Pagina 1 van 1
S60 tunen
Geplaatst: 25.06.2021 - 05:19
door Ralft
Ik heb net een V60 2.0 T3 uit 2016 gekocht en wil m graag chiptunen. Nu hoor ik dat er een verschil is tussen chippen met een soort standaardaanpak of meer op maat voor jouw auto. Valt me ook op dat de pk winst tussen bedrijven vrij groot is. Wie kan me adviseren en heeft een goed adres?
S60 tunen
Geplaatst: 25.06.2021 - 09:57
door Ben
@Ralft kijk voor je een bericht plaatst even of het op de goeie plek staat.
Als je dat niet doet kan niemand het vinden en krijg je ook geen reacties.
We hebben het in het juiste board gezet.
S60 tunen
Geplaatst: 29.06.2021 - 08:17
door Stekkerbak
Op maat tuning is vooral voor de laatste pks.
Tank je 98 vs 95?
Heb je een downpipe vervangen of een ander deel van je uitlaat?
Idem voor de inlaat.
Het geeft allemaal minimale winsten, de vraag is of je dat kleine beetje extra gaat merken.
Tuners BR performance, Rica of Obbe tuning?
Overigens is de Volvo tuning markt niet heel groot, meestal zal het dan gewoon standaard tuning zijn met een standaard file. Opmaat is maar een marketing truckje, want de inhoudelijke kennis ontbreekt gewoon.
S60 tunen
Geplaatst: 06.07.2021 - 15:51
door corsa_gsi
Stekkerbak schreef: ↑29.06.2021 - 08:17
Opmaat is maar een marketing truckje, want de inhoudelijke kennis ontbreekt gewoon.
Opmaat is in mijn ogen geen marketing trucje....
Je hebt tuners die een standaard programma maken voor een model + motor en dit dan in alle dezelfde auto's stoppen.
Hiermee haal je dus logischer wijs niet het uiterste uit jouw specifieke auto.
Bij een opmaat / op een rollenbank afgestemd programma wordt de tune specifiek voor jouw auto gemaakt / aangepast.
Je weet dus zeker dat je het uiterste er uit haalt en het speciaal voor jouw auto + motor is, zeker als je zaken aan je motor / uitlaat gewijzigd hebt.
Opmaat is natuurlijk altijd beter dan een bestand voor een andere auto is gemaakt en zo aanpast dat het op alle auto's van dat model / bouwjaar / motor werkt.
S60 tunen
Geplaatst: 06.07.2021 - 16:32
door Ferrari
Bij Obbe kun je bijvoorbeeld kiezen voor een ECO-tuning, waarbij in een bepaald snelheidsbereik de auto wat zuiniger zou zijn. Als je het gaspedaal in die range echter flink intrapt, dan komt toch het volledig potentieel los. Zo is het mij in ieder geval verteld. De C70 D3 is inderdaad redelijk zuinig en toch snel als het moet. Hier komt geen rollenbank aan de pas, dus het is een soort van op maat, maar toch standaard.