Pagina 1 van 3
Foutje van de dealer
Geplaatst: 02.11.2006 - 14:20
door noorderling
Vandaag ben ik bij de dealer langsgeweest om mijn bestelde V50 te bekijken en de plaats voor mijn extra's te bepalen op het dashboard. Tot mijn grote schrik is het interieur volledig in zwart uitgevoerd (5377). Terwijl ik toch echt een interieur in twee tinten grijs heb besteld (5305). Aangezien de lakkleur ook al zwart is, wordt het nu allemaal wel erg donker.
De verkoper met wie ik dit allemaal heb doorgenomen destijds, is er vandaag niet, maar neemt morgen contact op.
Heeft iemand een dergelijke ervaring al eens gehad? Ik zit me echt af te vragen wat nu de meest geschikte oplossing is. Opnieuw bestellen betekent weer wekenlang liggen woelen. En met een bestelling van 800 V50's voor onze blauwe vrienden, zal de levertijd ook wel langer worden. Om van de C30's nog maar te zwijgen.
Wat zou nou een passende oplossing kunnen zijn?
Een beteuterde V50 klant
Geplaatst: 02.11.2006 - 14:25
door Marcel
Wel erg zwart idd.......
de dealer zal ongetwijfeld meedenken en je een oplossing aangeven.
De bal ligt daar en niet bij jou.
Nog ff niet woelen en slecht slapen.....
ps. je kan altijd nog een paar mooie perzische tapijtjes op de grond leggen om de boel op te vrolijken

Geplaatst: 02.11.2006 - 15:33
door danielk
Ik heb dit ook gehad, toen ik mijn lease-V50 ging ophalen was het interieur pikzwart in plaats van het bestelde beige leer (icm een zwarte lakkleur). Ik heb daar een probleem van gemaakt, met als gevolg dat de auto een paar weken later een maand lang uit logeren is geweest naar de fabriek alwaar het gehele interieur vervangen is.
De fout lag in dit geval bij de leasemaatschappij die hadden verzuimd de interieurkleur correct aan de dealer door te geven.
Het is dus mogelijk om een ander interieur te plaatsen. Als op jouw order duidelijk de bestelde kleur vermeld staat moet de dealer een correcte vergoeding bieden: danwel op eigen kosten het interieur vervangen, danwel een nieuwe auto bestellen en in de tussentijd passend vervangend vervoer bieden.
Geplaatst: 02.11.2006 - 17:14
door ps-amazon
bepaal eerst eens wat je wilt:
hoe dan ook het grijze interieur
of
desnoods zwart maar dan moet er iets geregeld (geld/natura) worden om het rouwproces wat te verzachten
ga met je idee naar de dealer en laat hem dan maar een voorstel doen;
het eerste kan je afdwingen (verkoopcontract), het tweede kan je suggereren
Geplaatst: 02.11.2006 - 18:02
door Ben
En hou bij dat zwart (dat je eigenlijk niet wilt) rekening mee dat je er voorlopig tegenaan moet kijken. Als je het niet écht mooi vindt.........
Geplaatst: 02.11.2006 - 18:11
door bart simpson
Een dealer kan altijd een nieuwe auto orderen, als je een inruiler hebt zal de waarde daar gezien de jaaroverschrijding niet van toenemen, die neemt wel toe van je nieuwe auto want die wordt ineens van 2007.
Als er tussentijds een vervangende auto moet rijden zal die logischerwijs geld gaan kosten, je eigen auto had dat immers ook gekost.
Geplaatst: 02.11.2006 - 21:01
door the fonz
Als je deze bekleding niet wilt, adviseer ik je toch, zorg dat je je wens uit laat komen. Je zult dan altijd instappen en denken, he jammer van die bekleding. En daar is het allemaal toch veel te duur voor.
Geplaatst: 02.11.2006 - 21:20
door VolvoXC70
:-#
Geplaatst: 02.11.2006 - 22:15
door bart simpson
VolvoXC70 schreef:In mijn XC was de electrische bediening van de bijrijdersstoel niet ingebouwd waardoor de auto weken later werd afgeleverd dan afgesproken.
Ik heb de dealer voor een eenvoudige keuze gesteld:
- de koop ontbinden vanwege het niet nakomen van de leveringsdatum (conform de spelregels van de BOVAG);
- zorgen voor gratis gelijkwaardig vervangend vervoer (excl. benzinekosten).
