Hoi allemaal,
V70 D3 dec 2015, 160000km
het koppelingspedaal blijft soms halverwege even hangen. net alsof hij niet gelijkmatig opkomt. OOk zit er dan iets van een "kloenk" in het pedaal.
al even gezocht op het WWW. kom dan van alles tegen van beetje vet op de scharnierpunten tot complete revisies.......
oftewel graag jullie blik hierop.
Ik begrijp dat het lastig is om van afstand te beoordelen maar waag het toch
auto is altijd in onderhoud geweest bij dealer en volvo-specialist; hij heeft onderhoud gehad volgens boekje.
Wat zou het kunnen zijn?
vooral lastig omdat hij het net altijd doet. Hiermee ook al naar de specialist / dealer geweest maar op dat moment natuurlijk niets aan de hand dus kunnen / willen geen diagnose stellen en zomaar spullen te gaan vervangen zit ik niet op te wachten en zij ook niet.
en dan vooral: wat is het meest logische wat het is?
koppelingspedaal blijft soms hangen en "kloenkt"
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 15.11.2019 - 13:22
- Locatie: ENSCHEDE
Doet ie dit bij wegrijden vanuit stil of bij terugschakelen bij minderen snelheid en dan weer op laten komen?
Volvo V70 2.0 D4 181PK Nordic+ Momentum Executive Line '14 + Obbetuning + EGR
BMW R nineT Racer 2017
Volvo 855 2.5 10v '96
BMW 320i EDE '14
Volvo V70 2.4d 131PK '03
Volvo V70 2.4i 170PK LPG '00
Volvo 244 GL '86
Volvo 244 GL '85
Volvo 142 Europa '70
BMW R nineT Racer 2017
Volvo 855 2.5 10v '96
BMW 320i EDE '14
Volvo V70 2.4d 131PK '03
Volvo V70 2.4i 170PK LPG '00
Volvo 244 GL '86
Volvo 244 GL '85
Volvo 142 Europa '70
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 26.04.2017 - 09:31
dit doet hij dan altijd. dus met op laten komen pedaal.
Ondertussen zelf ook even in/onder de auto gekropen.
(tis de daily driver van mijn vrouw, ikzelf mag me voortbewegen in een oude C1)
het komt vooral van het laatste stukje: de vrije slag zeg maar.
lijkt op een kloenk vanuit de veer die er zit??
Ondertussen zelf ook even in/onder de auto gekropen.
(tis de daily driver van mijn vrouw, ikzelf mag me voortbewegen in een oude C1)
het komt vooral van het laatste stukje: de vrije slag zeg maar.
lijkt op een kloenk vanuit de veer die er zit??
Groet Ruben
XC60 2.0 D3 summum 2017
V70 2.0D Dynamic Line 2015
V70 D5 Summum 2003
V70 2.4 aut 1998
Ford C-Max 2.0
V70 Classic 2.5 TDI 1999
740 1985 eigen imprt Zweden
XC60 2.0 D3 summum 2017
V70 2.0D Dynamic Line 2015
V70 D5 Summum 2003
V70 2.4 aut 1998
Ford C-Max 2.0
V70 Classic 2.5 TDI 1999
740 1985 eigen imprt Zweden
- Ferrari
- 5th Gear member
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
- Locatie: Antwerpen
Ik heb iets dergelijks gehad met een Peugeot 207. De koppeling komt dan vanzelf niet goed terug en het laatste stukje doet hij dan op de veer. Dat is de kloenk. Bij de Peug was het het hydraulisch druklager dat aan het overlijden (lek) was. Op een gegeven moment het pedaal op de bodem en kwam helemaal niet meer terug.
Hoe zit het met de vrije slag? Als deze te groot is, door welke reden dan ook, dan krijg je de kloenk doordat de veer het laatste zetje geeft. Normaal druk de koppeling het pedaal terug, maar het laatste stukje doet de veer.
Hoe zit het met de vrije slag? Als deze te groot is, door welke reden dan ook, dan krijg je de kloenk doordat de veer het laatste zetje geeft. Normaal druk de koppeling het pedaal terug, maar het laatste stukje doet de veer.
