P stand problemen automaatbak V70XC-2006

Plaats reactie
Volvo-XC-70
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 16.04.2021 - 20:55

Mijn V70XC uit 2006 heeft een half jaar stil gestaan met een druppellader op de accu. Echter nu komt de automaat poke heel erg zwaar uit zijn P stand. De overige standen is geen probleem. Ik gebruik nu de P stand niet meer maar wil toch weten wat er aan de hand kan zijn en laten nakijken . Heeft iemand een idee wat er gebeurd kan zijn ? Ik heb begrepen dat sommige auto's een relais voor de automatische bak hebben maar ik kan er niets over vinden.
Woekie
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 22.04.2019 - 21:50

Zo, beetje een late reactie van mij. Had je post nog niet eerder gezien namelijk. Op de kans af dat het al opgelost is: er zit volgens mij een kabel tussen je bak en contactslot. Die zorgt er voor dat je alleen in de P stand de sleutel kan starten. Dat is een mechanische verbinding en ik kan me voorstellen dat die na lang stilstaan vast zit ergens waardoor je hem moeilijk uit de p krijgt. Ik had een keer na reparatie dat de garage die kabel niet vast had gemaakt waardoor ik niet kon starten omdat het slot niet vrijgegeven werd.
Volvo-XC-70
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 16.04.2021 - 20:55

Dank je Woekie, het is inderdaad al opgelost en helemaal uit zijn eigen . Ik denk zelf dat het een relais is wat is blijven hangen . De auto had 6 maanden stil gestaan en ik denk dat er wat contacten gecorrodeerd waren waardoor het relais niet goed werkte. We gaan het komend voorjaar weer zien en ontdekken want dan heeft de auto 7 maanden stil gestaan.
Plaats reactie

Terug naar “XC70 t/m MY2007”