Pagina 1 van 1

Gaat Volvo breaks en berlines schrappen?

Geplaatst: 12.03.2021 - 09:50
door ruuds70
https://gocar.be/nl/autonieuws/auto-ind ... -schrappen

Volvo verkoopt de XC40, XC60, XC90 en binnenkort ook de C40, een 100% elektrische SUV-coupé op basis van eerstgenoemde. Intussen werd ook de komst van de XC20 en C20 bevestigd.

Blijft er nog plaats over voor “gewone” modellen?

Gezien hun kleine aandeel in de verkoop, zou je denken dat breaks en berlines langzaam maar zeker uit het Volvo-aanbod zullen verdwijnen, maar niets is minder waar volgens topman Håkan Samuelsson, die beweert dat bepaalde “V”-modellen in de catalogus zullen blijven. Die zullen weliswaar allemaal geëlektrificeerd worden, net als de SUV’s, aangezien Volvo heeft aangekondigd dat het in 2030 wil stoppen met het gebruik van verbrandingsmotoren.

Gaat Volvo breaks en berlines schrappen?

Geplaatst: 12.03.2021 - 10:01
door Ben
Vertaling voor degene die het Vlaams niet machtig is
- break = estate
- berline = sedan

Gaat Volvo breaks en berlines schrappen?

Geplaatst: 12.03.2021 - 12:32
door lint
Ik hoop van harte dat Volvo estate uitvoeringen blijft produceren.

Gaat Volvo breaks en berlines schrappen?

Geplaatst: 13.03.2021 - 11:22
door Marc Apeldoorn
Vrij simpel, Volvo produceert waar de winst is. Als sedans niet verkopen (en dat doet Volvo niet...) is dat einde oefening. Estates is nog iets succesvoller, dus dat blijven ze wellicht nog wat langer doen...

Gaat Volvo breaks en berlines schrappen?

Geplaatst: 13.03.2021 - 11:46
door Frits V70
Voor mij is: Volvo = Estate.

Gaat Volvo breaks en berlines schrappen?

Geplaatst: 13.03.2021 - 12:36
door OGA244
wat je niet levert kun je niet verkopen

Gaat Volvo breaks en berlines schrappen?

Geplaatst: 13.03.2021 - 22:37
door jalex_h
Marc Apeldoorn schreef: 13.03.2021 - 11:22 Vrij simpel, Volvo produceert waar de winst is. Als sedans niet verkopen (en dat doet Volvo niet...) is dat einde oefening. Estates is nog iets succesvoller, dus dat blijven ze wellicht nog wat langer doen...
Ahum:
jaarcijfers.png
Met daarbij de kanttekening dat als de S90 niet in China gemaakt zou worden, er nog meer S90's verkocht zouden zijn. Maar ene heer Trump had het niet zo p de Chinezen met als gevolg dat de importheffing zo hoog werd, dat de S90 domweg niet meer verkocht wordt in Amerika.