Henry
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
- MU
- 5th Gear member
- Berichten: 1024
- Lid geworden op: 25.11.2012 - 23:06
- Locatie: Zuid-Holland
Er zit een druklager rond de ingaande as van de versnellingsbak, diep begraven. Dat is een bekende reparatie bij onze generatie V70 als ik de diverse fora erop nazoek. Als dat inderdaad de oorzaak is wordt het een duur grapje, nieuwe koppeling. Net als de benzinepomp in de tank, daar was ook iets mee wat nogal eens stuk ging, zelfde orde van kosten.
Volvo V70 2.5T Momentum 2008
Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997
Volvo 940 Estate 2.3 LPT 1997
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16544
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Het is de drukgever van het pedaal of die in de versnellingsbak die kapot is. Het is een circuit aangesloten op de remolie en uitvogelen welke kapot is, dat is een dingetje. Kosten reparatie hangt, uit ervaring, tegen de €1500, laat je dan gelijk de platen en drukgroep meenemen zit je tegen de 2 mille maar, als het die in de bak is dan moet die er dus af en kun je afhankelijk van de slijtage van de platen beslissen om het te doen.MU schreef: ↑06.04.2021 - 19:24 Er zit een druklager rond de ingaande as van de versnellingsbak, diep begraven. Dat is een bekende reparatie bij onze generatie V70 als ik de diverse fora erop nazoek. Als dat inderdaad de oorzaak is wordt het een duur grapje, nieuwe koppeling. Net als de benzinepomp in de tank, daar was ook iets mee wat nogal eens stuk ging, zelfde orde van kosten.
Bij de mijne begonnen ze met de vervanging van het pedaal maar het bleek de drukgever in de bak te zijn. Ik heb dus wel de platen en drukgroep laten vervangen ivm het doel van 500.000 km alvorens deze vervangen gaat worden.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 26.04.2017 - 09:31
zou wel zuur zijn voor een auto met net 160k ervaring.......Net de EGR, EGR koeler, dekselpakkig en nog wat laten vervangen was ook al ruim 1500
drukgever pedaal: waar zit die? en hoe te controleren / vervangen? wat zijn daar de kosten van?
Zou het helpen om systeem door te spoelen met schone remolie?
drukgever pedaal: waar zit die? en hoe te controleren / vervangen? wat zijn daar de kosten van?
Zou het helpen om systeem door te spoelen met schone remolie?
Groet Ruben
XC60 2.0 D3 summum 2017
V70 2.0D Dynamic Line 2015
V70 D5 Summum 2003
V70 2.4 aut 1998
Ford C-Max 2.0
V70 Classic 2.5 TDI 1999
740 1985 eigen imprt Zweden
XC60 2.0 D3 summum 2017
V70 2.0D Dynamic Line 2015
V70 D5 Summum 2003
V70 2.4 aut 1998
Ford C-Max 2.0
V70 Classic 2.5 TDI 1999
740 1985 eigen imprt Zweden
-
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
- Locatie: Eindhoven
Dit is helaas een bekend probleem bij de laatste serie geproduceerde V70s. Ik heb mijn V70 in 2016 nieuw gekocht en bij mij is in 2018 het koppelingspedaal ook vervangen door een gemodificeerd exemplaar vanwege de "kloenk". Het oorspronkelijke koppelingspedaal voelde vanaf nieuw al niet fijn aan. De ene keer beter dan de andere keer, ook erg raar. Het was een keer gesmeerd tussendoor, tot ik ook ergens op een forum las dat dit een bekend probleem was met een serie koppelingspedalen en ik de dealer hiervan op de hoogtre heb bracht. Sinds het vervangen is door de gemodificeerde versie, nergens last meer van!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 26.04.2017 - 09:31
de dealer zou dit moeten weten?
of heb je heeeel toevallig een onderdeelnummer?
dus verder niets aan de hand alleen koppelingspedaal?
Dat is toch nog wel te doen lijkt me.
of heb je heeeel toevallig een onderdeelnummer?
dus verder niets aan de hand alleen koppelingspedaal?
Dat is toch nog wel te doen lijkt me.
