Pagina 1 van 3

Polestar tuning T4

Geplaatst: 08.08.2021 - 09:36
door JJG
Ik heb onlangs een S60 T4 aangeschaft. Ik twijfel of Polestar tuning zijn geld waard is?
Vanwege heet behoud van garantie is Polestar de keuze.

Het gaat met voornamelijk om het hogere koppel i.v.m. trekken van een flinke caravan, al is extra vermogen nooit weg. Heeft iemand ervaring?

Polestar tuning T4

Geplaatst: 08.08.2021 - 11:50
door Larsvanderkaa
Geen ervaring, maar de T4 maakt wel de grootste sprong qua toename koppel en vermogen!

Polestar tuning T4

Geplaatst: 08.08.2021 - 12:25
door jalex_h
Gewoon doen, je krijgt er een veel soepelere auto voor terug, ook solo. Hij komt dan aardig in de buurt van de D4 qua souplesse.

Polestar tuning T4

Geplaatst: 08.08.2021 - 20:52
door arnoud
Dik tevreden over mijn T4 met Polestar. Het zat er al op toen ik hem kocht, dus zou niet kunnen vertellen of het enorm veel uit maakt

Polestar tuning T4

Geplaatst: 10.08.2021 - 19:00
door Edwin28
Bij mij precies zo. Geen ervaring hoe het zonder Polestar rijdt, maar het schijnt dat, los van de vermogenstoename, je een soepeler rijdende auto krijgt en vloeiender verlopende schakelmomenten van de automaat.

Polestar tuning T4

Geplaatst: 11.08.2021 - 08:27
door J33Bee
Is gewoon optimale tuning (per blok)? Dus dat loopt altijd soepeler dan standaard EMU's/ECU's die ruim binnen de marges zitten.

Polestar tuning T4

Geplaatst: 01.09.2021 - 11:04
door Poolrev
Ik heb ook geen ervaring zonder de Polestar, kreeg 'm er gratis bij. En het rijdt heerlijk, nooit vermogen te kort en de automaat schakelt soepeler.

Polestar tuning T4

Geplaatst: 02.09.2021 - 09:57
door Yngwie
Ik wil ook mijn T4 laten tunen d.m.v. Polestar.
Weet iemand de specificaties na de tuning? Ik begreep 20 pk meer en heel veel koppel meer.

Polestar tuning T4

Geplaatst: 02.09.2021 - 10:10
door Gouwe

Polestar tuning T4

Geplaatst: 02.09.2021 - 11:22
door kamikaze
https://www.autoweek.nl/autotests/artik ... ollenbank/
In realiteit 220pk, dus van 190 naar 220, dat is toch al de moeite.

Polestar tuning T4

Geplaatst: 04.09.2021 - 15:39
door wasbeer2006
Het zou fijn zijn als je de software een week kan testen. Vooral bij terug aar default merk je vaak weer echt hoe het zat.
Soort proeflicentie voor een week.

Kijk ook vooral naar het koppel. Power sells cars, torq wins races............

Polestar tuning T4

Geplaatst: 04.09.2021 - 15:59
door Gouwe
Testen gaat helaas niet op je eigen auto (technisch denk ik wel mogelijk, maat Volvo/Polestar doen het niet). Je zou hooguit een vergelijking kunnen doen met een identieke auto met Polestar tuning. Veel geld, maar ik ben er drie auto's op rij gewoon heel blij mee.

Polestar tuning T4

Geplaatst: 04.09.2021 - 19:55
door Frenkie53
Vooropgesteld ik ben een rustige rijder. Ik kocht mijn MY 2020 T5 als occasion (demo), Polestar tuning zou erop zitten. Bleek achteraf niet zo te zijn, dealer heeft alsnog de software geladen. Ik kan dus voor en na aardig vergelijken.
Eerlijk gezegd heb ik de Polestar mode bijna nooit aanstaan, ik vind het het opschakelen naar de volgende versnelling met bijna 1000 toeren meer niet echt prettig, past niet zo bij mijn rijstijl. De motor maakt meer lawaai, beetje rauw geluid.
Nu heb ik dus wel de T5 waar de extra PK en NM winst maar relatief bescheiden is.
Ieder voor zich, probeer inderdaad eens een exemplaar uit waar het wel / niet op zit.

