Pagina 1 van 1
V60 T6 TE Electrische Actieradius
Geplaatst: 24.03.2021 - 17:53
door Steven Volvo
[Of is hier al een topic voor? zo ja, kon m niet vinden]
In het bezit van een heerlijke nieuwe V60 T6 TE. De uitdaging is heen en weer naar kantoor ~44km.
Zie hieronder het resultaat als ik volledig in Pure rijd.
Voor de heenweg heeft auto dus 'snachts opgeladen en ik vertrek met 45km op de teller. De ICE springt letterlijk 300m voor mijn werk aan. Ik werk een dagdeel op kantoor en moet dan naar huis.
Voor de terugweg laadt de auto dus op (8-11uur of zo) Ik vertrek wederom met 45km op de teller en houd 4km over!
Zie hieronder de VOC data.
Iemand enig idee hoezo ik het op de terugweg, letterlijk dezelfde weg, zo ruim red?
Groet
Steven
terug.jpg
heen.jpg
V60 T6 TE Electrische Actieradius
Geplaatst: 24.03.2021 - 17:58
door OGA244
In B en op pure zou die 44km moeten lukken
V60 T6 TE Electrische Actieradius
Geplaatst: 24.03.2021 - 19:52
door Gouwe
Buitentemperatuur 's morgens kouder, gemiddelde snelheid is terug veel lager....
Ik vind de B stand waardeloos. Gewoon veel eerder "gas" los en zweven.
V60 T6 TE Electrische Actieradius
Geplaatst: 24.03.2021 - 20:08
door OGA244
Ik vind die B prima, hij regenereert erin
V60 T6 TE Electrische Actieradius
Geplaatst: 24.03.2021 - 20:21
door dik999
voornamelijk temperatuur verschil
In de ochtend haal ik net niet de 47 km.
vanmiddag terug met lekker temperatuurtje hield ik zelfs 6 km over en alleen in pure stand gereden
V60 T6 TE Electrische Actieradius
Geplaatst: 24.03.2021 - 21:04
door Steven Volvo
van de dealer begreep ik dat je het accupakket kunt voorverwarmen.
Ben me bewust van de standkachel van de auto, die op benzine loopt en naar ik weet het interieur verwarmt.
Is dat accupakket voor te verwarmen?
groet
V60 T6 TE Electrische Actieradius
Geplaatst: 24.03.2021 - 21:29
door dik999
Steven Volvo schreef: ↑24.03.2021 - 17:53
[Of is hier al een topic voor? zo ja, kon m niet vinden]
In het bezit van een heerlijke nieuwe V60 T6 TE. De uitdaging is heen en weer naar kantoor ~44km.
Zie hieronder het resultaat als ik volledig in Pure rijd.
Voor de heenweg heeft auto dus 'snachts opgeladen en ik vertrek met 45km op de teller. De ICE springt letterlijk 300m voor mijn werk aan. Ik werk een dagdeel op kantoor en moet dan naar huis.
Voor de terugweg laadt de auto dus op (8-11uur of zo) Ik vertrek wederom met 45km op de teller en houd 4km over!
Zie hieronder de VOC data.
Iemand enig idee hoezo ik het op de terugweg, letterlijk dezelfde weg, zo ruim red?
Groet
Steven
terug.jpg
heen.jpg
V60 T6 TE Electrische Actieradius
Geplaatst: 25.03.2021 - 09:21
door Sjaaktrekhaak
Ik ben jaloers op jullie actieradius!
Ik vertek net als jullie in pure stand met 45 km maar na 35km is het écht op. Ik rijd praktisch het hele stuk 100km/uur, gebruik de eco stand vwb het klimaat, ben voorzichtig met het gas en verwarm niet bij. Heb het zowel in B als in D geprobeerd. Wie kan me aangeven waar ik winst kan behalen of wat ik 'fout' doe? Of is de 45 km acrieradius bij een xc40 recharge nooit haalbaar? Groet
V60 T6 TE Electrische Actieradius
Geplaatst: 25.03.2021 - 12:39
door Gouwe
Je snelheid tot max 80 km/uur terugbrengen..... Daarnaast denk ik dat een XC40 idd meer luchtweerstand heeft dan een V60?
V60 T6 TE Electrische Actieradius
Geplaatst: 25.03.2021 - 13:06
door NielsPHEV
De CW waarde van een SUV is idd altijd nogal beroerd in vergelijking met een sedan/estate
V60 T6 TE Electrische Actieradius
Geplaatst: 25.03.2021 - 14:26
door Daf88
Wij halen 40km in de winter met onze V60T6: helft snelweg, helft 80km weg. Gisteren voor het eerst een flink verschil gemerkt met temperatuur 's ochtends 1 graad en terug 15 graden. Ondanks preconditioning toch een flink verschil in bereik.
V60 T6 TE Electrische Actieradius
Geplaatst: 25.03.2021 - 15:59
door 4wielen
De XC40 is op benzine een enorme zuipschuit, dus dat zal elektrisch niet anders zijn...
V60 T6 TE Electrische Actieradius
Geplaatst: 25.03.2021 - 16:59
door Steven Volvo
Mijn getallen zijn van een V60T6TE MY21 met 19". Ik rijd 85% 100km/h en 10% 80km/h + grut.
Ik weet dat bij de XC60 ook de luchtvering wordt aangepast meen ik in pure stand. XC40?
Hoe groot is het accupakket van de XC40? Is dat standaard voor alle Recharge modellen?
hoeveel kWh verbruik je? Ik 8,8 max en het pakket is meen ik 11.
V60 T6 TE Electrische Actieradius
Geplaatst: 25.03.2021 - 17:29
door Jeroen
Gouwe schreef: ↑24.03.2021 - 19:52
Buitentemperatuur 's morgens kouder, gemiddelde snelheid is terug veel lager....
Ik vind de B stand waardeloos. Gewoon veel eerder "gas" los en zweven.
Er zit een heel groot verschil tussen de B stand van de XC90 T8 die jij hebt en de V60 T6/8. Ik schrok echt toen ik in de V60 de B stand ging gebruiken, is een serieuze vertraging als de accu niet meer helemaal vol zit. Ik heb nu vaak genoeg ritjes dat ik de rem niet gebruik, alleen als je echt stil moet gaan staan.
V60 T6 TE Electrische Actieradius
Geplaatst: 25.03.2021 - 17:30
door Jeroen
Ik heb al een keer 54 km gehaald, grootste deel 80 km weg maar toch ook een stuk snel weg.
V60 T6 TE Electrische Actieradius
Geplaatst: 25.03.2021 - 17:50
door OGA244
precies, de B icm met Pure
V60 T6 TE Electrische Actieradius
Geplaatst: 26.03.2021 - 17:16
door Steven Volvo
Tja, die B-stand. Mijn vrouw wordt in de auto echt wel misselijk als ik die gebruik.
en op de snelweg is het echt wel een forse vertraging tov 'even het gas' loslaten....Gaan de remlichten aan als die regenereert?
mbt die range en mijn eerdere vraag bedacht ik me nog dat de batterij voor de terugweg lekker warm is door het opladen waar die in de ochtend koud is.
Kan je die batterij van te voren echt opwarmen of is die standkachel alleen voor het interieur?
groet