Groet Ruben
XC60 2.0 D3 summum 2017
V70 2.0D Dynamic Line 2015
V70 D5 Summum 2003
V70 2.4 aut 1998
Ford C-Max 2.0
V70 Classic 2.5 TDI 1999
740 1985 eigen imprt Zweden
XC60 2.0 D3 summum 2017
V70 2.0D Dynamic Line 2015
V70 D5 Summum 2003
V70 2.4 aut 1998
Ford C-Max 2.0
V70 Classic 2.5 TDI 1999
740 1985 eigen imprt Zweden
-
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
- Locatie: Eindhoven
Onderdeelnummer heb ik niet, het vervangen ervan is best veel werk heb ik begrepen. Bij mij is het onder garantie vervangen. Het is een bekend probleem, ik zou proberen of je coulance kunt krijgen hierop.
Ik vond deze link nog waarin ook informatie te vinden is over het probleem. De v70 is geproduceerd tot april 2016, jouw auto hoort zeer waarschijnlijk ook tot de laatste serie met dit probleem.
viewtopic.php?t=72134&start=40
Ik vond deze link nog waarin ook informatie te vinden is over het probleem. De v70 is geproduceerd tot april 2016, jouw auto hoort zeer waarschijnlijk ook tot de laatste serie met dit probleem.
viewtopic.php?t=72134&start=40
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 26.04.2017 - 09:31
mijne is van de laatste serie, klopt.
krijg net appje van mijn vrouw dat de koppeling nu echt blijft hangen......
garage ook maar gelijk gebeld: kan aan van alles liggen....... veer van het pedaal maar meer waarschijnlijk de koppelingscilinder. En daar zijn ze een dag mee bezig ivm de bak die eronderuit moet.
ze wilden wel eerst proberen om alles door te spoelen om eventuele vervuiling eruit te krijgen.
Zou dat helpen of zal dat weggegooid geld zijn en kan ik beter gelijk de koppelingscilinder laten vervangen? of op zoek naar een andere auto?
Weet je trouwens zo waar de modificatie uit bestaat?
en of die bekend gemaakt is?
de volvo specialist waar ik de auto heb gekocht wist daar niets van, alleen dat de hulpveer wel eens problemen kon geven.
krijg net appje van mijn vrouw dat de koppeling nu echt blijft hangen......
garage ook maar gelijk gebeld: kan aan van alles liggen....... veer van het pedaal maar meer waarschijnlijk de koppelingscilinder. En daar zijn ze een dag mee bezig ivm de bak die eronderuit moet.
ze wilden wel eerst proberen om alles door te spoelen om eventuele vervuiling eruit te krijgen.
Zou dat helpen of zal dat weggegooid geld zijn en kan ik beter gelijk de koppelingscilinder laten vervangen? of op zoek naar een andere auto?
Weet je trouwens zo waar de modificatie uit bestaat?
en of die bekend gemaakt is?
de volvo specialist waar ik de auto heb gekocht wist daar niets van, alleen dat de hulpveer wel eens problemen kon geven.
Groet Ruben
XC60 2.0 D3 summum 2017
V70 2.0D Dynamic Line 2015
V70 D5 Summum 2003
V70 2.4 aut 1998
Ford C-Max 2.0
V70 Classic 2.5 TDI 1999
740 1985 eigen imprt Zweden
XC60 2.0 D3 summum 2017
V70 2.0D Dynamic Line 2015
V70 D5 Summum 2003
V70 2.4 aut 1998
Ford C-Max 2.0
V70 Classic 2.5 TDI 1999
740 1985 eigen imprt Zweden
- Ferrari
- 5th Gear member
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
- Locatie: Antwerpen
Kan eigenlijk 2 dingen zijn. Als je geluk heb is het de koppelingscilinder. Die druk je in als je het koppelingspedaal indrukt en dan druk je vloeistof richting de koppeling (druklager). Die cilinder zit aan de andere kant van het schutbord en is redelijk eenvoudig te vervangen. Dan zit er bij de koppeling een hydraulisch druklager die door de druk van de vloeistof de koppeling los drukt. Als het druklager kapot is, dan moet de bak er vanonder.
Een keer opnieuw flushen en goed ontluchten kan helpen, maar kleine kans.
