op je lak wat aanlading krijgt die tot strepen kan leiden bij het uitpoetsen. Je moet eigenlijk ook aan de verleiding kunnen weerstaan om bij elke wasbeurt opnieuw een sealant aan te brengen.
Goed nieuws Hans, zoals ik al schreef is dat dus net niet nodig ! Een goede sealant zou je toch twee tot vier of zelfs zes maanden bescherming moeten geven (alles hangt af van hoeveel er met de auto wordt gereden en of die bij niet gebruik al dan niet in een garage of onder een carport staat). Als je zeg maar wekelijks of tweewekelijks je auto normaal wast, en eens om de twee à vier maanden gebruik je een sealant als drying aid, dan heb je eigenlijk geen extra werk.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Gebruikersavatar
BraboFrits
4th Gear member
Berichten: 999
Lid geworden op: 21.04.2014 - 16:39
Locatie: Tilburg

Fulaks schreef: 13.07.2021 - 14:21 @BraboFrits : die Collinite is zeker een prima wax. Carnauba geeft een diepe warme glans (sealants geven een minder "warme" glans wordt gezegd). Je kan wax wel toppen met een sealant, waardoor je een langere standtijd krijgt. Nog een verschil is dat het aanbrengen van een vloeibare sealant (zeker in een spuitflacon) sneller gaat, zeker als je die gebruikt als drying aid, wat met Flex Wax en Beadmaker kan (niet elke sealant is daarvoor geschikt).
Klinkt niet verkeerd, heb je een tip voor zo'n sealant? Die je dus over de Collinite kunt aanbrengen?
Voorheen FritsieV70

Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
Gebruikersavatar
Fulaks
6th Gear member
Berichten: 4083
Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
Locatie: Antwerpen

BraboFrits schreef: 14.07.2021 - 14:35Klinkt niet verkeerd, heb je een tip voor zo'n sealant? Die je dus over de Collinite kunt aanbrengen?
Euh ja, die waar het in dit topic over gaat : Turtle Wax Hybrid Solutions Pro Grahene Infused Flex Wax.

Turtle Wax heeft ook de Ceramic Graphene Paste Wax in het gamma en die is uitdrukkelijk geschikt om de toppen met de Flex Wax, ik meen dat het geen probleem is om dit ook zo te doen met je Collinite 915. Bij twijfel op één paneel aanbrengen en een maandje aanzien hoe het bevalt en wat het doet met de glans. Als je bij Collinite wil blijven dan gebruik je de Mister Collins P.H.D. nr. 520, maar dit is eerder een quick detailer dan een sealant, die (veel) minder lang stand zal houden dan de TW Flex Wax (en die je m.i. niet als drying aid kan aanbrengen). Ik heb geen ervaring met de Collinite producten, al weet ik wel dat hun Insulator Wax erg geliefd is. De 915 die jij hebt gebruikt is een concourswax die gemaakt is op diepe glans (hoog carnauba-aandeel) en niet zozeer op duurzaamheid.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Gebruikersavatar
BraboFrits
4th Gear member
Berichten: 999
Lid geworden op: 21.04.2014 - 16:39
Locatie: Tilburg

Fulaks schreef: 14.07.2021 - 15:55
BraboFrits schreef: 14.07.2021 - 14:35Klinkt niet verkeerd, heb je een tip voor zo'n sealant? Die je dus over de Collinite kunt aanbrengen?
Euh ja, die waar het in dit topic over gaat : Turtle Wax Hybrid Solutions Pro Grahene Infused Flex Wax.

Turtle Wax heeft ook de Ceramic Graphene Paste Wax in het gamma en die is uitdrukkelijk geschikt om de toppen met de Flex Wax, ik meen dat het geen probleem is om dit ook zo te doen met je Collinite 915. Bij twijfel op één paneel aanbrengen en een maandje aanzien hoe het bevalt en wat het doet met de glans. Als je bij Collinite wil blijven dan gebruik je de Mister Collins P.H.D. nr. 520, maar dit is eerder een quick detailer dan een sealant, die (veel) minder lang stand zal houden dan de TW Flex Wax (en die je m.i. niet als drying aid kan aanbrengen). Ik heb geen ervaring met de Collinite producten, al weet ik wel dat hun Insulator Wax erg geliefd is. De 915 die jij hebt gebruikt is een concourswax die gemaakt is op diepe glans (hoog carnauba-aandeel) en niet zozeer op duurzaamheid.
Poeh, dat maakt het er allemaal niet gemakkelijker op, er is ook zoveel op de markt.... Ik zal nog eens navraag doen bij mijn leverancier, Steve van Driven2Shine.
Evengoed bedankt!
Voorheen FritsieV70

Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
Gebruikersavatar
RZA
4th Gear member
Berichten: 730
Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08

Ik gebruik altijd de Collinite 845 (Insulator wax waar Fulaks het ook over heeft) en daarover heen Turtle spray wax of Beadmaker als topper. Standtijd van de 845 is enorm lang, de bescherming erg goed en aanbrengen en uitpoetsen heel eenvoudig. De 915 is idd niet gericht op duurzaamheid.
XC60 T5 Inscription || Electric Silver || MY 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003

Ex: V90 T5 R-Design || Onyx Black Metallic || Polestar || 2017
Ex: V40 T4 GT Business Sport || Bursting Blue || 2018
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging”