Audi met ambitie

Hier post je alles wat wel met auto's maar niets met Volvo te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40460
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Audi stopt al in 2026 met het aanbieden van een benzine- of dieselmotor in nieuwe modellen.
Ook wil het Duitse merk dan ook geen hybride-varianten meer lanceren

Dat heeft CEO Mark Duesmann volgens Duitse media verklaard. Audi blijft dan overigens nog wel een paar jaar auto’s met een verbrandingsmotor verkopen omdat niet overal in de wereld EV’s voldoende ingeburgerd zullen zijn.

Duesmann zou zijn plannen al met het managementteam en de ondernemingsraad van Audi hebben gedeeld. Ook zijn die doorgesproken met CEO Herbert Diess van de Volkswagen Groep, zoals bekend een fervent voorstander van elektrische auto’s. Desalniettemin wil het bedrijf de berichten nog niet bevestigen.

Audi heeft vanaf dit jaar vijf volledig-elektrische modellen in de aanbieding. Daar moeten er de komende tijd echter nog een reeks bijkomen. Die modellen worden dan gebouwd op basis van het platform voor elektrische auto’s MEB van de Volkswagen Groep.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
liquid_force
6th Gear member
Berichten: 4695
Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
Locatie: Zürich

daarbij moet wel in betracht genomen worden dat Audi ook kijkt naar Brandstofcellen en puur waterstof motoren ...
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Voorlopig zie ik hier heel veel van dit equivalent..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Vapeti
2nd Gear member
Berichten: 181
Lid geworden op: 22.05.2021 - 15:17

Kwatongen beweren dat Audi hiermee het jarenlange uitstootgesjoemel wil rechttrekken :whistle:

Serieus nu, op zich inderdaad een erg ambitieuze melding.
Ik vraag me alleen af of dit er één is die ze kunnen waarmaken of wil Audi eigenlijk zeggen dat als je een dikke RS6 wil kopen, je dit best nu doet...

Enkel full electric binnen vijf jaar zal m.i. toch resulteren in aardig wat omzetverlies.
Zakelijke rijders zullen hier wel in (moeten) meegaan, maar voor particuliere verkoop lijkt dit wel erg snel te gaan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1202
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

Vapeti schreef: 21.06.2021 - 17:51 Zakelijke rijders zullen hier wel in (moeten) meegaan, maar voor particuliere verkoop lijkt dit wel erg snel te gaan.
Kun je dit toelichten? Zakelijke rijders willen liefst geen bijtelling zien. Dus het maakt hun in de meeste gevallen niet uit wat de aandrijving zal zijn. Dat is voor de particulier wel even anders, die betaald zich scheel voor een auto waar nog een hoop onduidelijk is over betrouwbaarheid van o.a. accu's.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Gebruikersavatar
Vapeti
2nd Gear member
Berichten: 181
Lid geworden op: 22.05.2021 - 15:17

Frits V70 schreef: 21.06.2021 - 18:02 Kun je dit toelichten?
Graag, maar ik bedoel exact wat je stelt.

