Pagina 1 van 1
ADBLUE
Geplaatst: 14.02.2021 - 17:55
door Poche
Hallo, ik had graag een paar vragen gesteld betreffende mijn Volvo XC60 D3 - bouwjaar 2015. Deze motor heeft Euronorm 5, wat betekent dat ik vanaf 2025 met deze wagen niet meer in bepaalde centra van Belgische steden mag komen (Brussel, Gent, Antwerpen, ...). Ik las dat er een mogelijkheid bestaat om een "Adblue" systeem te laten installeren waardoor de motor het label Euronorm 6 zou krijgen. Is dit een overweging waard en heeft daar iemand concrete ervaring mee? Men beweert dat het nadeel zou zijn dat de motor tot 10% kracht hierdoor zou verliezen? De D3 van mij heeft 136 pk en 350 Nm, wat voldoende is, maar als daar nog eens 10% ervan af gaat, moet ik misschien overwegen om de motor te laten chippen. Ik las zeer goede kritieken van Obe in Elst (Volvotuning). Ook daar iemand ervaring mee en zou deze man ook het adblue-systeem kunnen installeren? Dank voor jullie eventuele input. Poche
ADBLUE
Geplaatst: 14.02.2021 - 17:57
door OGA244
Euro 6 is meer dan ad blue, ik ben bang dat je geld weggooit, je krijgt namelijk niet meer dan 'n euro 5 met ad blue
ADBLUE
Geplaatst: 14.02.2021 - 18:47
door Poche
Owee, dat is niet bepaald het nieuws dat ik verwachtte, maar alvast bedankt voor de "waarschuwing"!
ADBLUE
Geplaatst: 25.05.2021 - 12:06
door Johnoetgellik
Hallo
Heb in februari mijn D4 190 pk 400nm bij bij Obbe geparkeerd voor een chip upgrade: nu 235 pk en 440nm.
Stap nu met een nog grotere smile in de auto en weet dat ik altijd "nog wat over heb" wanneer de verkeerssituatie dat vereist.
Ben van nature geen rijder met een zware rechtervoet maar het is wel lekker als je verbaasde blikken krijgt van die moderne hybridekarretjes die denken dat ze je eruit moeten rijden.
Oja, laat meteen je EGR klep softwarematig sluiten, scheelt veel ellende en vervangingen...succes met je besluit!
ADBLUE
Geplaatst: 28.05.2021 - 14:44
door V480-S60
TS is een Belgisch ingezetene. Met een hoogstwaarschijnlijk Belgisch gekentekende wagen. Die krijgt zijn auto niet door de jaarlijkse autokeuring daar (die veel strenger is dan die in NL) als de EGR is afgedopt. En zoals dik 3 maanden geleden al gezegd. Het alleen toevoegen van Ad Blue verhelpt zijn "probleem" niet. En dan is chiptuning ook niet noodzakelijk. (Waarbij ook dat in Belgiƫ niet zondermeer is toegestaan. Polestar is bijvoorbeeld niet eens mogelijk op Belgische, in eerste intantie in BE geleverde, (import) auto's.)
ADBLUE
Geplaatst: 28.05.2021 - 21:57
door Ferrari
Geen probleem hoor met een afgedopte EGR in Belgiƫ. Hier ook een Obbe-tuning op de C70 met afgedopte EGR.