Polestar tuning T4

Geplaatst: 05.09.2021 - 00:55
door jalex_h
De tuning doet het altijd, onafhankelijk van welke rijmodus je gekozen hebt. Enige verschil qua rijmodi is dat ‘Dynamic’ nu ‘Polestar’ heet. Maar ook zonder de tuning is deze stand nerveus en wordt de toerenteller flink opgejaagd.

Polestar tuning T4

Geplaatst: 05.09.2021 - 01:08
door raspaardje
Polestar tuning bij een T5 biedt vooral wat extra vermogen in het midrange toerengebied. Maar 3 pk extra als maximale vermogen. Oftewel, meer souplesse, de driveability wordt daardoor nog beter helemaal met een automaat waarvan de software is afgestemd op dat beetje extra vermogen. Ongeacht de rijmodus idd. Wanneer de dealer weer een actie heeft wil ik deze verfijning graag ervaren.

Polestar tuning T4

Geplaatst: 05.09.2021 - 09:59
door kawaman
De Polestar-stand gebruik ik normaal eigenlijk nooit, Comfort-stand doet het over het algemeen prima.
Maar de Polestar-stand gebruik ik wel degelijk bij het rijden in de bergen.
In korte haarspeld bochten steil berg op blijft de Comfort-stand te lang nadenken over welke versnelling te kiezen, met als gevolg dat je eerst met een te laag toerental probeert te accelereren waarna de bak daarna alsnog terugschakelt.
De Polestar-stand schakelt al voor de bocht terug en je gaat heel vloeiend de bocht door.
Berg af word ook een hoger toerental aangehouden waardoor je meer op de motor afremt.

Polestar tuning T4

Geplaatst: 05.09.2021 - 10:25
door arnoud
Inderdaad. Polestar stand in de heuvels en bergen is prettig, en soms op de snelweg om de Pilot Assist iets minder snel te laten afremmen op voorgangers. Verder kom ik nooit aan dat Drive Mode wieltje.

Polestar tuning T4

Geplaatst: 06.09.2021 - 14:28
door raspaardje
In de bergen zette ik de bak graag in de manuele stand en flipperde ik graag.
Om zo altijd boven de 2500 toeren te zitten bij stijgen en goed op de motor af te remmen bij dalen.

Polestar tuning T4

Geplaatst: 18.09.2021 - 10:29
door Yngwie
Gisteren de Polestar optimalisatie laten uitvoeren bij de dealer! Wat direct opvalt is dat de auto veel directer reageert op het gaspedaal.
De "Dynamic" stand is nu "Polestar Engineerd" geworden en blijft lekker rauw. Toch zal ik de "Comfort" stand het meeste gebruiken.
De huidige badge is wel een beetje saai; ik vond de blauwe badge mooier...maar toch staat 'tie gaaf!

Polestar tuning T4

Geplaatst: 18.09.2021 - 18:31
door Ab S
Yngwie schreef: 18.09.2021 - 10:29 Gisteren de Polestar optimalisatie laten uitvoeren bij de dealer! Wat direct opvalt is dat de auto veel directer reageert op het gaspedaal.
De "Dynamic" stand is nu "Polestar Engineerd" geworden en blijft lekker rauw. Toch zal ik de "Comfort" stand het meeste gebruiken.
De huidige badge is wel een beetje saai; ik vond de blauwe badge mooier...maar toch staat 'tie gaaf!
goed te horen over dat directer reageren op het gaspedaal; ik neem aan (juist) ook in de Comfort stand? Zelf gebruik ik Dynamic eigenlijk (bijna) nooit, ook niet in op de Autobahn, soms (af en toe) in de bergen bergopwaarts; berg laat ik 'm in Comfort staan en schakel ik handmatig terug.
Met m'n T5 heb ik persoonlijk geen extra vermogen of koppel nodig, maar een iets sneller reagerende bak in Comfort mode zou best aardige verbetering zijn. Vreemd eigenlijk dat standaard de bak niet met optimale s/w wordt aangestuurd en dat je daarvoor extra vermogen en koppel moet kopen..