Pagina 1 van 1

VOLVO XC90 T8 TWIN ENGINE POLESTAR - OP DE ROLLENBANK

Geplaatst: 25.03.2021 - 21:34
door Edgecrusher

VOLVO XC90 T8 TWIN ENGINE POLESTAR - OP DE ROLLENBANK

Geplaatst: 26.03.2021 - 06:53
door Gouwe
Dit resultaat hadden ze niet mogen noemen. Het was een ongeldige meting. Auto schiet in een soort van beveiliging op een rollenbank. Destijds met een D6 hetzelfde euvel.

VOLVO XC90 T8 TWIN ENGINE POLESTAR - OP DE ROLLENBANK

Geplaatst: 26.03.2021 - 08:56
door N207
Dit gebeurt wel vaker bij hybride auto's op de rollenbank. Vreemd dat Autoweek deze toch blijft testen, terwijl ze weten dat de resultaten niet kunnen kloppen.
Misschien tijd om te investeren in een rollenbank die dit wel kan? Als die bestaan tenminste, maar dat weet ik niet.

VOLVO XC90 T8 TWIN ENGINE POLESTAR - OP DE ROLLENBANK

Geplaatst: 26.03.2021 - 09:29
door t5power
Hoe komt het eigenlijk dat de auto in de beveiliging schiet? Hoe merkt de auto dat het op een rollerbank zit?

VOLVO XC90 T8 TWIN ENGINE POLESTAR - OP DE ROLLENBANK

Geplaatst: 26.03.2021 - 09:32
door Edgecrusher
Beek heeft al een tijdje een superflow 4wd rollenbank. Dit is omdat toch veel auto’s tegenwoordig 4wd/ quattro e.d. hebben. Wel vreemd dat hij in noodloop schiet.

VOLVO XC90 T8 TWIN ENGINE POLESTAR - OP DE ROLLENBANK

Geplaatst: 26.03.2021 - 10:54
door NielsPHEV
Het lastige is dat Volvo directe verbinding heeft tussen de vooras en de achteras aangezien het feitelijk een voorwielaandrijver is en de erad (zoals de naam al doet vermoeden) alleen achter aandrijft. Op een rollenbak staan de voor en de achteras niet op een vaste gelijk ondergrond en zal de erad snel constateren dat er slip is tussen voor en achter. Alle andere AWD's of quatro's zoals ik die ken hebben een verbinding tussen voor en achteras en werkt het systeem en dus de test bank kennelijk anders. Inderdaad wel raar dat men in het filmpje uitlegt dat de getallen niet kloppen maar ze vervolgens wel "publiceert".

Aan de andere kant het optellen van vermogens van PHEV's is in mijn ogen grote onzin al het vermogen komt uiteindelijk van de ICE je hebt maar heel eventjes dat je 10 kW extra kunt gebruiken uit de accu maar dat zal je heel snel weer moeten aanvullen. Daarbij schakelt de erad uit boven ik meen 150 km/h doet dan gewoon niet meer mee. Wel heb je door het instand koppel ven de erad een vlot reagerende auto die lekkerder door zijn versnellingen loopt (zeker met P*)

VOLVO XC90 T8 TWIN ENGINE POLESTAR - OP DE ROLLENBANK

Geplaatst: 26.03.2021 - 13:46
door Edgecrusher
De Volvo heeft geen directe verbinding bedoel je?
Veel awd systemen hebben wel een as met differentieel om het vermogen te kunnen variëren tussen voor en achter, waarbij haldex zelfs helemaal ‘los’ kan.

De superflow heeft wel assen tussen voor en achter met differentieel, zodat ook torque per as gemeten kan worden.

Probleem is deels dat de elektromotor niet synchroon loopt in toerental met de brandstofmotor en dat de berekening hier ook spaak gaat.
Dat de auto in noodloop gaat ligt aan de software van de auto.

VOLVO XC90 T8 TWIN ENGINE POLESTAR - OP DE ROLLENBANK

Geplaatst: 26.03.2021 - 14:06
door NielsPHEV
Ik bedoel idd geen, zie de edit knop niet meer hmm maar volgens mij bedoelen we hetzelfde als het gaat om het niet kunnen meten.

VOLVO XC90 T8 TWIN ENGINE POLESTAR - OP DE ROLLENBANK

Geplaatst: 26.03.2021 - 14:09
door teebee
Tja.... autoweek.... :lol: