Pagina 1 van 2
Volvo On Call
Geplaatst: 28.07.2021 - 23:57
door JosW
Heren, dames ook,
ik ben sinds kort in het bezit van een V70 met de mogelijkheid om een Volvo On Call abonnement af te sluiten. Ik ben benieuwd naar de ervaringen van forumleden met deze functionaliteit. Heeft het echt meerwaarde of is het een gadget waarmee je ook zonder kunt?
Volvo On Call
Geplaatst: 29.07.2021 - 09:16
door Edgecrusher
In combinatie met een standkachel zou ik het zeker doen.
Ook bestemmingen naar de navigatie sturen vanaf de telefoon is wel erg prettig.
Ik zou die 67 euro per 2 jaar er wel voor over hebben.
Volvo On Call
Geplaatst: 29.07.2021 - 11:07
door Hans oet Twent
JosW schreef: ↑28.07.2021 - 23:57
Heren, dames ook,
ik ben sinds kort in het bezit van een V70 met de mogelijkheid om een Volvo On Call abonnement af te sluiten. Ik ben benieuwd naar de ervaringen van forumleden met deze functionaliteit. Heeft het echt meerwaarde of is het een gadget waarmee je ook zonder kunt?
Absolute meerwaarde. Heb je standheizung en een automaat en navigatie..... Ik gebruik het voor mijn verwarming, de route invoeren, de km registratie.
Volvo On Call
Geplaatst: 29.07.2021 - 11:45
door mees
Je geeft het zelf al aan: Gadget
en daar kan je altijd zonder mee ...... je auto rijden.
maar
Het (auto)leven is pas leuk, als je méér hebt dan het noodzakelijkste (motor en remmen).
Waarvoor ik het gebruik:
-- parkeerverwarming aanzetten (snap niet dat ik 47 jaar zonder deed)
-- bestemming thuis invoeren (zo zonde van de tijd om dat in de auto zelf te doen)
-- vrouwlief kan zien, waar ik rij (controlfriekje met koken)
ff, zonder dollen:
doen die VOC, zo leuk !!
Oh ja: wordt hij gestolen en niet gejamd of direct in container gezet: je kan hem volgen
en via alarmcentrale tot stilstand laten brengen.
Of gewoon de 'wegenwacht' via 1 druk op een knop in het plafond.
Ook nuttig: ernstige crash? Hulpdiensten kunnen je vinden en hebben alvast wat info van je auto.
Volvo On Call
Geplaatst: 29.07.2021 - 11:53
door S80 Executive
@mees
Het onderweg volgen, hoe werkt dat? Volgens mij werkt de VOC niet als de auto in gebruik is?
Volvo On Call
Geplaatst: 29.07.2021 - 12:11
door NielsPHEV
Klopt als de auto op contact staat kan VOC via de app geen contact maken met de auto. Ik vind VOC handig en de laatste jaren lijkt het ook wat betrouwbaarder
Volvo On Call
Geplaatst: 29.07.2021 - 14:35
door mees
Mmh, zal eens kijken.....
Wel heeft vrouwlief laatst tijdens het rijden (als passagier) op haar smartphone-VOC-app een bestemming ingevoerd,
die duidelijk wel in het middenscherm van de auto verscheen na 2 seconden en verder ingevoerd kon worden in de navigatie.
Mocht iemand zich afvragen waarom je niet rechtstreeks een bestemming intikt in het middenscherm:
moet je eens het verschil in stabiliteit (zwabberende arm) voelen tussen een rijdend auto-middenscherm / smartphone.
Lange arm met grote afstanden tussen invoervelden versus klein stabiel smartphoneschermpje............
Volvo On Call
Geplaatst: 30.07.2021 - 08:42
door HSVD
Hier ook tevreden gebruiker, laatste jaar idd beter en stabielere app. Zou je het missen? Mwoah: de andere auto heeft geen app en ik mis hem daar wel. Dus ...
Volvo On Call
Geplaatst: 30.07.2021 - 09:14
door MichelV70
Zeker doen, ideaal met standkachel en gemak met bestemmingen invoeren.
Volvo On Call
Geplaatst: 30.07.2021 - 10:26
door mees
mees schreef: ↑29.07.2021 - 14:35
Mmh, zal eens kijken.....
Net een rit gemaakt.
Stilstaand met contact aan en tijdens het rijden, is er wel contact via VOC-app.
En, je ziet in de VOC-app de auto-positie over de kaart bewegen.
...voor slechts €2,50 per maand zoveel handigheidjes

