Hallo,
Het viel mij op dat sinds een paar dagen wat olieplekken op de oprit komen. Ik ben er inmiddels (denk ik?) achter wat het kan zijn.
Ik heb het idee dat het onderdeel op de foto teveel zweet, danwel olie lekt. Ik heb alleen geen idee welk onderdeel dit is.
Iemand een idee wat dit voor onderdeel is? Het zit linksvoor in het motorcompartiment, net onder die beschermkap. Het is het zwarte ronde ding.
Ik zie daaronder wat druppen olie hangen. Dat is ook te zien op de 3e foto, dat er wat verse zwarte olie aanslag zit.
Nee, echt heel technisch ben ik niet, dat heeft u wel door denk ik
Ja, mijn auto krijgt netjes zijn beurten. Eind april nog zijn laatste beurt gehad.
Alvast bedankt voor het meedenken.
V60 D6 PiH, onderdeel lekt olie. Wie weet wat dit is? (zie foto)
- NicoV40
- 4th Gear member
- Berichten: 640
- Lid geworden op: 11.04.2015 - 18:44
Dat ronde ding met die 6kant erop is je oliefilter behuizing.
Denk dat ze eind april dan geen nieuwe afdichting geplaatst hebben, of de dop niet vast genoeg gedraaid.
Denk dat ze eind april dan geen nieuwe afdichting geplaatst hebben, of de dop niet vast genoeg gedraaid.
Ex V40 classic rijder, nu P1 rijder
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie
Volvo V60, MY2017, 2.0D momenteel nog looser-spec D2
Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie
Volvo V60, MY2017, 2.0D momenteel nog looser-spec D2
Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 15.04.2021 - 08:41
Ah, dan kan ik wel verklaren waarom hij daar inderdaad wat olie lekt.
het gekke is, dat hij dat pas sinds een dag of twee doet. Had hij dan niet eerder moeten gaan lekken, als hij niet goed zou zijn vastgedraaid?
Is dat iets wat ik zelf kan doen, of is dat niet aan te raden?
Er staat op die dop dat hij met 25+5 Nm moet worden aangedraaid maar ik weet natuurlijk niet hoe ver dat is.
V60 PiH 2013, V40 2018
- NicoV40
- 4th Gear member
- Berichten: 640
- Lid geworden op: 11.04.2015 - 18:44
O dan zou je dat inderdaad allicht sneller hebben opgemerkt.
Zou er even mee naar de garage rijden, is voor die jongens 5 minuutjes werk om even het dopje open te maken, eventueel kijken of er iets loos is en terug erop draaien, correct aangedraaid met de momentsleutel.
Zou er even mee naar de garage rijden, is voor die jongens 5 minuutjes werk om even het dopje open te maken, eventueel kijken of er iets loos is en terug erop draaien, correct aangedraaid met de momentsleutel.
Ex V40 classic rijder, nu P1 rijder
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie
Volvo V60, MY2017, 2.0D momenteel nog looser-spec D2
Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)
Volvo V50, MY2005, 2.0D met chippie
Volvo V60, MY2017, 2.0D momenteel nog looser-spec D2
Volvo 164, BY1972, B30A (dubbele carburatie)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 15.04.2021 - 08:41
dank voor de tip. Ik zal maandag eens langs de dealer rijden.NicoV40 schreef: ↑07.08.2021 - 16:34 O dan zou je dat inderdaad allicht sneller hebben opgemerkt.
Zou er even mee naar de garage rijden, is voor die jongens 5 minuutjes werk om even het dopje open te maken, eventueel kijken of er iets loos is en terug erop draaien, correct aangedraaid met de momentsleutel.
V60 PiH 2013, V40 2018
- Gouwe
- 6th Gear member
- Berichten: 4630
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Ziet er inderdaad uit als een probleem met het filter. Laat ze na de controle/vervanging de boel ook even netjes schoonmaken zodat je kan die dat e.e.a. daarna opgelost is....
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 15.04.2021 - 08:41