Inlaatspruitstuk plastic gescheurd D5
Geplaatst: 21.08.2021 - 21:35
Mannen wat raad en info graag !
Vandaag na een doffe plof tijdens een snelweg ritje geen vermogen meer uit de V 70 D5 2010 285 dkm.
Net hebben de gele vrienden mij van een oorzaak voorzien, heb het zelf ook gezien.
Het plastic inlaatspruitstuk is gescheurd over de breedte. Een aantal onduidelijkheden waarvan ik vermoed dat er (ervarings) deskundigen zijn hier onder ons die e.e.a. kunnen ophelderen.
Bij de auto is 2 mnd geleden de EGR uitgeschreven omdat we ( ik en vak garage man) vermoedde dat de foutcodes (over- en onderdruk) hier mee te maken hadden.
De codes bleven bestaand ondanks de uitgeschreven EGR. Auto is meteen een klein beetje gekieteld tijdens uitschrijven EGR. Ps. EGR uitschrijven en kietelen is door gerenommeerd bedrijf in de Plaspoelpolder in Den Haag gedaan.
-Ik lees soms wel eens wat over terugroep acties en verstopte inlaat spruitstukken. Wat is waar en handig om te weten ?
-Kan het zijn dat der bovengenoemde foutcodes idd zijn instaan omdat dit spruitstuk al langer lekte en was dit een tijdbom ?
-Wat kost het spruitstuk vervangen bij benadering ?
Nog meer dingen die ik moet weten hier omtrent ?
Ervaringen visies oplossingen etc etc , ik hoor het graag !
Vandaag na een doffe plof tijdens een snelweg ritje geen vermogen meer uit de V 70 D5 2010 285 dkm.
Net hebben de gele vrienden mij van een oorzaak voorzien, heb het zelf ook gezien.
Het plastic inlaatspruitstuk is gescheurd over de breedte. Een aantal onduidelijkheden waarvan ik vermoed dat er (ervarings) deskundigen zijn hier onder ons die e.e.a. kunnen ophelderen.
Bij de auto is 2 mnd geleden de EGR uitgeschreven omdat we ( ik en vak garage man) vermoedde dat de foutcodes (over- en onderdruk) hier mee te maken hadden.
De codes bleven bestaand ondanks de uitgeschreven EGR. Auto is meteen een klein beetje gekieteld tijdens uitschrijven EGR. Ps. EGR uitschrijven en kietelen is door gerenommeerd bedrijf in de Plaspoelpolder in Den Haag gedaan.
-Ik lees soms wel eens wat over terugroep acties en verstopte inlaat spruitstukken. Wat is waar en handig om te weten ?
-Kan het zijn dat der bovengenoemde foutcodes idd zijn instaan omdat dit spruitstuk al langer lekte en was dit een tijdbom ?
-Wat kost het spruitstuk vervangen bij benadering ?
Nog meer dingen die ik moet weten hier omtrent ?
Ervaringen visies oplossingen etc etc , ik hoor het graag !