Pagina 1 van 1

advies gevraagd over aanschaf 940

Geplaatst: 04.11.2006 - 20:14
door Geitekaas
Hallo allemaal,

Bij een dealer heb ik het volgende zien staan:

volvo 940 stationcar turbodiesel automaat uit 1995 met 375.000 km op de teller. Echter, recentelijk is er een andere motor in gestopt, ouder, maar met aanzienlijk minder kilometers.

De wagen is in erg mooie staat, met leren bekleding en cruise control.

De dealer vraagt 5.000 Euro. Wat vinden jullie van deze vraagprijs?

Alvast bedankt voor reactie!

Geplaatst: 04.11.2006 - 21:42
door volvorider
Dag meneer kaas,

aankooptips nodig? Kijk even op mijn web-log en stuur even een mailtje naar centraal@hotmail.com

Is natuurlijk onderhandelbaar

Geplaatst: 04.11.2006 - 22:00
door Ton-Herman
Ik heb een maand geleden een 940 gekocht bij een dealer. Met 150.000 op de klok. Stond eerst te koop voor 9000 euro, later voor 7750 (was waarschijnlijk nodig omdat er niemand kwam kijken). Ik heb er uiteindelijk 7250 voor betaald, maar geen afleveringskosten. Wel voor die 650 euro teveel (volgens autoweek) BOVAG garantie, is ook wel wat waard. Er is het e.a.a. vervangen aan de airco (zou 1200 euro gekost hebben bij de aircoboer), en mijn radiator is volgende week aan de beurt.

Ik denk dat je nog wel over de prijs zou kunnen onderhandelen. Ik heb het opgezocht in autoweek, de prijs was ongeveer 3500 euro. Maar dit is een indicatie. Maar er moet zeker wel wat af kunnen volgens mij. En ook BOVAG garantie erbij, dat is de dealer volgens mij verplicht boven de 4500 euro.


Succes met onderhandelen!

Geplaatst: 05.11.2006 - 14:27
door Michael Oud
volvorider schreef:Dag meneer kaas,

aankooptips nodig? Kijk even op mijn web-log en stuur even een mailtje naar centraal@hotmail.com
Meneer kaas! Afbeelding

Geplaatst: 05.11.2006 - 19:38
door volvorider
Atijd beleefd, blijven toch? Dat is mij vroeger geleerd.....

In amersfoort / Soest ?

Geplaatst: 05.11.2006 - 20:25
door Willem_V
Euh...........

Stond / staat deze in Amersfoort/ Soest ? Heb ze ooit eens gebeld, maar konden telefonisch geen uitsluitsel geven over de km-stand van het "nieuwe" blok.

Wat betreft de prijs, als de auto in goede staat is, er nog wat garantie opzit, het blok mooi droog en het gevoel goed is.........................

Ik heb destijds een aantal maanden gezocht, heb alles bekeken, maar of het was een mooie auto met slecht blok of een goed blok met een slechte auto. Met een slechte auto bedoel ik krassen en deuken, slechte deurpanelen (de vouwen) vuile of kapotte bekleding etc.

@Edit - Heb net overal gezocht, niet gevonden bij Volvo dealer, Autotrader ook blanco, geef eens een tip ?

Willem V.

aanschaf 940 td

Geplaatst: 17.11.2006 - 18:48
door cane corso
Ben zelf groot fan van de 9 serie td ; met veel plezier in gereden. Motor is gevoelig voor misbruik ; goed warm rijden en cool down . 5Ton is mogelijk bij goed gebruik. Oudere motor maakt niet uit hadden toch allemaal dezelfde VW motor . Automaat en ledere bekleding klinkt niet verkeerd. Verdere opties die werken ? Volvo onderhouds historie of in ieder geval Volvo onderdelen ( olie filter etc ) . Rookt 'ie erg bij koude start ? kan probleem betekenen maar de mijne rookte altijd bij koude start . Kan olie lekkage v.d. turbo zijn. Goede trek kracht vooral in lage toeren? Groot nadeel van de td is dat boven de 140 hij vrij veel toeren maakt ; rijdt onrustig. Vandaar mijn overstap naar V70 tdi ; goed te doen qua aanschaf / 100% Volvo / rijdt SUPER+ goedkoop 1op 18. Oja de td rijdt goed op plantaardige olie (geen olijf olie!!!! ).

Ciao Eric

Geplaatst: 17.11.2006 - 21:23
door Geitekaas
Wat is een cooldown? Bedoel je rustig laten uitprutteren een paar minuutjes? En ja natuurlijk niet gelijk raggen met die bak:-) Het is mijn eerste diesel....

