Bedrading ná 2007 anders dan ervoor?
Geplaatst: 28.02.2021 - 17:09
Hartelijk goedendag,
Op mijn eerste voiture had ik een voor een station ("station", Ben! Dit was een Opel) vet handige optie om ook bij een vol beladen station nog wat te zien in het donker: lampies in de klep.
Dat wil ik bij mijn recent aangeschafte V50 estate ook natuurlijk!
Ik krijg de voeding alleen niet voor elkaar...
Via dit forum (denk ik) heb ik eens een bak schema's gedownload. Onderstaande komt uit schema's voor de S40/V50 vanaf 2004.
Voor de plus had ik op schema bedacht om de vrijgave van de kofferbak te gebruiken. Dit signaal, uit de CEM, stelt de ontgrendelmotor in staat om te ontgrendelen.
Voor de min had ik in gedachte om de door de ontgrendelmotor geschakelde min te plukken.
Toevallig toevallig zitten beide op de stekker 3/78 van de ontgrendelmotor van de kofferbak.
Hoe ik ook draadjes via de achterkant van de stekker erbij prik, ik krijg er geen spanning uit pinnetje 1 t.o.v. pinnetje 4.
Ook staan er allemaal prachtige draadkleuren op de tekening, maar in mijn 2008 is alles zwart.
Is de bedrading of de aansturing van de ontgrendelmotor bij de facelift fundamenteel gewijzigd? Het leek mij niet logisch aangezien het verschil vóór en na facelift niet veel meer is dan een daadwerkelijke facelift.
Zo ja, moet ik even op zoek gaan naar andere schema's...
Op mijn eerste voiture had ik een voor een station ("station", Ben! Dit was een Opel) vet handige optie om ook bij een vol beladen station nog wat te zien in het donker: lampies in de klep.
Dat wil ik bij mijn recent aangeschafte V50 estate ook natuurlijk!
Ik krijg de voeding alleen niet voor elkaar...
Via dit forum (denk ik) heb ik eens een bak schema's gedownload. Onderstaande komt uit schema's voor de S40/V50 vanaf 2004.
Voor de plus had ik op schema bedacht om de vrijgave van de kofferbak te gebruiken. Dit signaal, uit de CEM, stelt de ontgrendelmotor in staat om te ontgrendelen.
Voor de min had ik in gedachte om de door de ontgrendelmotor geschakelde min te plukken.
Toevallig toevallig zitten beide op de stekker 3/78 van de ontgrendelmotor van de kofferbak.
Hoe ik ook draadjes via de achterkant van de stekker erbij prik, ik krijg er geen spanning uit pinnetje 1 t.o.v. pinnetje 4.
Ook staan er allemaal prachtige draadkleuren op de tekening, maar in mijn 2008 is alles zwart.
Is de bedrading of de aansturing van de ontgrendelmotor bij de facelift fundamenteel gewijzigd? Het leek mij niet logisch aangezien het verschil vóór en na facelift niet veel meer is dan een daadwerkelijke facelift.
Zo ja, moet ik even op zoek gaan naar andere schema's...