Op een ander forum, ik dacht van Landrover, las ik dat iemand een storing in de motor heeft verholpen door de computer te resetten. Dit laatste niet in de garage maar door gewoon de twee accupolen tegen elkaar te houden!
Lijkt mij niet goed. Wat vinden jullie?
resetten
- Oceanracer
- Geartronic member
Hoe sterk ben jij en wat vind jij spannend? Als je zo sterk bent de polen te verbuigen (Hoe weet ik niet zijn, mijn polen zijn ca 1.5 cm hoog) kun je beide polen tegen elkaar houden. Uiteraard is het ook mogelijk met (start) kabels de beide polen met elkaar te verbinden, maar dan kom ik op vraag 2. Als je wilt weten hoesnel een accu kan exploderen en je dat van dichtbij wilt aanschouwen...NIET DOEN DUS!!!twee accupolen tegen elkaar te houden
Het enige wat je (veilig) kunt doen is de accu loskoppelen van de kabels en 10 minuten wachten. In de tussentijd accupolen en kabelaansluitingen reinigen en eventueel invetten met zuurvrije vaseline. Daarna de boel weer aansluiten. Het tussentijds tegen elkaar houden van beide kabels (dus beide afgekoppeld van de accu!!!) zou mijns inziens geen verdere soulaas bieden.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 1st Gear member
Dit wordt wel eens gedaan, maar het volstaat ook om de min kabel los te halen en dan tegen de plus kabel aan te houden.
Het kan maar dit wil niet zeggen dat het zonder risico's is, en storingcode's krijg er meestal niet zo uit.
Het kan maar dit wil niet zeggen dat het zonder risico's is, en storingcode's krijg er meestal niet zo uit.