Pagina 2 van 2

OnCall app voor P8

Geplaatst: 03.08.2021 - 15:14
door henkchroom
Bij mij gaat de laatste paar weken goed.

OnCall app voor P8

Geplaatst: 03.08.2021 - 18:01
door mga1600
RodeRakker schreef: 03.08.2021 - 14:11 Afgelopen vrijdag een nieuwe XC40 P8 FE Rood (zeggen ze, maar meer Steenrood, en het kentekenbewijs vermeld "Oranje"... ) opgehaald, bij de dealer de app op mijn iPhone 11Pro gekoppeld, maar er bleken veel minder velden en mogelijkheden dan de vorige VOC... en de zijne...
Daarnaast werkte de batterijstatus niet, ook niet na 48 uur en dan wordt geadviseerd de app te verwijderen en opnieuw te installeren... ATTENTIE: DOE DAT NIET!!!
Ik heb dat wel gedaan... en het systeem ging helemaal in de fout: De auto kende mijn iPhone en meldt: "alles in orde", de App echter vraagt om me te koppelen met de auto en aangezien die me 'kende' bleek dat onmogelijk, dus: géen VOC....
Ik heb gisteren uiteindelijk alle instellingen terug moeten zetten naar "Fabrieksinstellingen" en alles, inclusief VOC weer ingesteld en gekoppeld.
Nu staat mijn telefoon 2x in de app, maar het werkt. Alleen updaten van het huidige laadpercentage werkt alleen na uitloggen, app sluiten en weer openen en inloggen.... Volvo geeft - via de dealer- aan dat inderdaad de App niet 'klaars en meld dat een en ander met een volgende update (datum onbekend) geregeld zal gaan worden...

Conclusie: Werkte feilloos in mijn vorige Volvo's, de laatste was een XC60 Diesel, werkt niet in mijn huidige XC40P8... :-(
Het verhaal dat de app nog lang niet af is, is bekend, staat ook op de Volvo site uitgelegd. Hij zal in een paar OTA rondes ge-update worden. Dit jaar komen er nog 4 updates, een paar kleinere en een grote.

OnCall app voor P8

Geplaatst: 04.08.2021 - 09:05
door TonH53
RodeRakker schreef: 03.08.2021 - 14:11 Daarnaast werkte de batterijstatus niet, ook niet na 48 uur en dan wordt geadviseerd de app te verwijderen en opnieuw te installeren... ATTENTIE: DOE DAT NIET!!!
Ik ken het probleem, want het is mij ook overkomen. Blijkbaar moet je de telefoon eerst "afmelden" in de auto, voordat je de app van je telefoon verwijdert.
Mijn dealer adviseerde om even langs te komen, zodat ze de vin (op het dak) konden resetten; dan blijven overige instellingen gehandhaafd (en de telefoon maar 1 keer in de app).