V60 D3 Nordic - 2016 VEA motor betrouwbaar?
Geplaatst: 09.04.2021 - 14:21
Hallo,
Ik rij sinds 1 1/2 jaar Volvo en ben groot fan geworden.
Mijn huidige auto is een D3 5-cil. type R uit 2011 met inmiddels ca. 312000 km op de teller.
Jaarlijks rijd ik op z'n minst 50000 km.
Nu heeft de auto al een tijd last van koelvloeistof gebruik en extra druk-opbouw in het systeem.
Hij is een paar keer gecontroleerd en gecontroleerd op lekkages, daarbij is wat gevonden, maar het lijkt erop dat dit veroorzaakt wordt door de druk opbouw.
Verdenking is nu heel sterk op een lekke koppakking. Olie en peil mankeert niks aan.
Dit is de reden dat ik nu aan het rondkijken ben naar een vervanger. Liefst de 2.4 D5 in een V60 of evt. V70 (ergens tussen 2012 - 2016), maar die zijn zeldzaam. heeft iemand nog een tip?
Nu heb ik ook een mooie V60 gevonden, een D3 4-cil (VEA blok) van 2016 met 225000 km en 1e eigenaar. Kan hier iemand wat zeggen over de betrouwbaarheid, waar moet ik op letten, lees dingen over EGR problems?
Alvast bedankt.
mvg
Gerben Fokkink
Ik rij sinds 1 1/2 jaar Volvo en ben groot fan geworden.
Mijn huidige auto is een D3 5-cil. type R uit 2011 met inmiddels ca. 312000 km op de teller.
Jaarlijks rijd ik op z'n minst 50000 km.
Nu heeft de auto al een tijd last van koelvloeistof gebruik en extra druk-opbouw in het systeem.
Hij is een paar keer gecontroleerd en gecontroleerd op lekkages, daarbij is wat gevonden, maar het lijkt erop dat dit veroorzaakt wordt door de druk opbouw.
Verdenking is nu heel sterk op een lekke koppakking. Olie en peil mankeert niks aan.
Dit is de reden dat ik nu aan het rondkijken ben naar een vervanger. Liefst de 2.4 D5 in een V60 of evt. V70 (ergens tussen 2012 - 2016), maar die zijn zeldzaam. heeft iemand nog een tip?
Nu heb ik ook een mooie V60 gevonden, een D3 4-cil (VEA blok) van 2016 met 225000 km en 1e eigenaar. Kan hier iemand wat zeggen over de betrouwbaarheid, waar moet ik op letten, lees dingen over EGR problems?
Alvast bedankt.
mvg
Gerben Fokkink