Ik bekijk het met een Belgische bril, maar wat je stelt is ook hier van toepassing. Een zakelijke rijder zal (om zijn wagen nog ietwat te kunnen afschrijven) binnen vijf jaar elektrisch moeten rijden, dus die zal wel (zij het fiscaal gedwongen) moeten volgen. Een particulier zal dit niet zo snel willen doen, omdat, zoals je correct stelt, voor hem/haar de hogere meerprijs geenszins een meerwaarde biedt (buiten een ecologische meerwaarde uiteraard).
Afbeelding
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Frits V70 schreef: 21.06.2021 - 18:02
Vapeti schreef: 21.06.2021 - 17:51 Zakelijke rijders zullen hier wel in (moeten) meegaan, maar voor particuliere verkoop lijkt dit wel erg snel te gaan.
Kun je dit toelichten? Zakelijke rijders willen liefst geen bijtelling zien. Dus het maakt hun in de meeste gevallen niet uit wat de aandrijving zal zijn. Dat is voor de particulier wel even anders, die betaald zich scheel voor een auto waar nog een hoop onduidelijk is over betrouwbaarheid van o.a. accu's.
Dat is precies wat je voorganger bedoelt, zakelijke rijder word gedwongen om ze te leasen en de particulier maakt zijn eigen keuzes.
Ik ben een diesel drammer maar zal vast eens over gaan naar een Hybride, voorlopig zie ik het er bij ons nog niet van komen.
Heb zelfs vorig jaar nog een gewone sportfiets gekocht met 27 versnellingen en trap daar samen met mijn vrouw(kwantum korting)😂in een uurtje terug van St Tropez naar camping met hoogteverschillen.
Zo lang mogelijk uitstellen dat elektrisch.👊
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Daarnaast is het zou dat dan ook het gedrag van om de 2 jaar een nieuwe moet veranderen.
Elke 2 jaar nieuw doet ook wat met de “ecologische voetafdruk”
Hier straks al 3 jaar een 5 jarige diesel die voornamelijk snelweg doet, ongeveer 30k per jaar.
En we zijn hem nog niet zat.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Vapeti
2nd Gear member
Berichten: 181
Lid geworden op: 22.05.2021 - 15:17

diesel01 schreef: 21.06.2021 - 18:24 Elke 2 jaar nieuw doet ook wat met de “ecologische voetafdruk”
Exact, en zeker voor elektriche/hybride wagens. Het ontmantelen/recycleren van de batterijen weegt ecologisch ernstig door...
Afbeelding
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Bram Schot, de vorige CEO, blijkt alweer een jaar weg bij Audi. Dat had ik even gemist.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4757
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

Ik moet zeggen dat de eerste poging van Audi op de BEV-markt mij tot op heden erg goed bevalt. De E-tron is een heerlijk ruime en comfortabele wagen en biedt m.i. meer dan een XC40 P8. Audi is echt wel in een hoog tempo bezig nieuwe modellen te ontwikkelen, dat kan Volvo vooralsnog niet bijbenen. Alhoewel de door Audi uitgesproken ambitie ook weer niet zo heel gek is. Volvo wil immers vanaf 2030 ook geen brandstofauto's meer verkopen!
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leather soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, Diffuser silver, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum powershift, Caspian Blue, off black leather, driver support line, exterior styling pakket, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum geartronic, silver met., premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Edition aut, nautic blue pearl, 17" Tethys
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

Summum schreef: 22.06.2021 - 15:51 Ik moet zeggen dat de eerste poging van Audi op de BEV-markt mij tot op heden erg goed bevalt. De E-tron is een heerlijk ruime en comfortabele wagen en biedt m.i. meer dan een XC40 P8.
Tja, hoe zou dat nou komen? de E-Tron kost een kleine € 80k, dat is "ietsje meer" (€ 20k) dan een XC 40 P8... :whistle:
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5323
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

diesel01 schreef: 21.06.2021 - 17:39Voorlopig zie ik hier heel veel van dit equivalent..
Dit getoonde exemplaar kost € 2,5 ton..... :sick:
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4757
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

Hans Eilander schreef: 04.02.2022 - 20:16
Summum schreef: 22.06.2021 - 15:51 Ik moet zeggen dat de eerste poging van Audi op de BEV-markt mij tot op heden erg goed bevalt. De E-tron is een heerlijk ruime en comfortabele wagen en biedt m.i. meer dan een XC40 P8.
Tja, hoe zou dat nou komen? de E-Tron kost een kleine € 80k, dat is "ietsje meer" (€ 20k) dan een XC 40 P8... :whistle:
Dat is niet helemaal waar. Hij ziet er “duur” uit en veel mensen denken dat hij meer kost, maar de e-tron is er vanaf een ruime €67k. Nog steeds duurder dan een XC40, maar het is ook een aanzienlijk grotere auto uit een hoger segment.
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leather soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, Diffuser silver, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum powershift, Caspian Blue, off black leather, driver support line, exterior styling pakket, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum geartronic, silver met., premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Edition aut, nautic blue pearl, 17" Tethys
Plaats reactie

Terug naar “Off Topic Auto”