Ligt er remolie onder de bak? Zo ja, dan is het druklager lek en moet de bak eraf. Zo nee, dan kan de koppelingscilinder (inwendig) lekken. Ik hoop op het laatste, dat is het minste werk.
Ik bedenk net: Kan ook een lek zijn in de leiding van de koppelingscilinder naar het druklager. Dan moet je ook ergens remolie zien lekken. Zit er nog voldoende remvloeistof in het tankje?
Een keer opnieuw flushen en goed ontluchten kan helpen, maar kleine kans.
Ligt er remolie onder de bak? Zo ja, dan is het druklager lek en moet de bak eraf. Zo nee, dan kan de koppelingscilinder (inwendig) lekken. Ik hoop op het laatste, dat is het minste werk.
Ik bedenk net: Kan ook een lek zijn in de leiding van de koppelingscilinder naar het druklager. Dan moet je ook ergens remolie zien lekken. Zit er nog voldoende remvloeistof in het tankje?
Henry
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 26.04.2017 - 09:31
dank voor je reactie, probleem is dat het niet mijn auto is maar de daily driver van mijn vrouw. 's ochtends vroeg weg en 's avonds laat thuis.
Ik zal eens kijken of ik ergens remvloeistof zie liggen en/of reservoir minder vol zit.
Is de cilinder aan schutbord makkelijk ook zelf te doen zonder brug?
En hoe heet dat ding (onderdeelnummer?)
Ik heb alleen oude versie Vida
Ik zal eens kijken of ik ergens remvloeistof zie liggen en/of reservoir minder vol zit.
Is de cilinder aan schutbord makkelijk ook zelf te doen zonder brug?
En hoe heet dat ding (onderdeelnummer?)
Ik heb alleen oude versie Vida
Groet Ruben
XC60 2.0 D3 summum 2017
V70 2.0D Dynamic Line 2015
V70 D5 Summum 2003
V70 2.4 aut 1998
Ford C-Max 2.0
V70 Classic 2.5 TDI 1999
740 1985 eigen imprt Zweden
XC60 2.0 D3 summum 2017
V70 2.0D Dynamic Line 2015
V70 D5 Summum 2003
V70 2.4 aut 1998
Ford C-Max 2.0
V70 Classic 2.5 TDI 1999
740 1985 eigen imprt Zweden
- Ferrari
- 5th Gear member
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
- Locatie: Antwerpen
Bij de Peug was het redelijk te doen zonder brug, maar heb geen ervaring met een Volvo tot op heden.
Even bij Autodoc of zoiets je kenteken ingeven en dan kun je zien welke je moet hebben. Het heet een hoofdkoppelingscilinder. Het ding bij de bak is een hydraulisch druklager.
Even bij Autodoc of zoiets je kenteken ingeven en dan kun je zien welke je moet hebben. Het heet een hoofdkoppelingscilinder. Het ding bij de bak is een hydraulisch druklager.
Henry
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16544
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Maar links of rechtsom: €1500 geintje.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Ferrari
- 5th Gear member
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
- Locatie: Antwerpen
Dat ligt eraan. Bij de Peug 1x het druklager gehad en dat was iets van EUR 600 bij de garage (bak eraf en alleen druklager vervangen, koppeling zelf nog prima met 60 dkm). Daarna nog 2x de hoofdkoppelingscilinder gehad en zelf vervangen voor EUR 70. Dat stelt bij een Peug 207 niet zoveel voor, al is goed ontluchten wel een dingentje. Het gedoe met de koppeling was voor mij (en zeker voor mijn vrouw, want haar auto) wel een van de redenen om geen auto meer met handbak en koppeling te nemen.
Ik zou bij een goede garage de zaak goed laten spoelen/ontluchten en kijken of het opgelost is en zo niet, dan een goede diagnose laten stellen.
