Ook maar eens voorstellen
Geplaatst: 15.07.2021 - 09:53
Bij deze zal ik mij dan ook maar eens voorstellen.
Ik ben Ronald, 39 jaar en woonachtig in regio 072.
Het Volvo forum volg ik al geruime tijd en vond het dan nu ook wel eens tijd worden om mij aan te melden.
Meelezen kon ik natuurlijk altijd, maar misschien dat ik een enkel keertje een ander een tip kan geven of op weg kan helpen.
Ongeveer 2,5 jaar geleden hebben we de beslissing genomen om de oude trouwe Toyota na ruim 12 jaar trouwe dienst in te ruilen. Gezien het aantal kilometers per jaar was LPG de voordeligste keuze. Hierdoor vier een andere Toyota al af, aangezien de recentere blokken niet tegen de hogere temperaturen van LPG bestand zijn. Aangezien we een betrouwbare en veilige auto wilde was de keuze gevallen op een Volvo. Ik had mijn voorkeur voor een V70 met een 2,5 liter vijfcilinder. De keuze in LPG modellen was daarin nihil. Dus toen maar een benzine uitvoering gezocht. Na een tijdje zoeken hadden we een paar opties over. Een voor een konden we die afstrepen waarna er een over bleef, welke in goede staat was, met onderhoudspapieren en welke ons beviel. Twee dagen na de proefrit hebben we de knoop doorgehakt en deze aangeschaft. De keuze was gevallen op een V70 III Momentum 2.5T uit 2008 in Sapphire Black. Twee dagen later hebben we haar direct weggebracht naar de LPG specialist voor ombouw. Twee weken later mochten we haar weer in ontvangst nemen en konden we ervan genieten.
Na wat aanloopproblemen met bobines die achter elkaar de geest gaven, maar de locale Volvo specialist netjes opgelost heeft, ging ze als de brandweer. Na een paar maanden begon ik de parkeersensoren aan de voorkant te missen. Na wat onderzoek bleek dat redelijk zelf te doen, dus de uitdaging aangegaan en het zelf gedaan. Dit was goed te doen en bleek de aanleiding te zijn voor meer aanpassingen. De 13 polige aanhangerstekker voor een couranter exemplaar was zo gedaan. Een slecht werkend portierslot werd ook zelf opgelost. Hierna heb ik ook zelf alarm met bewegingsensor ingebouwd. Maar de plannen waren nog niet ten einde. Hierna volgde de upgrade van High Performance naar Premium Audio speakers. De bijbehorende versterker bleek niet door de Volvo Specialist geactiveerd te kunnen worden. Maar na wat tips van Obbe heb ik dit zelf met VDash te kunnen. Dit lukte me dus dat was weer een stap gezet.
Het volgende project werd de stoelverwarming in de achterbank. Na initieel gedacht te hebben dat dit zo geregeld kon worden bleek dit een iets grotere uitdaging. Maar ik heb mezelf niet laten kennen, en mijzelf erin vastgebeten. Na schema’s en boeken te hebben uitgeplozen bleek het te doen, zij het niet echt makkelijk. Deel voor deel zelf de bedrading hiervoor aangebracht, en na een hoop tijd en werk verder was het project geslaagd. De ruitensproeier verwarming was snel gerealiseerd. Niet lang hierna kon ik ook een subwoofer op de kop getikt. Ook hiervoor moest bedrading worden aangelegd, maar ook de glasvezel hiervoor moest worden aangepast. Ook dit lukte, dus weer een project geslaagd.
Nu nog wel projecten in mijn gedachten zitten, maar eerst maar weer even bezinnen. Maar ondertussen genieten we van iedere gereden kilometer, waar er ondertussen zeker 60.000 kilometer bijgezet zijn op de teller. We dachten dat we een grote auto hadden aangeschaft, maar ook een V70 blijkt eens vol te zitten.
Mvg,
Ronald
Ik ben Ronald, 39 jaar en woonachtig in regio 072.
Het Volvo forum volg ik al geruime tijd en vond het dan nu ook wel eens tijd worden om mij aan te melden.
Meelezen kon ik natuurlijk altijd, maar misschien dat ik een enkel keertje een ander een tip kan geven of op weg kan helpen.
Ongeveer 2,5 jaar geleden hebben we de beslissing genomen om de oude trouwe Toyota na ruim 12 jaar trouwe dienst in te ruilen. Gezien het aantal kilometers per jaar was LPG de voordeligste keuze. Hierdoor vier een andere Toyota al af, aangezien de recentere blokken niet tegen de hogere temperaturen van LPG bestand zijn. Aangezien we een betrouwbare en veilige auto wilde was de keuze gevallen op een Volvo. Ik had mijn voorkeur voor een V70 met een 2,5 liter vijfcilinder. De keuze in LPG modellen was daarin nihil. Dus toen maar een benzine uitvoering gezocht. Na een tijdje zoeken hadden we een paar opties over. Een voor een konden we die afstrepen waarna er een over bleef, welke in goede staat was, met onderhoudspapieren en welke ons beviel. Twee dagen na de proefrit hebben we de knoop doorgehakt en deze aangeschaft. De keuze was gevallen op een V70 III Momentum 2.5T uit 2008 in Sapphire Black. Twee dagen later hebben we haar direct weggebracht naar de LPG specialist voor ombouw. Twee weken later mochten we haar weer in ontvangst nemen en konden we ervan genieten.
Na wat aanloopproblemen met bobines die achter elkaar de geest gaven, maar de locale Volvo specialist netjes opgelost heeft, ging ze als de brandweer. Na een paar maanden begon ik de parkeersensoren aan de voorkant te missen. Na wat onderzoek bleek dat redelijk zelf te doen, dus de uitdaging aangegaan en het zelf gedaan. Dit was goed te doen en bleek de aanleiding te zijn voor meer aanpassingen. De 13 polige aanhangerstekker voor een couranter exemplaar was zo gedaan. Een slecht werkend portierslot werd ook zelf opgelost. Hierna heb ik ook zelf alarm met bewegingsensor ingebouwd. Maar de plannen waren nog niet ten einde. Hierna volgde de upgrade van High Performance naar Premium Audio speakers. De bijbehorende versterker bleek niet door de Volvo Specialist geactiveerd te kunnen worden. Maar na wat tips van Obbe heb ik dit zelf met VDash te kunnen. Dit lukte me dus dat was weer een stap gezet.
Het volgende project werd de stoelverwarming in de achterbank. Na initieel gedacht te hebben dat dit zo geregeld kon worden bleek dit een iets grotere uitdaging. Maar ik heb mezelf niet laten kennen, en mijzelf erin vastgebeten. Na schema’s en boeken te hebben uitgeplozen bleek het te doen, zij het niet echt makkelijk. Deel voor deel zelf de bedrading hiervoor aangebracht, en na een hoop tijd en werk verder was het project geslaagd. De ruitensproeier verwarming was snel gerealiseerd. Niet lang hierna kon ik ook een subwoofer op de kop getikt. Ook hiervoor moest bedrading worden aangelegd, maar ook de glasvezel hiervoor moest worden aangepast. Ook dit lukte, dus weer een project geslaagd.
Nu nog wel projecten in mijn gedachten zitten, maar eerst maar weer even bezinnen. Maar ondertussen genieten we van iedere gereden kilometer, waar er ondertussen zeker 60.000 kilometer bijgezet zijn op de teller. We dachten dat we een grote auto hadden aangeschaft, maar ook een V70 blijkt eens vol te zitten.
Mvg,
Ronald