voorstellen rfs88 met XC60 D3 2012
Geplaatst: 20.05.2021 - 13:44
Hallo allemaal,
Bij deze wil ik mij even voorstellen, mijn naam is Ruben, 32 jaar oud en woonachtig in het smalste stukje Nederland op de grens van midden/zuid limburg. Zoals de meeste hier helemaal auto gek wat er sinds kleins af in is gegoten met een vader als automonteur. Voordat ik goed kon lezen probeerde ik pap al te helpen door de aanhaalmomenten van de de koppakingen op te lezen als papa weer eens een koppaking moest vernieuwen voor een kennis/vriend. Geregeld beunde pap wat bij en ik stond er altijd bij, reuze interessant. Vaak struinde ik in het gooi de duurdere wijken langs om speciale auto's te spotten zoals RS2's, Alpina's, M's, 911 Turbo's en al het andere exotische goed...de welgestelde wijken van Bussum en Naarden stonder er vol mee uiteraard. Dit zal velen van jullie natuurlijk niet vreemd zijn....
Maargoed, tijdens mijn studenten tijd heb ik in het verleden af en toe wat handel/export gedaan waardoor ik auto's veel verschillende auto's heb gereden en uitgeprobeerd (veelal duits spul aangezien dat goed verkocht werd naar oost europa). Qua eigen wagenpark heb ik ook een flinke lijst, de meeste zijn een paar maanden in bezit geweest (voorbeeld: Golf 2 GTI 8v 1990, Passat 1977, MB W123 220D, MB W124 300D, VW Golf 3 TDI, VW Golf 4 TDI, VW Passat 1.9 TDI 2000 etc etc). De Volvo's die ik in bezit heb gehad: V70 2000 classic 2.4 140 handbak met LPI / V70 2001 2.4 aut. LPI / S60 2001 2.4 aut. LPI / S60 2002 2.4 aut. LPI. Allen waren dit Vialle LPG wagens met +- 350dkm , een paar maanden in bezit.
Op een gegeven moment ben ik auto's wat 'langer' gaan rijden: Audi A4 B6 2002 1.9 TDI AWX met chip (topper), Audi A4 B7 2005 1.9 TDI, Audi A4 B7 2007 S-Line 2.0 TDI 170 pk (bloedmooi maar verschikkelijk veel technische problemen mee gehad zoals: lekkende cil kop / turbo / oliempomp) -> dus binnen 1 jaar weggedaan met een lege portomenee en geheel gefrusteerd!
De volgende moest een uiterst betrouwbare diesel zijn voor de 60dkm per jaar, veel bagage ruimte en veilig ivm 2 kids.Door al het gezeik met de laatste 2.0 TDI wou ik geen Audi meer.
Ik keek al jaren stiekem naar de BMW 5 serie E61, per toeval stuitte ik op een E61 2007 520D LCI (facelift) met de oude M47 2.0D 163 pk. Deze BMW heeft mij van 140.000km veilig van A naar B gebracht (gekocht op 300dkm - verkocht op 440dkm). Buiten de normale slijtage niks raar gehad, altijd starten en lopen. Uiteraard al het onderhoud zelf gedaan en daarnaast ook wat geretrofit (Logic 7 speaker met verstekers erin gezet, stoelverwarming ingebouwd, sport interieur, coding etc) - voor de kenners in het bezit van ISTA Rheingold/ NCS expert. De BMW verkocht in 11.2019 omdat euro 4 diesels steeds meer in het gedrang kwamen en er steeds meer slijtage reparaties aankwamen.
Wat koop je na een BMW 5 serie waar je super tevreden over was? Je raad het nooit... als 'tussenauto' heb ik in Oct. 2019 een Renault Megane 1.6 phase 2 2007 gekocht met een 1.6 K4M uiteraard met LPG. Spotgoedkoop rijden, motorisch erg betrouwbaar maar qua comfort en veiligheid een ramp. Wel veel opties zoals pano dak , xenon, keyless entry. Tot 80kmh nog wel te doen, maar daarna super luidruchtig. LPG tanken kan ik belgie voor 30ct met een verbruik van 9L/100km, dus pakweg 3 euro per 100km. Gekocht bij 270.000km van de 2e eigenaar, momenteel 312.000km.
