Onderhoud
Geplaatst: 29.10.2006 - 17:39
Even de volgende vraag,
In maart/april gaat mijn V40-1,8 uit 2000 voor een beurt en apk.
Ik ben van plan op dat moment ook de distributie-riem en de multi-riem te laten vervangen.
Deze is volgens de sticker op de motor bij 83000km al vervangen, maar ik ken de geschiedenis van de auto niet, ik heb hem dan ook niet bij een dealer gekocht maar bij een garage in Zuid-Beijerland, soort vakgarage dus.
Mijn V40 heeft nu ongeveer 133000km op de teller staan.
Mijn vraag is deze:
Kan ik dit allemaal beter bij de Volvo-dealer laten doen, i.v.m. originele onderdelen, kennis van zaken en zo?
Of maakt het niets uit om dit bij een vakgarage te laten doen?
En wat kan ik het beste na laten kijken/ vervangen als de ruimte van de distr. riem toch open gaat?
En kost het bij de dealer veel meer dan bij een vakgarage?
In maart/april gaat mijn V40-1,8 uit 2000 voor een beurt en apk.
Ik ben van plan op dat moment ook de distributie-riem en de multi-riem te laten vervangen.
Deze is volgens de sticker op de motor bij 83000km al vervangen, maar ik ken de geschiedenis van de auto niet, ik heb hem dan ook niet bij een dealer gekocht maar bij een garage in Zuid-Beijerland, soort vakgarage dus.
Mijn V40 heeft nu ongeveer 133000km op de teller staan.
Mijn vraag is deze:
Kan ik dit allemaal beter bij de Volvo-dealer laten doen, i.v.m. originele onderdelen, kennis van zaken en zo?
Of maakt het niets uit om dit bij een vakgarage te laten doen?
En wat kan ik het beste na laten kijken/ vervangen als de ruimte van de distr. riem toch open gaat?
En kost het bij de dealer veel meer dan bij een vakgarage?