Was eigenlijk niet de bedoeling (deel II)
Geplaatst: 15.05.2021 - 16:24
Deel I (viewtopic.php?f=3&t=87153)
Gelukkig dus eerder als verwacht, woensdag opgehaald en nu 500km gereden
V60 T8 R-design Crystal White Pearl met Polestar Engineered Optimisation
Driver Assist Pack
Lounge Pack
Protection Pack
Winter Pack
Interieur:
Sportzetels Slate Grey Nappa leder/Open Grid textiel (RGAR)
360° Park Assist Camera met bovenaanzicht
Headup display incl Distance Allert
Harman Kardon audio
Panoramisch schuifdak
Verwarmbare voorzetels, ruitenssproeiers en stuurwiel
Electrische bediende kindersloten achteraan
Vergrendelbaar dashboard kastje
Bovenzijde dashboard bekleed met Lederlook
Exterieur:
Lichtmetalen velgen 19'
Exterior Styling Kit R-Design
Donkergetinte achterruiten
Semi-elektrisch inklapbare trekhaak
Beschermlijst achterbumper RVS
Opmerkingen nu na 500Km:
Voor:
- Rijdt erg dynamisch. Dynamic cruise control is wel genot met files maar eigenlijk over het algemeen goede ervaring. Pilot assist nog niet geprobeerd.
- Fijn stuurwiel en de stoelen zitten erg goed, ook na ritten van 1,5uur.
- Geluidinstallatie klinkt mooi en zuiver. Niks mis mee dus.
- Genoeg vermogen, vertrekt erg goed met de voet vol op het pedaal, soms wel even oppassen. Wel doen als je wat ruimte hebt (zie tegen)
- Geen trillingen of wat dan ook bij geen enkele snelheid. Blijf mooi rechtuit, ook bij vol gas.
- Achteruit camera is zuiver beeld. 360° is leuk maar heb ik nog niet gebruikt en vraag me af hoe zinvol het is tot nu toe. Ik spiegel nog hoofdzakelijk.
- Erg stil van binnen, bij lage snelheid maar ook bij 130km/hr.
- Lane assist werkt ook prima. Ondanks dat ik het in het begin irritant vond, nu ben ik wel over moet ik zeggen.
- De elektromotor met benzine motor werken (bijna) naadloos samen.
Tegen:
- Keyless entry. Ja wat het zegt "Entry". Met mijn Laguna gaat deze ook op slot als ik 5m van mijn auto vandaag ben om naar binnen te gaan met een klein toetertje en inklappende spiegels. Vindt ik wel een misser van Volvo. Als je dit gewend bent maak je je nooit druk over een gesloten auto. Je bent altijd getriggerd dat de auto op slot zit. Misschien dat ik iets mis in de opties...
- Bij vol accelereren en direct gas loslaten, voel je dat deze nog even en seconden doordrukt. Dus met dit vermogen moet je hier erg mee opletten bij volle acceleratie.
- Stuurslag had voor mij wat directer gemogen. Komt misschien omdat ik met mijn Laguna 4 wiel sturing heb. Dus bij 45draden bochten moet ik een veel grotere omwenteling van het stuur maken, om nog maar te
zwijgen bij een 240gr bocht, dit verschil is erg groot.
Voor de rest een auto naar mijn verwachten en erg positief tot nu toe. Insteek was ook een comfortabele auto met een fijn interieur, goede stoelen en ook de mogelijkheid van enige performance.
Gelukkig dus eerder als verwacht, woensdag opgehaald en nu 500km gereden
V60 T8 R-design Crystal White Pearl met Polestar Engineered Optimisation
Driver Assist Pack
Lounge Pack
Protection Pack
Winter Pack
Interieur:
Sportzetels Slate Grey Nappa leder/Open Grid textiel (RGAR)
360° Park Assist Camera met bovenaanzicht
Headup display incl Distance Allert
Harman Kardon audio
Panoramisch schuifdak
Verwarmbare voorzetels, ruitenssproeiers en stuurwiel
Electrische bediende kindersloten achteraan
Vergrendelbaar dashboard kastje
Bovenzijde dashboard bekleed met Lederlook
Exterieur:
Lichtmetalen velgen 19'
Exterior Styling Kit R-Design
Donkergetinte achterruiten
Semi-elektrisch inklapbare trekhaak
Beschermlijst achterbumper RVS
Opmerkingen nu na 500Km:
Voor:
- Rijdt erg dynamisch. Dynamic cruise control is wel genot met files maar eigenlijk over het algemeen goede ervaring. Pilot assist nog niet geprobeerd.
- Fijn stuurwiel en de stoelen zitten erg goed, ook na ritten van 1,5uur.
- Geluidinstallatie klinkt mooi en zuiver. Niks mis mee dus.
- Genoeg vermogen, vertrekt erg goed met de voet vol op het pedaal, soms wel even oppassen. Wel doen als je wat ruimte hebt (zie tegen)
- Geen trillingen of wat dan ook bij geen enkele snelheid. Blijf mooi rechtuit, ook bij vol gas.
- Achteruit camera is zuiver beeld. 360° is leuk maar heb ik nog niet gebruikt en vraag me af hoe zinvol het is tot nu toe. Ik spiegel nog hoofdzakelijk.
- Erg stil van binnen, bij lage snelheid maar ook bij 130km/hr.
- Lane assist werkt ook prima. Ondanks dat ik het in het begin irritant vond, nu ben ik wel over moet ik zeggen.
- De elektromotor met benzine motor werken (bijna) naadloos samen.
Tegen:
- Keyless entry. Ja wat het zegt "Entry". Met mijn Laguna gaat deze ook op slot als ik 5m van mijn auto vandaag ben om naar binnen te gaan met een klein toetertje en inklappende spiegels. Vindt ik wel een misser van Volvo. Als je dit gewend bent maak je je nooit druk over een gesloten auto. Je bent altijd getriggerd dat de auto op slot zit. Misschien dat ik iets mis in de opties...
- Bij vol accelereren en direct gas loslaten, voel je dat deze nog even en seconden doordrukt. Dus met dit vermogen moet je hier erg mee opletten bij volle acceleratie.
- Stuurslag had voor mij wat directer gemogen. Komt misschien omdat ik met mijn Laguna 4 wiel sturing heb. Dus bij 45draden bochten moet ik een veel grotere omwenteling van het stuur maken, om nog maar te
zwijgen bij een 240gr bocht, dit verschil is erg groot.
Voor de rest een auto naar mijn verwachten en erg positief tot nu toe. Insteek was ook een comfortabele auto met een fijn interieur, goede stoelen en ook de mogelijkheid van enige performance.