Geartronic flush, herken mijn V60 niet meer terug!

Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

BlackcurrantV70 schreef: 22.08.2021 - 08:35 Mijn emails aan GS zijn altijd netjes en beleefd ook nu nog.
GS heeft wel bevestigd dat hij Kroon olie gebruikt heeft en dat dit nooit problemen oplevert.

De enige tegemoetkoming die hij voorstelde was om de bak nog een keer te flushen maar omdat ik het vertrouwen verloren had, heb ik het bij de dealer laten doen.
Ik heb GS een copy van de factuur van de flush bij de dealer gestuurd maar geen reactie.

Als hij eerst bereid was om een 2e flush gratis te doen had ik tenminste een compensatie ter waarde van de olie verwacht, niet dus.
Ik zou eerst GS de kans gegeven hebben om naar het probleem te kijken en zijn beoordeling afgewacht hebben. Ik kan me wel voorstellen dat hij niet zonder overleg iets gaat compenseren als je hem niet de mogelijkheid geeft om een oplossing te vinden of hem voorgesteld hebt om bij een ander te laten flushen. Nu ben je een rekening van een Volvo-dealer rijker en eigenlijk niets opgeschoten.
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8104
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Ferrari, de olie die GS gebruikt had zag er na 6000km zo beroerd uit en stonk verbrand, er werd mij sterk aanbevolen de auto zo weinig mogelijk te gebruiken en zeker geen lange ritten of snelweg, dit samen met de verklaring dat er verkeerde olie gebruikt was heeft mij doen besluiten om niet terug helemaal naar Uden te rijden.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
ge1272-2
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 31.01.2022 - 14:47

Hallo misschien een beetje late reactie van mijn kant, maar wellicht toch nog een bruikbare tip.
Na het flushen van mijn S80 kreeg ik na 3 a 4 weken ook die harde klappen bij het schakelen van de automaat. Bij mij was de oplossing die ik van een Volvo monteur had gehoord het volgende:
1 trek op bv in zijn 4 tot 3.500 toeren en schakel zonder je voet van het gaspedaal te halen terug naar 3
2 het toerental zal behoorlijk oplopen en schakel daarna op zonder je voet van het gaspedaal te halen naar de 4de versnelling
3 doe deze aktie een keer of 5 achter elkaar zonder de stand van het gaspedaal te veranderen.
Ben nu iets meer dan een jaar verder en geen harde klappen meer meegemaakt
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8104
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

ge1272-2 schreef: 06.03.2023 - 08:44 Hallo misschien een beetje late reactie van mijn kant, maar wellicht toch nog een bruikbare tip.
Na het flushen van mijn S80 kreeg ik na 3 a 4 weken ook die harde klappen bij het schakelen van de automaat. Bij mij was de oplossing die ik van een Volvo monteur had gehoord het volgende:
1 trek op bv in zijn 4 tot 3.500 toeren en schakel zonder je voet van het gaspedaal te halen terug naar 3
2 het toerental zal behoorlijk oplopen en schakel daarna op zonder je voet van het gaspedaal te halen naar de 4de versnelling
3 doe deze aktie een keer of 5 achter elkaar zonder de stand van het gaspedaal te veranderen.
Ben nu iets meer dan een jaar verder en geen harde klappen meer meegemaakt
De olie was na de flush in Uden na 6000km bruin en rook verbrand, dat los je niet op met wat hoge toeren te gaan maken….
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”