Pagina 1 van 1

belasting/ bpm vraag S60XC T5

Geplaatst: 24.09.2021 - 20:38
door patrick2wd
om bovenstaande auto in te voeren wil ik weten hoeveel bpm ik mag aftikken,
echter is dit een USA model.
dus niet bekend in NL, althans, voor zover ik weet,
de auto heeft dus een 2.4 -5 cilinder turbo motor.

weet iemand waar of hoe ik de bpm kan berekenen?
vast dank voor enige hulp,

belasting/ bpm vraag S60XC T5

Geplaatst: 24.09.2021 - 21:25
door Ben

belasting/ bpm vraag S60XC T5

Geplaatst: 24.09.2021 - 21:36
door OGA244
Co2 uitstoot is de basis, daarnaast invoerrechten en btw

belasting/ bpm vraag S60XC T5

Geplaatst: 24.09.2021 - 21:59
door V480-S60
Eerlijk gezegd ken ik geen S60XC.

Maar is het zogenaamd verhuisgoed? Dan heb je geen BPM afdracht als je de auto meer dan 1 jaar in bezit hebt.

Het importeren van een USA car waar nog BPM over betaald dient te worden is in het algemeen niet lonend. De importkosten zijn zeker voor een CO2 bom (en dat is de 5 cylinder T5) exorbitant.

belasting/ bpm vraag S60XC T5

Geplaatst: 24.09.2021 - 22:08
door OGA244
Er bestaat een S60CC, ook in Nederland

belasting/ bpm vraag S60XC T5

Geplaatst: 24.09.2021 - 22:13
door V480-S60
Als het een S60CC (die ken ik wel) 😉 betreft, staat dit verkeerd.😉

belasting/ bpm vraag S60XC T5

Geplaatst: 24.09.2021 - 22:28
door OGA244
Er staat cross country op een S60, dat was vroeger xc

belasting/ bpm vraag S60XC T5

Geplaatst: 24.09.2021 - 23:46
door patrick2wd
klopt, het is een USA versie welke nu in de heimat rondrijdt.
ben aan t kijken wat de bpm kosten zijn,
omdat t een 5cilinder is..
en daardoor wellicht een (veel) te hoge co uitstoot zou kunnen hebben.
ik kan de auto niet terugvinden in websites waar ik normaal mijn bpm bereken,
dus dat kan nog een puzzeldingetje worden.

en dan nog maar de vraag hoe hoog de bpm wordt, auto is van 2016 en bij een vergelijkbaar model kom ik op €2600.-bpm.

meer hoeft echt niet..
maar ik vrees met grote frezen.....

ik ga de bovenstaande link bekijken..
wordt vervolgt
👍🏽

belasting/ bpm vraag S60XC T5

Geplaatst: 25.09.2021 - 00:07
door patrick2wd
net gelezen dat de uitstoot 171 gr is..
morgen maar even t rekenmachientje erbij pakken..

ga kijken waar ik uitkom met de berekening vd belastingdienst

belasting/ bpm vraag S60XC T5

Geplaatst: 25.09.2021 - 12:13
door V480-S60
Rijdt de auto nu in Duitsland? Op Duits kenteken? Dan is er al een Europees formulier bij. Dan gaat het idd een stukje makkelijker.
Maar 171 gr. CO2 is wel heel laag voor een 5 cylinder. Ik vrees dat je verder moet kijken.

belasting/ bpm vraag S60XC T5

Geplaatst: 25.09.2021 - 15:01
door OGA244
Met 171 gr zou je ergens rond de € 3200,-- uitkomen, maar is als US import geen COC dat de basis zal zijn.
Ik twijfel overigens zeer aan die 171gr, een 5 cilinder zat > 200gr

belasting/ bpm vraag S60XC T5

Geplaatst: 25.09.2021 - 19:08
door patrick2wd
klopt,
auto heeft Duits kenteken en is daarheen ingevoerd.
volgens de daar opgegeven data:

Hubraum2.497 cm³Leistung187 kW (254 PS)KraftstoffartBenzinVerbrauch

ca. 7,4 l/100km (kombiniert)

ca. 9,8 l/100km (innerorts)

ca. 6,0 l/100km (außerorts)

CO₂-Emissionenca. 171 g/km (kombiniert)

ervan uitgaande dat dit dan juist is,
maar 5cilinder uit 2016 is nergens anders te vinden..

even checken of ik op een us site iets kan vinden..
gevonden... zie hieronder...😫😫😫😫😫

belasting/ bpm vraag S60XC T5

Geplaatst: 25.09.2021 - 19:32
door patrick2wd
😂🤣😂🤣

ergens online berekend,
zou ik op ruim 11 duizend uitkomen...
🤣😂🤣😂

belasting/ bpm vraag S60XC T5

Geplaatst: 25.09.2021 - 19:38
door OGA244
Dat klopt eerder, dat Duitse kenteken is eerder 'n T4, de T5 2.0 is 190gr.
Ook daar geeft de doorgaans gründliche tüv dus gewoon incorrecte informatie..

belasting/ bpm vraag S60XC T5

Geplaatst: 25.09.2021 - 20:21
door V480-S60
Het is idd alleen rendabel om een oldtimer uit de USA te importeren.
Of een niet Europees gehomologeerde auto als verhuisgoed mee te nemen.
Die US spec S60 CC is niet interessant voor de NL markt helaas.

Waarom denk je dat de USA cars via grijze import vrijwel allemaal op bedrijfs(grijs) kenteken rijden?

belasting/ bpm vraag S60XC T5

Geplaatst: 25.09.2021 - 20:41
door Jelmer de Jong
Neemt men die US meting wel over? Staat mij iets bij dat geïmporteerde auto's zonder EU CoC altijd in de hoogste categorie van de CO2 tabel vallen.

belasting/ bpm vraag S60XC T5

Geplaatst: 25.09.2021 - 21:14
door V480-S60
Klopt gedeeltelijk. Bij verhuisgoed veelal wel. Omdat dat "niets" uitmaakt. Eveneens als er geen gecertificeerd "voertuigdocument" is. Is er wel een gecertificeerd document dan gaat men van de waarden op het document uit.

belasting/ bpm vraag S60XC T5

Geplaatst: 26.09.2021 - 10:08
door patrick2wd
jammer,
maar ik denk dat ik er vanaf zie..
had er mooi de bakstenen bij ons in de straat mee uit de grond kunnen trekken.

ik ga morgen eens kijken of ik nog ergens een andere berekening kan vinden..

belasting/ bpm vraag S60XC T5

Geplaatst: 26.09.2021 - 10:27
door OGA244
V480-S60 schreef: 25.09.2021 - 21:14 Klopt gedeeltelijk. Bij verhuisgoed veelal wel. Omdat dat "niets" uitmaakt. Eveneens als er geen gecertificeerd "voertuigdocument" is. Is er wel een gecertificeerd document dan gaat men van de waarden op het document uit.
dat is helaas niet zo, had 'n volvo uit het midden oosten met 'n volvo document niet zijnde een coc, werd niet geaccepteerd door de rdw.
De max uitstoot levert doorgaans 'n buitenproportionele cataloguswaarde op met als gevolg een verplicht klasse 5 alarm