Pagina 1 van 3

V60 T8 R-design of T8 Polestar Engineered?

Geplaatst: 02.06.2021 - 18:33
door Frenzel
Hallo Volvo rijders,
Al heel veel soorten Europese auto’s heb ik gereden maar nog nooit een Volvo in bezit gehad (wel huur auto’s) en nu heb ik mijn zinnen gezet op een V60 omdat het een erg mooi model is.
Nu heb ik mijn twijfels tussen de T8 of de T8 Polestar Engineered.

Dat is omdat ik met een T8 heb proefgereden en naar mijn mening het rem vermogen niet in vergelijk staat met de acceleratie.
Wat mij opviel is bij een normale rem druk de auto niet bijzonder afremt. (Van 160 naar stilstand, of je moet hem echt goed intrappen)
Kan/wil iemand mij iets meer uitleggen over het verschil tussen de remmen van beide modellen.
Is het prijsverschil de stap naar een Polestar Engineered waard?

V60 T8 R-design of T8 Polestar Engineered?

Geplaatst: 02.06.2021 - 18:57
door Arnold
De T8 Polestar Engineered is een speciale uitvoering met brembo schijven en een ander type vering. Ik heb met beide proef gereden. Ik vind de T8 Polestar Engineered te stug geveerd. Smaken verschillen. Ik zou met beiden gaar proef rijden, ook een met luchtvering.


De T8 kun je achteraf ook een Volvo-tuning geven, dat gaat je helpen. Dit heeft ook de naam "Polestar Engineered". Sorry voor de mogelijke verwarring. Even goed doorvragen bij de dealer.

Succes ermee!

V60 T8 R-design of T8 Polestar Engineered?

Geplaatst: 02.06.2021 - 19:56
door diesel01
Maar die Ohlins demper van de polestar engineerd kun je naar eigen smaak toch instellen in de garage?

V60 T8 R-design of T8 Polestar Engineered?

Geplaatst: 02.06.2021 - 21:15
door Aldabra
Ik kan niet vergelijken, rij zelf wel met een T8 (wel met Polestar Engineered Optimization waarvan Arnold spreekt). Ik kwam ook van een ander merk en vond remkracht nogal flauw in begin. Nu niet meer. Denk dat het vooral wennen is dat je wat harder mag doortrappen om tot stilstand te komen. Ik heb er al verschillende keren mee in de bergen gereden en ervaarde nooit dat de remmen tekort schieten. Je moet gewoon durven en wennen om wat meer kracht te zetten. Op deze manier kan je wel gradueler remmen. Heb ooit met een Renault Megane gereden en dat was alles of niks door een te straffe rembekrachtiging. Het geeft je meteen meer bijtkracht, maar dat zegt niets over de uithouding. Nu, de Brembo’s van de PE zullen ongetwijfeld van een nog betere huize zijn. Het prijsverschil is navenant tussen de T8 en T8 PE. Als dat geen beslissingsfactor is voor jou, zal een T8 PE nog completer zijn als rijdersauto.

Om even terug te komen op de Ohlins die instelbaar zijn, dat zal handig zijn om die demping te vinden die voor jou persoonlijk de beste is. Ik denk dat er weinigen zijn die naargelang de rit met een andere instelling gaan rijden. Dat is manueel als ik me niet vergis. Dus je stelt 1 keer in en nadien kom je er niet vaak meer aan, volgens mij. Maar PE eigenaars zullen dat beter kunnen bevestigen of ontkennen. Benieuwd wat het wordt. Gr

V60 T8 R-design of T8 Polestar Engineered?

Geplaatst: 03.06.2021 - 00:28
door Frenzel
Bedankt voor jullie reacties,
Wat ik van de dealer begreep is dat de Öhlins ook zelf in te stellen zijn door eenvoudigweg aan de knoppen onder de motorkap te draaien. Ik ga er vanuit dat als je eenmaal je setting gevonden hebt dit niet snel meer zal aanpassen.
Welke uitvoering heeft dan ‘“lucht vering”?
Als ik de schijven bekijk van de PE ziet er naar uit dat dit keramische schijven zijn, gevoelige producten die snel beschadigd zijn.

Ja en inderdaad kan je achteraf de Polestar modus laten uitvoeren op een T8 maar of dat nu de juiste weg is?? Qua kosten natuurlijk wat aantrekkelijker.

Zijn er verder nog (opmerkelijke) verschillen in beide uitvoeringen?

V60 T8 R-design of T8 Polestar Engineered?

