ABS en rembekrachtiging service vereist

Plaats reactie
nielsdv
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 26.05.2021 - 14:28

Hallo allen!

Sinds kort zijn wij trotse bezitters van een Volvo XC70 2.5T.
Enige dagen na aanschaf stak het bekende ABS service vereist probleem zijn kop op en vlak daarna de rembekrachtinging service vereist.
ik heb de auto al even uitgelezen via VIDA met een VCX Nano, zie resultaat:
Afbeelding
Zekering 1 en 2 onder de moterkap en zekering 15 bij de OBD poort heb ik al doorgemeten, deze zijn nog goed. Als ik zo even rondzoek lijkt het mij erop dat of de pomp stuk is, of een kabeltje naar de pomp, of de ABS computer opnieuw gesoldeert moet worden. Is er hier iemand die daar (aan de hand van de gegevens uit vida) iets meer over zou kunnen zeggen?

de overige meldingen in VIDA maak ik mij nu natuurlijk ook een beetje zorgen over, zijn deze nu allemaal veilig te clearen om te kijken wat er vervolgens weer zijn kop opsteekt?
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27072
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Die andere storingen zijn zo spannend niet.
Voornamelijk dingen die een keer voorbij zijn gekomen. De AQS is overigens een standaard ding dat 9 van de 10 keer niet werkt.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
nielsdv
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 26.05.2021 - 14:28

fredhead schreef: 26.05.2021 - 22:56 Die andere storingen zijn zo spannend niet.
Voornamelijk dingen die een keer voorbij zijn gekomen. De AQS is overigens een standaard ding dat 9 van de 10 keer niet werkt.
Ik had inderdaad al even gegoogled.. Kan ik veilig alle storingen eruit clearen om te kijken wat er straks weer tevoorschijn komt?

EDIT: onder het "network" tabje in vida staat de DIM trouwens rood. is hier nog wat ernstigs mee aan de hand?
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27072
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

De DIM weet ik niet, de andere storingen zijn veilig om gewoon te wissen.
Je zou ook nog kunnen kijken wat er terug komt als je alles wist.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
nielsdv
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 26.05.2021 - 14:28

fredhead schreef: 27.05.2021 - 21:32 De DIM weet ik niet, de andere storingen zijn veilig om gewoon te wissen.
Je zou ook nog kunnen kijken wat er terug komt als je alles wist.
Top! bedankt! Ik ga ze morgen even wissen, en dan kijken wat er terugkomt..
De AQS is dus een gebruikelijke, ABS is nogsteeds een beetje een onzekerheid..
Plaats reactie

Terug naar “XC70 t/m MY2007”