Inrijden nieuwe motor & Olie temperatuur
Geplaatst: 09.03.2021 - 20:36
De V60 heeft zowel bovenin als onderin een lamellen systeem (active grille shutters) dat ervoor zorgt dat de motor veel sneller opwarmt. Zit een motortje in dat mijn bedrijf maakt Reden is minder CO2 uitstoot voor WLTP/EPA homologatie. De nieuwe verbrandingsmotoren zijn dus beduidend sneller op temperatuur dan de oude motoren met open lucht inlaat. Gevarieerd warm rijden was in mijn herinnering ook het beste. Luister maar eens hoe ze een F1 motor opwarmen.
- kortje ritjes sowieso in pure, anders zit je iedere keer in oude koudstart verrijkings periode van de motor te rijden. Slecht voor milieu en motor
- ritjes binnen range 45km, in pure als ik bij de bestemming kan laden. (best lullig voor die motor als ie op het laatst nog aan moet...)
- al het andere in hybrid. Je houdt idd accu over voor als je aankomt op bestemming. Dan rijdt je meestal ook zacht.
- in power rijd ik eigenlijk nooit omdat het verbuik echt belachelijk hoog is.
(mijn vorige leaseauto was een 2.0L Diesel 190pk Passat. Reed 4,5L/100 met scheuren en alles erop en eraan. Ik denk niet dat deze V60 beter is voor het milieu, al zou ik het nog zo graag willen...)
Ik heb echt wel wat ritjes gereden in het begin van 40/50km waar ik expres de accu op hold heb gezet om die motor wat in te rijden.
In de non-hybrids zitten vrijwel dezelfde verbradningsmotoren. Die moet je toch gewoon inrijden de eerste paar duizend km.
Ben niet bekend met baanbrekende nieuwe technieken in motoren wereld waardoor we vanaf dag1 lekker kunnen gassen. Blijft metaal met olie...
groet
Steven
- kortje ritjes sowieso in pure, anders zit je iedere keer in oude koudstart verrijkings periode van de motor te rijden. Slecht voor milieu en motor
- ritjes binnen range 45km, in pure als ik bij de bestemming kan laden. (best lullig voor die motor als ie op het laatst nog aan moet...)
- al het andere in hybrid. Je houdt idd accu over voor als je aankomt op bestemming. Dan rijdt je meestal ook zacht.
- in power rijd ik eigenlijk nooit omdat het verbuik echt belachelijk hoog is.
(mijn vorige leaseauto was een 2.0L Diesel 190pk Passat. Reed 4,5L/100 met scheuren en alles erop en eraan. Ik denk niet dat deze V60 beter is voor het milieu, al zou ik het nog zo graag willen...)
Ik heb echt wel wat ritjes gereden in het begin van 40/50km waar ik expres de accu op hold heb gezet om die motor wat in te rijden.
In de non-hybrids zitten vrijwel dezelfde verbradningsmotoren. Die moet je toch gewoon inrijden de eerste paar duizend km.
Ben niet bekend met baanbrekende nieuwe technieken in motoren wereld waardoor we vanaf dag1 lekker kunnen gassen. Blijft metaal met olie...
groet
Steven