Onverklaarbaar afslaan op LPG
Geplaatst: 12.07.2021 - 15:00
beste allemaal,
ik heb sinds kort een volvo v40 bifuel uit 2011 met 335000 op de teller. in het begin reed hij prima op LPG. De tankmeter klopt van geen kant, maar ik rijd op de dagteller. op een gegeven ogenblik reed hij niet meer op lpg. ik heb toen wat met zekeringen lopen rommelen, omdat ik in eerste instantie dacht dat het daarin zat. dat is niet het geval, maar wonderbaarlijk genoeg begon hij wel weer op gas te rijden. het probleem doet zich wel steeds vaker voor. ik kan de distrubutor eens schoonmaken, maar onder het stappenmotortje was het brandschoon. Verder lijkt de fout helemaal willekeurig voor te komen, maar als hij het eenmaal doet, komt het die rit niet meer voor. zelf ben ik vrij onervaren met lpg, maar ik las dat hier veel meer ervaring zit. ik heb al iets gevonden over de temperatuursensor in de distributor, en dat die waarde tussen de 1k ohm en 3 kohm moet liggen. dat is hij bij mij niet, maar volgens de berichten moet hij dan overschakelen naar benzine, en dat doet hij niet, hij valt gewoon uit. Er komt wel gas voor in het systeem want na een tijdje prutsen kan ik bij het doorstarten zo veel gas de cilinders inspuiten dat het door de olievuldop naar buiten komt. hopelijk weet een van jullie waar ik het moet zoeken. alvast bedankt!
ik heb sinds kort een volvo v40 bifuel uit 2011 met 335000 op de teller. in het begin reed hij prima op LPG. De tankmeter klopt van geen kant, maar ik rijd op de dagteller. op een gegeven ogenblik reed hij niet meer op lpg. ik heb toen wat met zekeringen lopen rommelen, omdat ik in eerste instantie dacht dat het daarin zat. dat is niet het geval, maar wonderbaarlijk genoeg begon hij wel weer op gas te rijden. het probleem doet zich wel steeds vaker voor. ik kan de distrubutor eens schoonmaken, maar onder het stappenmotortje was het brandschoon. Verder lijkt de fout helemaal willekeurig voor te komen, maar als hij het eenmaal doet, komt het die rit niet meer voor. zelf ben ik vrij onervaren met lpg, maar ik las dat hier veel meer ervaring zit. ik heb al iets gevonden over de temperatuursensor in de distributor, en dat die waarde tussen de 1k ohm en 3 kohm moet liggen. dat is hij bij mij niet, maar volgens de berichten moet hij dan overschakelen naar benzine, en dat doet hij niet, hij valt gewoon uit. Er komt wel gas voor in het systeem want na een tijdje prutsen kan ik bij het doorstarten zo veel gas de cilinders inspuiten dat het door de olievuldop naar buiten komt. hopelijk weet een van jullie waar ik het moet zoeken. alvast bedankt!