MOST-bus storing - diagnose

Alles over Audio - Video, Navigatie en communicatie in de auto
Plaats reactie
perjan
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 08.04.2021 - 15:15

Hallo,

Ik heb in mijn V60 Plug-in Hybrid een permanente storing in de MOST-bus.
Gevolg is dat navigatie, radio, telefoon, etc niet werken. Als ik de auto start blijft het display permanent de melding “Navigatie, wachten...” geven.
Als ik de auto in de achteruit zet, zie ik geen beeld van de camera; wel het beeld van de auto waar normaal de terugkoppeling van de parkeersensoren wordt gegeven.

Vermoedelijk zal een van de devices in de ring defect zijn, waardoor niets meer werkt.
Ik probeer te achterhalen wel device dit is door ze een voor een met een loop “kort te sluiten”.

Het probleem is dat ik niet weet welke MOST-devices ik heb en waar ze zitten.

De volgende modules heb ik gevonden:
- ICM/Display module
- DVD-module
- Versterker

De Sensus Touchmodule lijkt geen MOST-aansluiting te hebben. Klopt dat?

Van de overige modules weet ik niet waar ze zich bevinden.
Ik weet niet welke van de opties op de auto gebruik maken van de MOST-bus. Mogelijke kandidaten zijn:
- DTV-module
- DAB+ module
- AM/FM-tuner
- Antenne op het dak
- Bluetooth module/hands-free telefoon
- Navigatie
- Parkeersensoren voor en achter (deze werken in ieder geval niet)
- Camera voor en achter
- Volvo on Call
- ...

Kan iemand mij vertellen welke MOST-modules ik zou kunnen hebben en waar ze zich bevinden?
Eventuele tips hoe ze bereikbaar zijn zijn uiteraard ook welkom.

Groet en dank,

Perjan
perjan
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 08.04.2021 - 15:15

Ik heb de boosdoener in middels gevonden: de TV-ontvanger. Deze bevond zich (samen met de DAB+ ontvanger) achter het linker zijpaneel in de kofferbak, achter de wollige isolatie achter de bandenreparatiekit.
Door de MOST-bus kort te sluiten met een fibre-loop (https://www.carinterface.nl/most-loop-o ... cedes-benz) werkte alles weer (behalve de TV uiteraard).
Plaats reactie

Terug naar “Audio - Video - Navigatie - Communicatie”