Geplaatst: 03.06.2021 - 07:09
door Jelmer de Jong
Die PE variant heeft gewoon stalen schijfjes, geen paniek over 10k voor een nieuw setje remmen.

V60 T8 R-design of T8 Polestar Engineered?

Geplaatst: 03.06.2021 - 07:47
door OGA244
Met 'n top van 180 ook meer dan voldoende

V60 T8 R-design of T8 Polestar Engineered?

Geplaatst: 03.06.2021 - 08:26
door diesel01
OGA244 schreef: 03.06.2021 - 07:47 Met 'n top van 180 ook meer dan voldoende
😁😁
Het ding helemaal aangepast, speciale remmerij er onder, kortaan 400pk, onder de 5sec naar de 100.
Bij 184 tijdens het accelereren ineens met de neus tegen het stuur en dan komt die Fabia die jij net hebt vermorzeld tijdens de sprint voorbij.

V60 T8 R-design of T8 Polestar Engineered?

Geplaatst: 03.06.2021 - 08:57
door NielsPHEV
Arnold schreef: 02.06.2021 - 18:57 Ik vind de T8 Polestar Engineered te stug geveerd. Smaken verschillen. Ik zou met beiden gaar proef rijden, ook een met luchtvering.

Succes ermee!
Een V60 met luchtvering zijn die er inmiddels, zou me verbazen maar lijkt me wel fijn trouwens

V60 T8 R-design of T8 Polestar Engineered?

Geplaatst: 04.06.2021 - 12:01
door Frenzel
diesel01 schreef: 03.06.2021 - 08:26
OGA244 schreef: 03.06.2021 - 07:47 Met 'n top van 180 ook meer dan voldoende
😁😁
Het ding helemaal aangepast, speciale remmerij er onder, kortaan 400pk, onder de 5sec naar de 100.
Bij 184 tijdens het accelereren ineens met de neus tegen het stuur en dan komt die Fabia die jij net hebt vermorzeld tijdens de sprint voorbij.
🤪🤣🤪

V60 T8 R-design of T8 Polestar Engineered?

Geplaatst: 06.06.2021 - 15:03
door Frenzel
Morgenochtend ga ik een proefrit maken met een S60 T8 Polestar Engineered. Helaas een S ipv een V, maar zo kan ik in ieder geval even ervaren of er een wezenlijk verschil zit. Ben benieuwd......😬😎

V60 T8 R-design of T8 Polestar Engineered?

Geplaatst: 06.06.2021 - 20:55
door Arnold
Frenzel schreef: 06.06.2021 - 15:03 Morgenochtend ga ik een proefrit maken met een S60 T8 Polestar Engineered. Helaas een S ipv een V, maar zo kan ik in ieder geval even ervaren of er een wezenlijk verschil zit. Ben benieuwd......😬😎
Ga tijdens de proefrit ook wat minder goede wegen testen, want de vering is echt anders zelfs bij de meest soepele instelling viel het mij niet mee.
Succes en geniet er van.

V60 T8 R-design of T8 Polestar Engineered?

Geplaatst: 07.06.2021 - 15:04
door Frenzel
Vanochtend was het dus zo ver. Zonnetje schijnt, auto mooi gepoetst, groene platen erop, dak open en mijn meissie ernaast en gaan met die banaan.
Lekker ritje gehad in ons heuvelachtig (lees lekker bochtenwerk) Limburgs landschap.
Direct voelbaar is een veel stuggere auto en een sneller reagerende gaspedaal. Manmanman wat is dat een beest 😁 heerlijk.....

Achteraf bleek de instelling ook nog op de meest soepele stand te staan. Maar goed, dat is voor nu niet zo spannend omdat ik al direct een verschil merk. Daar kun je mee aan de gang als je de auto een tijdje rijd zodat je veel beter ervaart wat de persoonlijke instelling is en blijft.

Blijft voor mij de vraag nog altijd, welke uitvoering T8 of PE en vindt ik het die meerprijs waard.
Daarbij komt ook nog de kleur, in PE een beperktere keuze. Voorkeur gaat uit naar zwart, maar is een base kleur die waarschijnlijk een verzegeling nodig heeft. Zilver metallic is niet slecht, maar is ook niet dat ik zeg wauw.
De komende paar dagen toch eens wat naast elkaar gaan zetten 🤪
0C7CE886-9922-433E-89B8-03A27000508B.jpeg

V60 T8 R-design of T8 Polestar Engineered?

Geplaatst: 07.06.2021 - 21:48
door RZA
Veel gaver dan die P* wordt het niet, ik zou het wel weten...