V70 is me wat te veel voorlopig hoor:-) Eerst maar een paar jaar deze!
Wat zou het verbruik zijn van deze TD 940? 1 op 12 of zo iets? Ik ben een rustige rijder..
Alleen op de tripjes naar Duitsland (ongeveer 4 keer per jaar) wil ik op lange stukken wel eens de 150 halen maar meer niet eigenlijk...

Ik heb hem, zeer toevallig, net vandaag gekocht! Zodra hij er is, zet ik wat foto's online:-)

aanschaf 940 td

Geplaatst: 18.11.2006 - 13:33
door cane corso
Cooldown is laatste stuk ( rijdend ) niet boven de 2000 toeren ; is vooral voor je turbo . Die wordt mede gekoeld door de olie . Is slecht om je turbo heet weg te zetten wordt dan nl niet meer gekoeld . Let ook op met remmen met een automaat. Als je veel geremd hebt ( schijven heet ) en je staat voor verkleerslicht houd je altijd je voet op de rem ivm met kruipen van een automaat . Op zo'n moment koelt je schijf niet waar remklauw zit ; koelt dus niet gelijkmatig af . Heb hier nl last van gehad na trip naar Italie een een 850 automaat . Lekker door de italiaanse steden heen , gas d'r op om mee tekomen met de verkeers stroom . Schijven werden hier niet beter van , beetje krom met als gevolg onbalans in je stuur.
Veel plezier met je 940 td ; nogmaals heerlijke auto .Gebruik bij schakelbak was bij mij een 15 km met een liter diesel ; houdt van doorrijden . kwam ook niet boven de 150km / 3500 toeren .

Ciao Eric

aanschaf 940 td

Geplaatst: 19.11.2006 - 12:05
door cane corso
Oja nog 1 ding vergeten . Peil regelmatig je olie ; kunnen wat gebruiken.

Ciao Eric

Geplaatst: 20.11.2006 - 13:21
door Geitekaas
Dank voor je antwoorden. Ik zal er zeker op letten. Goede tips betreft schijven en turbo. Oh.. Ik kan niet wachten tot hij er is:-)

Geplaatst: 02.12.2006 - 00:29
door Geitekaas
HIJ IS BINNEN!

Ofwel; foto's komen eraan. Ik lig echter nu ziek op mijn nest (koorts). Zodra ik weer wat beter ben, upload ik er een paar.

Hij is MOOOOOOOI!

2 vraagjes: Met de koude ochtend start lijkt het alsof hij de eerste honderd/twee honderd meter niet gelijk doorschakelt.. Hij blijft best lang in zijn 1. Is wel weg na 1/2 minuutjes. Hoort dit zo?

Tevens: Dat afkoelen, moet dat altijd? Ik rijd bv rustig met zijn cruisecontrol een afstand van 80 Km met een 100 Km/uur snelheid. Moet ik dan wel of niet afkoelen? (De turbo dan:-) ) en na een gewoon kort stads ritje?


Het is mijn eerste diesel.

Geplaatst: 02.12.2006 - 01:03
door KMvrtr
Nee joh, als de turbo niet of nauwelijks heeft hoeven werken valt er weinig te cooldownen hoor.
Dat afkoelen is zoals gezegd van belang als de turbo flink heet is gestookt omdat ie hard heeft moeten werken. En daar is geen sprake van in de situaties die jij omschrijft.

Geplaatst: 02.12.2006 - 20:49
door Geitekaas
Oke, foto's zijn online.. Alleen niet hier want ik krijg dat niet voor mekaar:-)

Hier is de link:
http://herman.macuser.nl

Alle commentaar is natuurlijk welkom!

Geplaatst: 02.12.2006 - 22:45
door 945i
Mooie auto!

Geplaatst: 03.12.2006 - 12:54
door volvorider
Zelf ook een 940 turbodiesel gehad, was wel een rookgordijn.....3 ton gelopen en toch de nodige achterstallig onderhoud. Body gaat lang mee en ziet op de foto's er goed uit. Zit er geen onderhoudshistorie bij het nieuwe blok? Of is deze gereviseerd?

Hoe staat het met de kleur van de uitlaatgassen?

Geplaatst: 04.12.2006 - 10:24
door Geitekaas
weinig kleur. Ik heb vooralsnog geen rookgordijn. Ook niet als ik koud start.
Het ziet er allemaal goed uit...
Het is een blok uit een schadevolvo.

Net ontdekt dat mijn spiegels ook verwarmd zijn. Dat is luxe!