Ik ben al maanden op zoek naar een vervanger met een voorkeur voor BMW/AUDI, voorkeur diesel (budget 5000-9500 euro). Na een lange zoektocht en verscheidene ritten in NL veel Audi's en BMW's gezien (altijd particulier). Helaas telkens net niet....altijd was er wel mis (rare geluiden, schades, boekes/rekeningen missend, of de prijs niet realistisch). Elke dag verversen van auto sites en veel zoekfilters, geen succes!
Tot ik vorige jaar in October bij toeval een V70 2012 had zien staan bij een particulier. Ik zocht geen V70 maar zag hem toevallig in de buurt staan, na veel mail contact toch maar even gaan kijken. Uiteindelijk tot een goede deal gekomen en de V70 gekocht!
V70 2.0D D3 163 pk 2012 - uiteraard de 5 pitter - Limited & Luxury line dus veel fijne opties.
278.500 km onderhouden bij Volvo Kallen & Volvo Svala dealer. Tijdens de vakantie kreeg ik helaas koelvloeistofverlies, het vertrouwen was helemaal weg. Aangezien ik 4 uur in een file had gestaan met de auto was de krans op vervolgschades (gescheurd blok) vrij groot, dit schijnt een gekend probleem te zijn bij de 2012 D3 waarvoor zelfs een coulance regeling van toepassing was.
Met moeite heb ik besloten dat ik de V70 ging verkopen omdat ik helemaal geen zin had in de kans op een ruilblok. Zo gezegd zo gedaan, V70 verkocht en Megane uite schorsing gehaald.
De zoektocht ging weer beginnen.... van BMW F31, F11, VW Sharan, Audi A6 2013 tot Passat B8 .... geen steigerende eland meer op de lijst.
Telleurgesteld van de onhandige binnenruimte mijn zoekcritiria wat verlegd, mijn vrouw was ondertussen zwanger van de 3e. We hebben nog een zoontje van 7j en dochter van 4j, er moeten dus 3 kids op de achterbank passen. Sleutelwoord -> geintegreerde zitverhogers!
En ja hoor, de steigerende ELAND kwam weer in zicht ondanks het verloren vertrouwen in de 5 cilinders van Volvo.
Weer een V70p3 ? Of toch de zo graag gewenste SUV ivm hoge instap, de XC60 kwam duidelijk in beeld ondanks de binnenruimte (breedte achterbank) die op papier minder is als A6 2013 / Passat B8. Het blijkt dat de achterbank van de XC60 veel praktischer is als de genoemde 'dikke' stationwagens... voor de oudste kids zijn er nu geen separate kinderstoelen/zitverhogers meer nodig wat erg veel ruimte scheeld.
Het is geworden: Volvo XC60 Momentum D3/D4 2012 163pk met handbak! Afkomstig van de 2e eigenaar 2014-2021 en compleet Volvo dealer Rutten Venlo onderhouden (20 pagina's onderhouds historie erbij). Geen speciale opties maar wel xenon en stoelverwarming. KM stand is vrij hoog en er staat een hoop onderhoud op de to-do list, maar dat is ingecalculeerd.
To do:
- Distributie wissel compleet
- Koppeling/vliegwiel wissel
- Olie & filters
- andere preventief onderhoud D3/D4 blok -> suggesties?
- ramen tinten (hoeveel %?)
- VIDA uitlezen (gelukkig beschik ik over kabel & soft)
Nice to have
-- chip tuning tot 185pk ?! ik heb een donkerbruin vermoeden dat hij al gechipped is, hangt erg gretig aan het gas...
- 18 inch zomerset (aangeschaft!)
Ik denk dat ik hem volgende week opengooi, vermoedelijk haal ik heel het blok eruit omdat ik aan beiden kanten moet werken.
Voor de koppeling moet ik anders het complete subframe eronder laten zakken, ik zal een aparte post maken met wat vragen.
groetjes!