V60 T8 R-design of T8 Polestar Engineered?

Geplaatst: 07.06.2021 - 23:02
door diesel01
Idd, als de muntjes geen rol speelt..maar dan wel graag een MY20😬

V60 T8 R-design of T8 Polestar Engineered?

Geplaatst: 08.06.2021 - 10:58
door Frenzel
In die twee jaar fabrieksgarantie mag je begrenzing er niet uit laten halen, dan bevalt de garantie nl. 😬
Doet in mijn geval niets af aan de keuze die ik ga maken, want beide zullen in gaan houden bij 184 km/h.
Dat wordt dus gassen tegen een andere op de autobanden en bij de eerste afrit er weer vanaf 🤣🤣🤣

V60 T8 R-design of T8 Polestar Engineered?

Geplaatst: 08.06.2021 - 11:22
door diesel01
BMW doet nog niet aan begrenzing onder de 200km/u maar dat is wellicht wat hardcore. :lol:
https://www.financialleaseforyou.nl/det ... /767143057
Volvo en remmen, het is door de jaren wel beter geworden, mijn S60 remde beter dan alle Volvo's die ik daarna gehad heb met uitzondering van de huidige V90.
Maar dat is niet zonder slag of stoot gegaan, bij 24.000km kromme remschijven en verglaasde remblokken wat wellicht nog een erfenis was uit zijn eerste 1.5 jaar in Dld.
rondom nieuwe schijven en blokken die na 30.000km weer verglaasd waren na een paar keer Dld.
Daarna ben ik over gegaan op Brembo remblokken en die bevallen goed, direct goed vertraging en weinig slijtage.

V60 T8 R-design of T8 Polestar Engineered?

Geplaatst: 11.06.2021 - 12:25
door RoaldH
Frenzel schreef: 08.06.2021 - 10:58 In die twee jaar fabrieksgarantie mag je begrenzing er niet uit laten halen, dan bevalt de garantie nl. 😬
Doet in mijn geval niets af aan de keuze die ik ga maken, want beide zullen in gaan houden bij 184 km/h.
Dat wordt dus gassen tegen een andere op de autobanden en bij de eerste afrit er weer vanaf 🤣🤣🤣
Je zou wel je garantie behouden als je de Heico route gaat behandelen om de begrenzer eraf te laten halen.

V60 T8 R-design of T8 Polestar Engineered?

Geplaatst: 17.06.2021 - 16:11
door MoniqueVos
De T8 polestar engineered heeft inderdaad een luxe SUV uitstraling, maar ik vind dat ze wat meer aandacht moesten besteden aan die elektromotor en lithium-ionbatterij. Je krijgt er 30 km elektrisch rijden uit, voordat de gasgevoede motor overneemt. Als je naar acceleratie kijkt zijn de BMW X3 M en Mercedes-AMG GLC63 een seconde sneller. Beide komen zeer dichtbij de basisprijs van de Polestar.

V60 T8 R-design of T8 Polestar Engineered?

Geplaatst: 13.08.2021 - 10:29
door Jordyvane
En is de kogel al door de kerk? ;)

Ik rij zelf met een S60 PE, en het is een geweldig apparaat. Door de accu's en de extra motoren is het gewicht wel een factor ten opzichte van de concurrentie, maar toch is 95% van de uitdagers bij het stoplicht te traag.

Het verstellen van de Ohlins doe ik zelf wel regelmatig. Voor dan wel, want achter kom je er niet makkelijk bij helaas. Laatst nog voor een evenement naar polen geweest, en vooraf de instelling op strakst gezet voor de autobahn, en dan is het echt een superstrakke beleving. In polen ook wat mild offroad werk en zandpaden, vering helemaal los en ging perfect. In NL zijn de wegen dusdanig dat hij redelijk strak kan blijven staan en lange snelwegbochten een spektakel kunnen worden... Ik ben echter veel voor werk in Parijs, en daar door de stad is de strakke stand niet te doen. Dan hobbelt t enorm! Dus ff motorkap open, paar slagen geven aan de vering, en t is opgelost. Wat mij betreft een topsysteem! Alleen jammer dat achter dus moeilijker bereikbaar is. Verder kan ik gewoon op de accu (en met een fluwelen voet dan wel) ruim 45 KM uit de accu halen met een opgeladen geheel. Vanuit hoofddorp geraak ik voorbij Utrecht op de batterij, dus helemaal niet slecht in mijn optiek. Het is echt zo'n fijne stuurauto! Ben benieuwd welke keuze gemaakt is...