Even voorstellen V60 T8 PE

Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2724
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

EVO500 schreef: 29.10.2021 - 20:24 Lane control standaard uit (werk dan alleen in Pilot assist en is dan voldoende) is anders irritant bij snel van strook wisselen. Verder standaard autobrake, anders moet je heel de tijd met je voet op de rem bij de stoplichten.
Snel van strook wisselen zonder richtingaanwijzer aan te zetten bedoel je...? :-)
Want volgens mij wordt LKA altijd uitgeschakeld wanneer je de richtingaanwijzer aan zet. Dus kun je er ook geen last van hebben...:-)
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
EVO500
3rd Gear member
Berichten: 471
Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
Locatie: België

raspaardje schreef: 01.11.2021 - 15:35 Snel van strook wisselen zonder richtingaanwijzer aan te zetten bedoel je...?
Ja, ik rijdt of heel erg rustig (en vooral electrisch met PA) of wil even vlug wat snelheid maken en dan stuur je naar links met je hand naar beneden op je richtingaanwijzer aan te zetten :-) en gaat dit uit.
raspaardje schreef: 01.11.2021 - 15:35 Want volgens mij wordt LKA altijd uitgeschakeld wanneer je de richtingaanwijzer aan zet. Dus kun je er ook geen last van hebben...
Ja, klpt
V60 T8 PE Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
V60Driver
3rd Gear member
Berichten: 364
Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47

V60T8PE2021 schreef: 26.10.2021 - 18:07 k ben er ook nog niet over uit wat te doen met de logo's achterop. Alles zo laten zitten ziet er netjes uit. Evt V60 weghalen.. (oude) Polestar logo vindt ik gewoon leuk en maakt nog net iets meer verschil.
Vindt het altijd wel grappig om te zien dat 3/4 van de leden het Polestar logo wel heilig vindt.
En dat dan laten zitten. Ik zou voor eenheid en symmetrie gaan. Als je het Type (V60) links er af haalt. Zou ik rechts ook alles verwijderen. Gewoon omdat het dan meer in lijn is met de rest van de auto.

En hoe belangrijk is het nou om de buitenwereld te laten zien dat je een Polestar tuning heb gedaan.
Leuker is juist om men te verassen met een niet Polestar batch maar wel een Polestar acceleratie.
Dat vindt ik nou gaaf. Maar gelukkig zijn we allemaal verschillend. En moet iedereen doen wat hij mooi of leuk vindt. Geniet van je gave V60, met of zonder Polestar batch. 🤣
V60T8PE2021
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 03.06.2021 - 16:47

Update na een kleine twee manden.

Ik vind het verschil tussen hybride en PE modus vrij groot, lees in de PE modus schakelt de automaat veel beter en versnellen is dan echt top. Kortom de auto rijd dan gewoon een stuk fijner. Jammer dat ze de draaiknop om van rij modus te veranderen voor MY22 hebben verwijderd. dat had ik toch liever gehad, dan nu via het scherm. In de 330e die ik hiervoor had, was het gewoon 1 druk op de knop.
Mbt de dempers, die heb ik nu in de meest harde stand staan en dat bevalt eigenlijk best goed. Hij ligt strak op de weg en voor een auto van 2000kg gaat hij dan goed de bocht door. Je moet er wel tegen kunnen dat je op slechtere wegen wel comfort inlevert..
Ik zet de automaat eigenlijk altijd in B. Dat vind ik toch het fijnst rijden, want dan hoef ik zelf een stuk minder te remmen en de accu wordt er toch iets meer door geladen. Daarnaast gebruik ik waar mogelijk de adaptieve CC, echt een fijne optie.
Ik heb nu zelf 4k km gereden en kom nu op een gemiddeld verbruik van 4.3L/100km, waarbij ik moet zeggen dat ik er naar streef volledig elektrisch van en naar werk te rijden, maar daarnaast de PE modus met enige regelmaat gebruik voor de fun. Mbt elektrisch rijden haal ik gemiddeld 35 / 40km op een volle accu, afhankelijk van de temperatuur. Voor mij perfect, want woon / werk is 30km en kan op beide plekken laden.
Voorverwarmen van de auto en stuurverwarming is erg fijn deze dagen en de stoelen zijn erg fijn aan te passen.
HUD is fijn, maar niet zo goed als die van BMW en dan voornamelijk als je navigatie hebt ingesteld.

Puntjes van aandacht:
Als de accu leeg is en de auto draait op benzine vind ik dat als de auto dan stil staat er een trilling van de motor door het hele interieur gaat.. Als ik dan bijvoorbeeld mijn hand op het dashboard leg, trillen mijn vingers... Vraag mij af of anderen dat ook ervaren?
Als ik het zeil van het open dak naar achteren laat schuiven (dak dus wel nog dicht) krijg ik vervolgens een irritant tikkend geluid. Puntje voor bij de dealer om naar te kijken.

Overall stap ik elke dag weer met een glimlach in de auto ;-)
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

V60T8PE2021 schreef: 23.12.2021 - 12:52
Puntjes van aandacht:
Als de accu leeg is en de auto draait op benzine vind ik dat als de auto dan stil staat er een trilling van de motor door het hele interieur gaat.. Als ik dan bijvoorbeeld mijn hand op het dashboard leg, trillen mijn vingers... Vraag mij af of anderen dat ook ervaren?
Als ik het zeil van het open dak naar achteren laat schuiven (dak dus wel nog dicht) krijg ik vervolgens een irritant tikkend geluid. Puntje voor bij de dealer om naar te kijken.
Beste tip die ik je kan geven is om de accu niet helemaal leeg te rijden en voortijds de "Hold" functie te gebruiken. Wat je ervaart komt omdat de B-motor zwaar belast wordt t.b.v. het opladen van de accu. Dat is denk ik vergelijkbaar met het effect als dat je met de handrem op heel voorzichtig probeert weg te rijden. Ook dan loopt de motor niet echt mooi rond en e.e.a. kost (onnodig) heel veel brandstof.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
V60T8PE2021
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 03.06.2021 - 16:47

Gouwe schreef: 23.12.2021 - 13:19 Beste tip die ik je kan geven is om de accu niet helemaal leeg te rijden en voortijds de "Hold" functie te gebruiken. Wat je ervaart komt omdat de B-motor zwaar belast wordt t.b.v. het opladen van de accu. Dat is denk ik vergelijkbaar met het effect als dat je met de handrem op heel voorzichtig probeert weg te rijden. Ook dan loopt de motor niet echt mooi rond en e.e.a. kost (onnodig) heel veel brandstof.
Dank, ga ik eens proberen!
wasbeer2006
4th Gear member
Berichten: 888
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Ja vergelijk het een beetje met de oude fiets dynamo, dan ging je fiets ook zwaarder rijden.
Soort regeneratie bij het wegrijden, alsof je aan een elastiek zit.

Voor de rest gebruik je auto wel zoals bedoeld en dan lijkt het mij echt een super auto.... ik ga het met een B4 proberen over een ruime maand...... Goed er zijn ergere dingen natuurlijk :-)
-V60 B4 7dct R design wit
V60T8PE2021
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 03.06.2021 - 16:47

wasbeer2006 schreef: 24.12.2021 - 10:04 Voor de rest gebruik je auto wel zoals bedoeld en dan lijkt het mij echt een super auto.... ik ga het met een B4 proberen over een ruime maand...... Goed er zijn ergere dingen natuurlijk
Mooie vooruitzichten, veel plezier! En ja, klopt echt een super allround auto,, mis alleen nog de trekhaak ;-)
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”