Bij deze wil ik mij even voorstellen, mijn naam is Ruben, 32 jaar oud en woonachtig in het smalste stukje Nederland op de grens van midden/zuid limburg. Zoals de meeste hier helemaal auto gek wat er sinds kleins af in is gegoten met een vader als automonteur. Voordat ik goed kon lezen probeerde ik pap al te helpen door de aanhaalmomenten van de de koppakingen op te lezen als papa weer eens een koppaking moest vernieuwen voor een kennis/vriend. Geregeld beunde pap wat bij en ik stond er altijd bij, reuze interessant. Vaak struinde ik in het gooi de duurdere wijken langs om speciale auto's te spotten zoals RS2's, Alpina's, M's, 911 Turbo's en al het andere exotische goed...de welgestelde wijken van Bussum en Naarden stonder er vol mee uiteraard. Dit zal velen van jullie natuurlijk niet vreemd zijn....
Maargoed, tijdens mijn studenten tijd heb ik in het verleden af en toe wat handel/export gedaan waardoor ik auto's veel verschillende auto's heb gereden en uitgeprobeerd (veelal duits spul aangezien dat goed verkocht werd naar oost europa). Qua eigen wagenpark heb ik ook een flinke lijst, de meeste zijn een paar maanden in bezit geweest (voorbeeld: Golf 2 GTI 8v 1990, Passat 1977, MB W123 220D, MB W124 300D, VW Golf 3 TDI, VW Golf 4 TDI, VW Passat 1.9 TDI 2000 etc etc). De Volvo's die ik in bezit heb gehad: V70 2000 classic 2.4 140 handbak met LPI / V70 2001 2.4 aut. LPI / S60 2001 2.4 aut. LPI / S60 2002 2.4 aut. LPI. Allen waren dit Vialle LPG wagens met +- 350dkm , een paar maanden in bezit.
Op een gegeven moment ben ik auto's wat 'langer' gaan rijden: Audi A4 B6 2002 1.9 TDI AWX met chip (topper), Audi A4 B7 2005 1.9 TDI, Audi A4 B7 2007 S-Line 2.0 TDI 170 pk (bloedmooi maar verschikkelijk veel technische problemen mee gehad zoals: lekkende cil kop / turbo / oliempomp) -> dus binnen 1 jaar weggedaan met een lege portomenee en geheel gefrusteerd!
De volgende moest een uiterst betrouwbare diesel zijn voor de 60dkm per jaar, veel bagage ruimte en veilig ivm 2 kids.Door al het gezeik met de laatste 2.0 TDI wou ik geen Audi meer.
Ik keek al jaren stiekem naar de BMW 5 serie E61, per toeval stuitte ik op een E61 2007 520D LCI (facelift) met de oude M47 2.0D 163 pk. Deze BMW heeft mij van 140.000km veilig van A naar B gebracht (gekocht op 300dkm - verkocht op 440dkm). Buiten de normale slijtage niks raar gehad, altijd starten en lopen. Uiteraard al het onderhoud zelf gedaan en daarnaast ook wat geretrofit (Logic 7 speaker met verstekers erin gezet, stoelverwarming ingebouwd, sport interieur, coding etc) - voor de kenners in het bezit van ISTA Rheingold/ NCS expert. De BMW verkocht in 11.2019 omdat euro 4 diesels steeds meer in het gedrang kwamen en er steeds meer slijtage reparaties aankwamen.
Wat koop je na een BMW 5 serie waar je super tevreden over was? Je raad het nooit... als 'tussenauto' heb ik in Oct. 2019 een Renault Megane 1.6 phase 2 2007 gekocht met een 1.6 K4M uiteraard met LPG. Spotgoedkoop rijden, motorisch erg betrouwbaar maar qua comfort en veiligheid een ramp. Wel veel opties zoals pano dak , xenon, keyless entry. Tot 80kmh nog wel te doen, maar daarna super luidruchtig. LPG tanken kan ik belgie voor 30ct met een verbruik van 9L/100km, dus pakweg 3 euro per 100km. Gekocht bij 270.000km van de 2e eigenaar, momenteel 312.000km.