De dealer had gauw de keuze gemaakt. Jij wil graag je auto maar geloof me.. de dealer wil heeeeel graag leveren.
Dus een maandje met vervangend vervoer gereden

Het prbleem dat je inruiler minder waard wordt is uiteraard het probleem van de dealer. Dan had men maar op het afgesproken tijdstip het product conform de specificaties moeten leveren.
Ik zou in dat geval met veel plezier jouw kenteken tenaamstellen op 31 december 2006, jij wilt naast een aflevering conform afspraak (wat voor al dat geld zonder mankeren je goede recht is) ineens ook gratis te gaan rijden gedurende de benodigde periode, waar meen je dat "recht" aan te ontlenen? bij zowel je nieuwe auto als je oude auto had rijden in die periode je gewoon geld gekost en nu ineens niet meer?
Geplaatst: 02.11.2006 - 22:21
door VolvoXC70
:-#
Geplaatst: 02.11.2006 - 22:23
door bart simpson
@ VolvoXc70, Waarom moet je ineens ook nog eens een extra voordeel hebben als een op zich jammerlijke fout op een nette wijze wordt opgelost?
Geplaatst: 02.11.2006 - 22:28
door VolvoXC70
:-#
Geplaatst: 02.11.2006 - 22:30
door bart simpson
VolvoXC70 schreef:bart simpson schreef:@ VolvoXc70, Waarom moet je ineens ook nog eens een extra voordeel hebben als een op zich jammerlijke fout op een nette wijze wordt opgelost?
Omdat een malusregeling heel normaal is in het zakenleven.
Dit dan voor de geleden zware emotionele schade?
of gewoon om een dealer eens even fijn af te straffen voor een domme maar waarschijnlijk menselijke fout?
Geplaatst: 02.11.2006 - 22:43
door VolvoXC70
:-#
Geplaatst: 03.11.2006 - 07:21
door Ben
Ik zou echt niet op m'n strepen gaan staan. De dealer heeft jou nodig maar jij hem ook. Het is gewoon een kwestie van geven en nemen in goed overleg.
Geplaatst: 03.11.2006 - 07:45
door Marcel
Ben schreef:Ik zou echt niet op m'n strepen gaan staan. De dealer heeft jou nodig maar jij hem ook. Het is gewoon een kwestie van geven en nemen in goed overleg.
PRECIES!
Geplaatst: 03.11.2006 - 07:50
door bart simpson
VolvoXC70 schreef:We hebben het niet over een pakje boter dus een schadeloosstelling is op zijn plaats. Hoe je het noemt mag je zelf weten.
Als ik mijn verplichtingen jegens de dealer niet nakom zijn de consequenties vrijwel altijd minder prettig.
Dan betaal jij dus ook een extra "schadeloosstellingsfee" voor de door de dealer geleden emotionele schade?
Wel lullig voor je dat je daar zo mee te maken gehad hebt :evil:
niet nakomen van verplichtingen als in "wanbetalen"?
Geplaatst: 03.11.2006 - 09:19
door VolvoXC70
:-#
Geplaatst: 03.11.2006 - 10:22
door +++t blijft behelpen+++
maar vragen staat vrij natuurlijk.
we praten niet over een pak melk!
maar over serieus geld.
dan mag je zeker, van een premium merk, verwachten dat het 100% goed is.
vooruit 99,9%
en als goed onderhandelaar vraag je om een genoegdoening voor het ontstane ongemak.
en het is aan de twee partijen om daar overeenstemming over te krijgen..
en dat is gelukt.
Hulde!
Geplaatst: 03.11.2006 - 10:35
door bart simpson
VolvoXC70 schreef:Dit is mijn eerste Volvo dus ook eerste contacten met een Volvodealer.
Ik bestelde de auto in augustus omdat ik eind december er mee op wintersport wilde gaan. Kwam voor elkaar, geen probleem.. begin december een telefoontje dat het januari zou worden, flink balen maar helaas. Eind januari een telefoontje dat het half februari zou worden... grrr. Uiteindelijk half maart geleverd.
Dat is naast een eigenaardige ook een teleurstellende ervaring, was daar ook een reden bij gegeven?