Henry
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16544
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Amice Ferrari: alhier werd eerst het pedaal vervangen, hielp niet. Paar weken later de bak los en drukding in de bak vervangen. Omdat ik door wil tot de APK ons gaat scheiden nieuwe plaat en drukgroep er in: totaal €1800. Bij de Volvodealer en Volvo onderdelen. Dat een Peugeot andere prijzen heeft is logisch, het is immers geen Volvo.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Ferrari
- 5th Gear member
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
- Locatie: Antwerpen
Was bij een universele dorpsgarage waar ze nog met schappelijke uurtarieven werkten, iets van EUR 55 per uur incl. btw en een volle dag sleutelen (wel alweer een aantal jaren geleden, 2014). En de Peugeot dealer heeft denk ik niet veel andere prijzen vergeleken met de Volvo dealer. De laatste keer dat ik bij Peugeot prijs opgevraagd heb was het uurtarief EUR 108 en dat was ook enkele jaren geleden. Wat dat betreft is Peugeot net zo "premium" als Volvo.
Je hoeft met een Volvo niet naar een Volvo-dealer en "Volvo"-onderdelen laten monteren. Een goede universele garage of Volvo-specialist die A-merk onderdelen monteert is ook een optie en waarschijnlijk een stuk voordeliger. Ik geloof ook niet dat Volvo koppelingsdelen maakt; die bestellen ze ook bij verschillende toeleveringsbedrijven en dan in een mooi blauw doosje.
Ben benieuwd of de topicstarter al wat meer weet. Bak demonteren en monteren is ongeveer een dag werk of dat nu bij een dealer, specialist of universele garage is. Druklager kost EUR 120 (Sachs) en koppelingsset (drukgroep en plaat) EUR 280 (ook Sachs) of 320 voor een extra sterke set (prijzen Autodoc). Afhankelijk van het uurtarief en wat je laat/moet vervangen weet je dan wat je ongeveer kwijt bent. Bij 160 dkm is het zeker te overwegen om de koppeling (of alleen de plaat) mee te pakken.
Even de prijs bij een specialist, EUR 1150 all-in: https://volvoserviceonly.nl/volvo-koppeling-vervangen/
Je hoeft met een Volvo niet naar een Volvo-dealer en "Volvo"-onderdelen laten monteren. Een goede universele garage of Volvo-specialist die A-merk onderdelen monteert is ook een optie en waarschijnlijk een stuk voordeliger. Ik geloof ook niet dat Volvo koppelingsdelen maakt; die bestellen ze ook bij verschillende toeleveringsbedrijven en dan in een mooi blauw doosje.
Ben benieuwd of de topicstarter al wat meer weet. Bak demonteren en monteren is ongeveer een dag werk of dat nu bij een dealer, specialist of universele garage is. Druklager kost EUR 120 (Sachs) en koppelingsset (drukgroep en plaat) EUR 280 (ook Sachs) of 320 voor een extra sterke set (prijzen Autodoc). Afhankelijk van het uurtarief en wat je laat/moet vervangen weet je dan wat je ongeveer kwijt bent. Bij 160 dkm is het zeker te overwegen om de koppeling (of alleen de plaat) mee te pakken.
Even de prijs bij een specialist, EUR 1150 all-in: https://volvoserviceonly.nl/volvo-koppeling-vervangen/
Henry
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
- Pritchard
- 5th Gear member
- Berichten: 1287
- Lid geworden op: 31.03.2006 - 13:09
- Locatie: Gent
Ik had exact hetzelfde voor met mijn V70 van 2011 met 300.000 km. Op laatst kon ik zelf niet meer schakelen, pedaal deed niks meer. Gevaarlijk ritje naar de volvo-garage gehad. Niet meer de officiele dealer, maar een volvo-specilaist.
Kostte me idd rond de 1500€.
Ik ben gene techneut, maar volgens hem vervangt de officiele dealer bij onderhoud de olie van de versnellingsbak of iets dergelijk niet, waardoor ik rondreed met 10 jaar oude olie, was zo dik als mayonaise. Enkele onderdelen vervangen en doet nu weer redelijk normaal, alhoewel ik meer trillingen heb...
Kostte me idd rond de 1500€.
Ik ben gene techneut, maar volgens hem vervangt de officiele dealer bij onderhoud de olie van de versnellingsbak of iets dergelijk niet, waardoor ik rondreed met 10 jaar oude olie, was zo dik als mayonaise. Enkele onderdelen vervangen en doet nu weer redelijk normaal, alhoewel ik meer trillingen heb...
V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16544
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Het systeem van de koppeling werkt op de remolie, die is keurig vervangen
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant