Service 2.0 niet echt wat ik verwacht....
Geplaatst: 19.03.2021 - 17:55
Vandaag contact gehad met Volvo NL over de betekenis van de Service 2.0.
Recentelijk is mijn auto bij de dealer geweest en is ook voorzien van de service 2.0. Echter, blijken er in VIDA toch nog modules te zijn die een upgrade open hebben. Hoe zit dat?
Daarover contact gehad met Volvo NL. Het blijkt dus dat de 2.0 Service niet alle modules standaard upgrade of update.
Het voorbeeld; mijn auto heeft in het verleden een Forward Sensing Module (FSM) update gehad via de Service 2.0. Maar bij deze recente Service 2.0 is hij niet geüpdatet. Hoe zit dat?
Volvo NL geeft aan dat niet alle modules standaard worden voorzien van de laatste software update en of upgrade. Er wordt (blijkbaar) gekeken door de monteur en/of een soort 2.0 protocol, of er een update op toegepast dient te worden.
M.a.w. Je zult zelf aan de monteur moeten vragen wat er nog open staat aan upgrades in VIDA. En dan zelf bepalen, of je die toegepast wilt hebben. Dit is uiteraard niet gratis. Je hebt nu te maken met monteurs arbeidsloon, koppelen van de auto aan de VIDA computer en dan nog de software kosten. Hmmm
Wil je zeker weten dat je auto de laatste updates heeft, moet je daar echt zelf achteraan en daarvoor in je portemonnee duiken. Je kunt er over twisten of die updates echt nodig zijn. Want anders vallen ze vast onder het Service 2.0 principe. Maar aan de andere kant, waarom is die update er dan?
Helaas is de auto industrie (in mijn ogen) nog niet zo ver dat software updates de aandacht krijgen die benodigd zijn. Er wordt zelden tot nooit verteld wat er in de update is verwerkt of waarom die update is uitgegeven en ook de manier om de laatste update te ontvangen kan verbeterd worden anno 2021.
Recentelijk is mijn auto bij de dealer geweest en is ook voorzien van de service 2.0. Echter, blijken er in VIDA toch nog modules te zijn die een upgrade open hebben. Hoe zit dat?
Daarover contact gehad met Volvo NL. Het blijkt dus dat de 2.0 Service niet alle modules standaard upgrade of update.
Het voorbeeld; mijn auto heeft in het verleden een Forward Sensing Module (FSM) update gehad via de Service 2.0. Maar bij deze recente Service 2.0 is hij niet geüpdatet. Hoe zit dat?
Volvo NL geeft aan dat niet alle modules standaard worden voorzien van de laatste software update en of upgrade. Er wordt (blijkbaar) gekeken door de monteur en/of een soort 2.0 protocol, of er een update op toegepast dient te worden.
M.a.w. Je zult zelf aan de monteur moeten vragen wat er nog open staat aan upgrades in VIDA. En dan zelf bepalen, of je die toegepast wilt hebben. Dit is uiteraard niet gratis. Je hebt nu te maken met monteurs arbeidsloon, koppelen van de auto aan de VIDA computer en dan nog de software kosten. Hmmm
Wil je zeker weten dat je auto de laatste updates heeft, moet je daar echt zelf achteraan en daarvoor in je portemonnee duiken. Je kunt er over twisten of die updates echt nodig zijn. Want anders vallen ze vast onder het Service 2.0 principe. Maar aan de andere kant, waarom is die update er dan?
Helaas is de auto industrie (in mijn ogen) nog niet zo ver dat software updates de aandacht krijgen die benodigd zijn. Er wordt zelden tot nooit verteld wat er in de update is verwerkt of waarom die update is uitgegeven en ook de manier om de laatste update te ontvangen kan verbeterd worden anno 2021.