Pagina 1 van 1

rammelend geluid bij optrekken met stuur gedraaid

Geplaatst: 24.03.2021 - 16:07
door nomat
Hi,

Als ik bij een kruispunt sta om linksaf te gaan en bijv. naar links draai en van nul optrek, hoor ik een rammelend geluid (alsof er iemand met een schoenendoos rammelt waarin een paar stuiterballen zitten). Dit geluid is heel snel weg als ik eenmaal rol en/of op snelheid ben, het stuur weer recht heb en/of iets minder fel optrek.
Wat kan dit zijn?
Plastic paneel onder de motorkap dat resoneert?
Iets in de aandrijflijn?

Dank.

V60 Polar+Dynamic T3

rammelend geluid bij optrekken met stuur gedraaid

Geplaatst: 24.03.2021 - 16:13
door Fredhead
Vermoedelijk een aandrijfas

rammelend geluid bij optrekken met stuur gedraaid

Geplaatst: 24.03.2021 - 16:27
door lint
Klinkt als een versleten aandrijfas.

rammelend geluid bij optrekken met stuur gedraaid

Geplaatst: 24.03.2021 - 21:09
door Ibanez
Ik hoop toch niet voor nomat dat het in dat geval een V60 uit 2018 betreft.....

rammelend geluid bij optrekken met stuur gedraaid

Geplaatst: 26.03.2021 - 07:07
door c70_ibo
Klinkt als aandrijfas, heeft niks met leeftijd van auto te maken maar met rijstijl. Als je je stuur flink draait en flink gas geeft vinden de assen het niet zo leuk en daar slijten ze van en in sommige gevallen heb je zelfs helemaal geen aandrijving meer omdat ze kunnen breken

rammelend geluid bij optrekken met stuur gedraaid

Geplaatst: 27.03.2021 - 09:23
door nomat
Er staat nu 120 dkm op de teller. Is auto van de zaak. Ik heb een rustige normale rijstijl. Kan ook niet anders als je 1 op 16,5 gemiddeld rijdt. Volgens mij is dat heel redelijk met T3 uit 2018.
Ik heb altijd al wat bijgeluid gehoord bij inparkeren met volle stuuruitslag. Dat lijkt bij dit type normaal te zijn?
Ik zal de dealer eens vragen wat die ervan vinden. Anders zet ik hem zo zelf even op de krik en draai ik aan de voorwielen.
Wordt vervolgd.

rammelend geluid bij optrekken met stuur gedraaid

Geplaatst: 27.03.2021 - 09:47
door Fredhead
Mocht je het zelf doen, controleer gelijk de rubber hoes van de aandrijfas of deze nog volledig afdicht.
Anders heb je daar de oorzaak van een kapotte as al te pakken.