Ik ben al maanden op zoek naar een vervanger met een voorkeur voor BMW/AUDI, voorkeur diesel (budget 5000-9500 euro). Na een lange zoektocht en verscheidene ritten in NL veel Audi's en BMW's gezien (altijd particulier). Helaas telkens net niet....altijd was er wel mis (rare geluiden, schades, boekes/rekeningen missend, of de prijs niet realistisch). Elke dag verversen van auto sites en veel zoekfilters, geen succes!
Tot ik vorige jaar in October bij toeval een V70 2012 had zien staan bij een particulier. Ik zocht geen V70 maar zag hem toevallig in de buurt staan, na veel mail contact toch maar even gaan kijken. Uiteindelijk tot een goede deal gekomen en de V70 gekocht!
V70 2.0D D3 163 pk 2012 - uiteraard de 5 pitter - Limited & Luxury line dus veel fijne opties.
278.500 km onderhouden bij Volvo Kallen & Volvo Svala dealer. Tijdens de vakantie kreeg ik helaas koelvloeistofverlies, het vertrouwen was helemaal weg. Aangezien ik 4 uur in een file had gestaan met de auto was de krans op vervolgschades (gescheurd blok) vrij groot, dit schijnt een gekend probleem te zijn bij de 2012 D3 waarvoor zelfs een coulance regeling van toepassing was.
Met moeite heb ik besloten dat ik de V70 ging verkopen omdat ik helemaal geen zin had in de kans op een ruilblok. Zo gezegd zo gedaan, V70 verkocht en Megane uite schorsing gehaald.
De zoektocht ging weer beginnen.... van BMW F31, F11, VW Sharan, Audi A6 2013 tot Passat B8 .... geen steigerende eland meer op de lijst.
Telleurgesteld van de onhandige binnenruimte mijn zoekcritiria wat verlegd, mijn vrouw was ondertussen zwanger van de 3e. We hebben nog een zoontje van 7j en dochter van 4j, er moeten dus 3 kids op de achterbank passen. Sleutelwoord -> geintegreerde zitverhogers!
En ja hoor, de steigerende ELAND kwam weer in zicht ondanks het verloren vertrouwen in de 5 cilinders van Volvo.
Weer een V70p3 ? Of toch de zo graag gewenste SUV ivm hoge instap, de XC60 kwam duidelijk in beeld ondanks de binnenruimte (breedte achterbank) die op papier minder is als A6 2013 / Passat B8. Het blijkt dat de achterbank van de XC60 veel praktischer is als de genoemde 'dikke' stationwagens... voor de oudste kids zijn er nu geen separate kinderstoelen/zitverhogers meer nodig wat erg veel ruimte scheeld.
Het is geworden: Volvo XC60 Momentum D3/D4 2012 163pk met handbak! Afkomstig van de 2e eigenaar 2014-2021 en compleet Volvo dealer Rutten Venlo onderhouden (20 pagina's onderhouds historie erbij). Geen speciale opties maar wel xenon en stoelverwarming. KM stand is vrij hoog en er staat een hoop onderhoud op de to-do list, maar dat is ingecalculeerd.
To do:
- Distributie wissel compleet
- Koppeling/vliegwiel wissel
- Olie & filters
- andere preventief onderhoud D3/D4 blok -> suggesties?
- ramen tinten (hoeveel %?)
- VIDA uitlezen (gelukkig beschik ik over kabel & soft)
Nice to have
-- chip tuning tot 185pk ?! ik heb een donkerbruin vermoeden dat hij al gechipped is, hangt erg gretig aan het gas...
- 18 inch zomerset (aangeschaft!)
Ik denk dat ik hem volgende week opengooi, vermoedelijk haal ik heel het blok eruit omdat ik aan beiden kanten moet werken.
Voor de koppeling moet ik anders het complete subframe eronder laten zakken, ik zal een aparte post maken met wat vragen.
groetjes!