Pagina 1 van 1
Wintersport
Geplaatst: 02.11.2006 - 22:29
door Barry (Grillmeister)
Volvo vrienden(innen) graag jullie advies,
Komend jaar ga ik voor het eerst met mijn V-40 2.0-16V (1996) op wintersport, Nou heb ik al winterbanden gekocht dus dat zit wel snor, Omdat mijn auto vol zit met spullen kom ik er niet onderuit om mijn ski koffer af te stoffen en op het dak te zetten.
Nou reed ik in het verleden altijd met mijn Cherokee en daar reed ik nooit harder mee dan 130, dat gaf dus geen problemen maar hoe hard kun je rijden met een ski koffer op je dak?
Ik ben niet van plan om harder te gaan dan 150 (uiteraard als de weg het toelaat) maar als dat echt af te raden is zal ik het langzamer aan moeten doen.
Wat is jullie aanbeveling?
Groet Barry
Geplaatst: 02.11.2006 - 23:13
door Paul
Tsja dat ligt een beetje aan je skibox, maar 160 kan makkelijk hoor. Heb met skibox ook wel keer naar Spanje 180 bergafwaarts gehaald, nu was dat meer per ongeluk. Maar je merkt er eigenlijk niks van.
Mijn vader houdt het gewoon op MAX 160. (ook zonder skibox overigens)

Geplaatst: 03.11.2006 - 00:07
door Alex V70R
Met de originele skibox van volvo kun je aardig doortrappen
Ben afgelopen jaar teruggereden met gem. snelheden van 170-190 km/u, skibox bleef er gewoon opzitten. Ook even de 210 aangetikt maar dit was maar heel even, ging niet expres en ik schrok er zelf van.
Volvo geeft zelf max 160 aan.
Gr. Alex.
Geplaatst: 03.11.2006 - 05:42
door VeeSeuventig
Als ik met skibox rijdt, staat ie met Volvo-dragers op m'n roofrails. Ik weet niet wat MontBlanc zegt over de max. snelheid (boekje van de skibox is zoek), maar over die dragers zegt het Volvo-boekje "max. 100 kg. belading en max. 130 km/u".
Zoals de anderen ook regelmatig "per ongeluk" iets harder gereden, maar dat was dan down-hill of om in te halen. Voor de rest heb ik me maar aan die 130/u gehouden en dat gaat prima.
Winterbanden zijn sowieso aan te raden; welk merk heb je gekocht?
Geplaatst: 03.11.2006 - 07:17
door Paul
We hebben naar Spanje toe inderdaad met die van Volvo gereden van vrienden van ons. En anders rijden we met een 20 jaar oude Tule of hoe heet zo'n ding...
Geplaatst: 03.11.2006 - 11:11
door v40pokemon
Ik heb ook een thule (ocean 700) en deze blijft goed zitten op de V40 (originele dragers op roofrails)ben niet boven de 180 geweest vanwege de herrie (wind) maar je merkt er verder niets van. Ik heb wel s ooit een deksel van zo'n ding op de Autobahn zien afwaaien, maar dat was een probox. Ergens moet t prijsverschil in zitten....
Schrik trouwens niet van het verbruik als je begint door te trappen. Volgens de boordcompu zat ik op de 15.8L/100km bij de 180 km/h met volle bepakking, 4 twintigers en winterbanden. Op LPG maakt dat wat minder uit

Bij de 120 km/h kwam ik overigens op 10.8L/100km uit
Geplaatst: 03.11.2006 - 18:00
door Barry (Grillmeister)
@ VeeSeuventig, ik heb Fulda Kristall montero's gekocht ik ben benieuwd hoe ze rijden, ze liggen al wel om de velgen maar heb de banden er (nog) niet onder. Kan het nu wel elk moment gaan doen want het weer wordt er niet beter op...
@ v40pokemon lekker ventje ben jij ::? ik rij al 5 jaar met mijn probox op mijn dak rond.... Heb 'm trouwens wel altijd met twee span bandjes extra aan gespannen want die twee slotjes houden ook niet echt over :smilebox: , ook ik heb trouwens wel eens een koffertje open zien gaan maar wat daar dan de oorzaak van was weet ik niet, te veel er ingepropt waardoor de koffer onder druk kwam of gewoon niet goed afgesloten???
Ik denk dat ik mijn v-max maar op 150 houd dan zit ik redelijk veilig en ik controleer eerst na 25 kilometer de boel altijd even en daarna elke tank stop dus de eerste in Duitsland bij de eerste pomp en dan zie ik wel hoe ver het verbruik mij brengt, nemen jullie overigens ook een jerry can met benzine mee als reserve?
Groet Barry
p.s. mijn vorige auto (jeep cherokee had 80 liter gas en 80 benzine, bij een gemiddeld snelweg gebruik van 1 op 8 kwam ik daar een heeel end mee ;-} ) naar Berwang (Oostenrijk)