Volvo On Call
Geplaatst: 30.07.2021 - 12:46
door Edwin
Vanaf welk bouwjaar is dat te installeren?
Gr. Edwin
Volvo On Call
Geplaatst: 30.07.2021 - 15:51
door jalex_h
mees schreef: ↑30.07.2021 - 10:26
mees schreef: ↑29.07.2021 - 14:35
Mmh, zal eens kijken.....
Net een rit gemaakt.
Stilstaand met contact aan en tijdens het rijden, is er wel contact via VOC-app.
En, je ziet in de VOC-app de auto-positie over de kaart bewegen.
...voor slechts €2,50 per maand zoveel handigheidjes
Verschilt volgens mij per model. Bij mij (V90) doet'ie het niet.
Maar dat vind ik nu net het minst interessant.
Voor de standkachel en navigatie invoeren zou ik het niet willen missen. Mooiste vind ik overigens de koppeling met je agenda.
Zet je het adres bij de afspraak, dan haalt VOC dat zelf op en kun je het zo naar de auto door sturen.
Volvo On Call
Geplaatst: 30.07.2021 - 17:08
door E.T.
Hier wordt de VOC ook gebruikt voor de standkachel, Navigatie en de km declaraties.
Jammer genoeg toch wel wat storingsgevoelig (servers die niet willen conecten, auto offline e.d.) hoewel het de laatste tijd goed gaat.
Volvo On Call
Geplaatst: 31.07.2021 - 07:51
door Godtoh
Hier met name voor de standkachel, kijken of de auto op slot is, status van de auto, koppeling met home assistant en Google assistant (standkachel aan- of uitzetten met stem commando).
Volvo On Call
Geplaatst: 01.08.2021 - 12:21
door RodeRakker
Net een nieuwe XC40 Recharge, Full electric opgehaald, app gekoppeld, maar er zijn veel minder velden dan de vorige VOC... daarnaast werkt de batterijstatus niet en wordt geadviseerd dan de app te verwijderen en opnieuw te installeren... Gedaan en: nu helemaal in de puree: De auto kent mijn iPhone en meldt: "alles in orde", de App echter vraagt om me te koppelen met de auto: onmogelijk, dus: géen VOC....
Conclusie: Werkte feilloos in mijn vorige Volvo XC60, werkt niet in mijn huidige XC40P8...

Volvo On Call
Geplaatst: 11.08.2021 - 19:08
door flevodirk
Ik vind het ook een fijne accessoire.
Inderdaad handig is de standkachel (of airco, hiervoor start ie de auto natuurlijk) optie, de check en de mogelijkheid om hem op slot te zetten (ik meen zelfs dat ie ook een openstaand raam een keer sloot..?) en de km registratie; nu in coronatijd moet ik die handmatig invullen voor het werk ipv de maandelijkse vergoeding.
De rest gebruik ik niet eigenlijk, navigatie doe ik mbv TomTom op mijn telefoon die in een fraaie houder zit op een prima zichtbare positie.
Het aangeven van de positie (terugvinden van je auto mogelijkheid) werkte niet voor mij. Tijdens mijn vakantie van een dikke week in Zwitserland stond de auto in een erg grote parkeergarage. Mbv VOC kon ik hem prima terugvinden na 8 dagen dacht ik.
Maar na 4 a 5 dagen zei de app dat de auto/VOC in Stand-by ging. Ik vermoed om stroom te besparen? snif snif..
Dus dat was een kleine domper, gelukkig de auto toch nog gevonden na een zoektocht van een goeie 30 minuten. Handig met veel bagage, je bergschoenen , stokken, etc.
(Ik had bij aankomst wel een snelle foto genomen; hij stond op “ niveau” E… Bij terugkomst bleek dat er 5 verdiepingen met “ locatie?” A t/m E waren.. dus toch wat meters maken!

Volvo On Call
Geplaatst: 12.08.2021 - 09:19
door jalex_h
flevodirk schreef: ↑11.08.2021 - 19:08
Ik had bij aankomst wel een snelle foto genomen; hij stond op “ niveau” E… Bij terugkomst bleek dat er 5 vdiepingen met “ locatie?” A t/m E waren..
Ik begrijp je teleurstelling maar ook een werkende VOC had je in deze situatie niet geholpen want die geeft geen verdiepingen aan....
Volvo On Call
Geplaatst: 12.08.2021 - 10:24
door flevodirk
Haha, je hebt gelijk! Ik dacht even slim van de technologie gebruik te maken, maar nee dus, denkfout van mij!
Ik had dus wel “ ouderwets” een foto gemaakt, maar ook dat was dus 1/5 van alle mogelijkheden..
Bij terugkomst zag toen meer mensen die aan het dwalen waren en sprak toen nog even kort met een dame die zojuist haar auto gevonden had na een lange zoektocht
Maar op een groot parkeerterrein zoals Schiphol P3 zou het dus wel handig kunnen zijn toch?
Mocht ik daar de auto parkeren of gewoon ergens anders op een groot terrein/in een grote stad dan probeer ik het gewoon nog een keer.

Volvo On Call
Geplaatst: 16.08.2021 - 23:19
door PGV90
RodeRakker schreef: ↑01.08.2021 - 12:21
Net een nieuwe XC40 Recharge, Full electric opgehaald, app gekoppeld, maar er zijn veel minder velden dan de vorige VOC... daarnaast werkt de batterijstatus niet en wordt geadviseerd dan de app te verwijderen en opnieuw te installeren... Gedaan en: nu helemaal in de puree: De auto kent mijn iPhone en meldt: "alles in orde", de App echter vraagt om me te koppelen met de auto: onmogelijk, dus: géen VOC....
Conclusie: Werkte feilloos in mijn vorige Volvo XC60, werkt niet in mijn huidige XC40P8...
De laatste (beta) update kent mindere functionaliteit, maar ziet er wel mooier uit.
Je kan op je telefoon in de App settings kiezen voor de vorige layout, dan werkt het wat mij betreft weer beter.
Volvo On Call
Geplaatst: 16.08.2021 - 23:30
door Voorn
Prima app. Ook de update is fantastisch
